הפרויקט "קירות מדברים"
הפרויקט "קירות מדברים"

קירות מדברים: מוזיאון רחוב חדש בפסאז' בעיר התחתית

מעיין בכר, עורכת דין ובעלת גלריה ברחוב הנמל, יזמה את "קירות מדברים" - מיזם שבמסגרתו יהפכו 25 אמני גרפיטי סמטה אחת בעיר התחתית למוזיאון רחוב, שבו הם ייצרו סיפור ישראלי של מסע בזמן - מהימים שלפני 7 באוקטובר, דרך מאורעות הטבח והמלחמה, ועד למסרים הסברתיים לעולם

פורסם בתאריך: 27.11.23 10:46

חיפאים (ולא רק) מוזמנים לצפות בימים חמישי ושישי איך סמטה אחת בעיר התחתית תהפוך למוזיאון רחוב על ידי 25 אמני גרפיטי, שייצרו סיפור ישראלי בתמונות של מסע בזמן – החל מהאוטופיה של לפני 7 באוקטובר, דרך מאורעות יום הטבח והמלחמה, ובחלקו האחרון יעסוק הפרויקט בהנצחת האירועים, בגיבורים ובתקווה, ויכלול מסרים הסברתיים לעולם כולו. 

האחראית למיזם החיפאי שנקרא "קירות מדברים" היא מעיין בכר, עורכת דין שעוסקת בנדל"ן, אשר בתקופת הקורונה פתחה את גלריית שאט דה רו ברחוב הנמל בעיר התחתית. העיסוק באמנות החל אצלה כתחביב, וכיום היא עוסקת בשני עולמות אלו במקביל. הקו המנחה של הגלריה היה חברתי – לייצר שיתופי פעולה עם חברות גדולות לצורך גיוס כספים עבור מטרות חברתיות חשובות, להשתמש בפלטפורמה הזו כדי לעזור לאמנים המעוניינים להשתלב בעולם האמנות ולא יודעים איך.

כשפרצה מלחמת חרבות ברזל החלה בכר פרויקט אישי שאותו היא הקדישה לחטופים – סדרה של 239 דובונים שנראים כאילו עשויים מגומי, אבל הם בעצם מקריסטל. "הכנתי דובי לכל חטוף", היא מספרת, "ותוך כדי כך התגלגלתי, דרך העמותה להשבת הנעדרים והחטופים, לפרויקט של ציורי קירות בתל אביב שנקרא 'חומות של תקווה'. זה פרויקט מדהים שבו כל אמן גרפיטי צייר ילד חטוף, ואני עשיתי את הקיר של אלה אליקים מנחל עוז ששוחררה אתמול. יצא לנו פרויקט ממש מרגש, והאמנים שהשתתפו בו רצו להמשיך ולעשות משהו נוסף. הבנו שלעשות פרויקט אחר למען הילדים החטופים יהיה פחות רלוונטי, כי בדיוק התחילו להחזיר אותם הביתה, לפחות את חלקם, וכולנו מתפללים שכולם יחזרו הביתה".

 

מתוך קירות מדברים

מתוך הפרויקט "קירות מדברים"

 

 

הבחירה בפסאז' שבין רחוב הנמל לרחוב קדושי בגדד לא היתה מקרית, כי אזור זה בזמן רגיעה הוא מוקד תיירותי – מצד אחד הקרבה לשער פלמר ולמקומות הבילוי בו, ומהצד השני הקרבה לשער הנמל שבו עוברים מאות אלפי תיירים בתקופת הקרוזים. 

בכר: "יגיעו 25 אמנים, ובהם חיפאים מקומיים מהקולקטיב החיפאי וגם כאלו שממשיכים איתנו מהפרויקט הקודם. כל אמן קיבל נושא משלו בתוך ציר הזמן, כשהמטרות הן בעצם לעשות הסברה לעולם, להנציח את מה שקרה לנו ולקרוא לעולם להתייצב לצד ישראל. כל האמנים שמשתתפים בפרויקט יהיו עם פנים גלויות, כולם מוכנים להיחשף. אף אחד פה לא רוצה להישאר מאחורי מסכה, למרות שזה קטע מסטייל הגרפיטי. הם כולם חותמים על העבודות, כל אחד יספר את הסיפור שלו, ובהמשך נעלה אתר אינטרנט מיוחד לפרויקט. מי שיגיע לקירות יוכל לסרוק QR ולקרוא את הסיפור של המקום הזה".

האמנים המשתתפים בפרויקט הם האחים ארז וזיו שמח, איגור מיטוצקי, Holy era, אלין מור, ריטה אדמוביץ, מעיין בכר, נטלי וייס, דינה שגב, יגאל טליאנסקי, גיא חיות, מיכל ארכנגורודסקי, אביב ושי, Kotkit ,Adigo ,Shtark ,Naominna, ראשית וכתיבה תמRה.

 

מתוך פרויקט קירות מדברים

מתוך הפרויקט "קירות מדברים"

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר