די.ג'יי איתן כרמי (צילום: אלבום פרטי)
די.ג'יי איתן כרמי (צילום: אלבום פרטי)

"הייתי חייב ליצור משהו ולהשמיע את קולם של אנשי נובה"

שבועיים לאחר הטבח במסיבת נובה הרגיש די.ג'יי איתן כרמי שהמוזיקה פורצת ממנו. במשך שלושה שבועות הוא הסתגר באולפן ההקלטות שבביתו והתחבר שוב לביט שאותו זנח לפני יותר מעשור. "לא חוויתי כזו צמרמורת ממוזיקה מאז שהייתי ילד", הוא אומר, "זה פתח משהו אצלי לספר את הסיפור"

פורסם בתאריך: 27.11.23 07:54

שבועיים ימים לקח לדי.ג'יי והיוצר המוזיקלי איתן כרמי לצאת מהקיפאון שאליו נכנס כשנודעו לו התוצאות הטרגיות של מסיבת הנובה ליד קיבוץ רעים. שבועיים ימים שבהם הרגיש חסר אונים מול גודל האסון והטראומה שנדמה כי אין לה סוף. ואז זה פרץ ממנו.

במשך שלושה שבועות הוא התעורר בכל בוקר ב-6:00 ביקיצה טבעית, נמשך בכבלים מסתוריים לתוך אולפן ההקלטות שבביתו, והתחבר שוב לביט שאותו זנח. במשך יותר מעשור הוא כבר לא בסצנה, אבל הנובה עוררה אצלו משהו שלא הרגיש הרבה מאוד זמן.

"זה החזיר אותי לילדותי בבית הורי, ללילות שבהם הייתי מתגנב למחשב של אחי הגדול כדי לייצר ביטים", הוא נזכר, "זה החזיר אותי 20 שנה אחורה, לתקופה שבה לא היה לי רישיון נהיגה והייתי מחפש טרמפים כדי להגיע למסיבות מחתרתיות. יצרתי מוזיקת טראנס, לכל די.ג'יי בינלאומי שהיה מגיע לנגן בארץ הייתי תוקע ביד דיסק שלי, וזה השתלם. בגיל 19 מצאתי את עצמי בלונדון, לאחר שלייבל מוכר שלח לי מייל שהם רוצים להפיק לי דיסק. סיפור הסינדרלה נמשך כמעט עשור שבו הסתובבתי בעולם, ניגנתי על הבמות הכי גדולות ובפסטיבלים הכי נחשבים. גרתי שנה בברזיל, שנה בלונדון וחצי שנה מקסיקו, ובשאר הזמן פשוט הסתובבתי עד שנגמר לי. היה לי קשה להיות לבד, רציתי להתקרקע ולהרגיש בית, זוגיות ומשפחה. היה לי ריק, אז חזרתי".

כרמי (39) מחשיב עצמו כחיפאי עם רזומה של 11 שנים בעיר, למרות שהתגורר גם שש שנים בקיבוץ רמת דוד. את ביתו הוא רכש בהרחבה של טירת כרמל. כשחזר ארצה הוא ניגן באפטר פארטי של חתונות מדליקות, ובגלל טעות בהזמנה הוא מצא את עצמו מנגן גם בחתונה רגילה. 

"זו היתה אי הבנה גדולה-קטנה ששינתה לי את החיים", אומר כרמי, "לא יכולתי לתקוע לזוג ברז, לא רציתי להגיד שהיתה פה אי הבנה. אם בעבר ניגנתי בפני 40,000 איש בברזיל, פתאום מצאתי את עצמי מול 300 איש שגמלו לי בסיום במחיאות כפיים. היה קסם אינטימי שלא חוויתי מעולם בבמות הכי גדולות. זה לא עניין אותי, אני יוצר, ומצאתי את עצמי מתקלט בחתונות. משם לפה עברו 11 שנים ו-1,200 חתונות. זה הסיט אותי מקטע הטראנס, אבל בגלל שאני מכיר את הסצנה ואת כל האנשים, הלב והנשמה עדיין שם. את זה הבנתי כשקרתה הטרגדיה הנוראית, והרגשתי מהבפנוכו של הנשמה שהיא אומרת לי להיכנס לאולפן וליצור".

 

די.ג'יי איתן כרמי (צילום: אלבום פרטי)

די.ג'יי איתן כרמי (צילום: אלבום פרטי)

 

 

ומה יצא בסוף?

"את חוויית הנובה האישית שלי – וחשוב להבהיר שלא הייתי במסיבה – תרגמתי ל-EP שיצא מוצלח מאוד. השתדלתי לא לעשות רעש לשכנים, השתדלתי לשמור על טאקט בכל התקופה. המוזיקה הזו, יש בה משהו. לא סתם היא הצליחה ותמשיך להוכיח את זכות קיומה, את זכות הקיום של האנשים להרגיש מאוחדים תחת כיפת השמים. הרגשתי שאני חייב ליצור משהו ולהשמיע את קולם של כל אנשי נובה. לא חוויתי כזו צמרמורת ממוזיקה מאז שהייתי ילד. זה פתח משהו אצלי לספר את הסיפור, לתת את הביטוי באמצעות סאונדים ומלודיות. מצאתי את עצמי מסיים שני קטעים חדשים תחת פרויקט 'Fatali' שלי".

אתה משתמש ב-AI. מה הקטע?

"משהו היה חסר, וחשבתי איך אוכל להטמיע את חותמה של הנובה לעד. עלה לי הרעיון לבצע חיפוש ב-AI וביקשתי 'אני רוצה שתכתבי לי כמה משפטים על אנשים שרקדו במסיבת טבע תחת כיפת השמים, ולא יצא להם לראות את הזריחה ביחד'. בום. קיבלתי כמה טקסטים ופשוט מצאתי את עצמי מהנדס ועורך בניסיון להתאים אותם לשתי היצירות המיועדות. שילבתי בין כל מה שכתבתי, הרכבתי את זה ביחד, ולתוצאה קראתי 'People of Nova & Nova Voices'. ה-EP עלה לפני כמה ימים ל-Beatport, שזה המכה של מוזיקת הטראנס".

ואפשר למצוא את זה רק שם?

"יש לי הסכם הפצה בינלאומי שלפיו אני יכול להפיץ דיגיטלית בכל הפלטפורמות, והחלטתי לזרוק את זה החוצה לביטפורט בשלב הראשון כדי לראות מה יקרה. אחרי יומיים ריפרשתי, וה-EP היה במקום השישי. אחרי עוד יומיים הוא כבר היה במקום השני. מה זה אומר? אם את שמה את זה על מדף, הסינגל הזה נמצא כרגע עם הלייבלים הכי גדולים, וזו ההוכחה הקארמטית שזה היה אמור לקרות. ללא שום פרסום, זה פשוט מטורף. כמובן שכל המכירות וההשמעות יוקדשו למען אנשי נובה. אין לי מושג איך, אבל אני באמת מאמין – וכנראה שגם הרבה אחרים – שקולם של אנשי נובה חייב להישמע לעד".

נשארת פרי ספיריט או שזה עבר לך?

"אני רוצה להאמין. משתדל לחיות את הרגע. אני נשוי כבר שנה וקצת לאור היקרה שלי, אנחנו ביחד שש שנים. ילדים עוד אין אבל עובדים על זה. עכשיו אני גולש בסרי לינקה עם האחיין שלי. הבטחתי לו כשהוא היה קטן שאם יתמיד אקח אותו לגלוש בחו"ל בבר מצווה. היום הזה הגיע, ואני עמדתי בהתחייבות שלי. אנחנו פה עד אמצע דצמבר כי בארץ נשארתי מחוסר עבודה. התלבטתי אם לנסוע, ובגלל שאני מאמין בקארמה, הכל התחבר ונסענו. קצת שמש, קצת גלישה, קצת מוזיקה. זה מה שרציתי – שהמוזיקה תנצח. לא ראיתי את עצמי ממשיך לכתוב טראנס, ועכשיו המוזיקה שלי מקבלת במה. ככל שיותר אנשים ייחשפו אליה באמצעותי, לא אליי, זה יהיה מדהים".

 

די.ג'יי איתן כרמי (צילום: אלבום פרטי)

די.ג'יי איתן כרמי (צילום: אלבום פרטי)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. היכונו לחטיפות הבאות בגלל תבוסתנות ישראל

    "חמאס הוכיח ששיטת החטיפה שוברת את צה"ל בדעת הקהל הישראלית, מכופפת את הממשלה הציונית לרצונו ויעילה מכל כלי נשק".

    מאמר דעה עיתון מטעם הרשות הפלשתינית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר