שי-לי עטרי ובעלה יהב וינר ז"ל (צילום: יח"צ)
שי-לי עטרי ובעלה יהב וינר ז"ל (צילום: יח"צ)

בגוף ראשון: הסיפור המטלטל של שי-לי עטרי

הזמרת והשחקנית שי-לי עטרי, שניצלה ביחד עם בתה בת החודש מהטבח מכפר עזה, תספר את סיפורה ביום ראשון בבית הקולנוע בגרנד קניון. במסגרת האירוע יוקרן הסרט "הילד" - סרט הביכורים של בעלה הבמאי יהב וינר שנרצח ב-7 באוקטובר

פורסם בתאריך: 26.2.24 08:32

ערב אישי עם הזמרת והשחקנית שי-לי עטרי, ניצולת הטבח מכפר עזה שבזכות תושייתו של בעלה נמלטה מהמחבלים וניצלה ביחד עם בתם בת החודש, יתקיים ביום ראשון בגרנד קניון. המפגש יתקיים בבית הקולנוע, ונוסף על שיחה אישית עם עטרי יוקרן הסרט "הילד" – סרט הביכורים של בעלה הבמאי יהב וינר שנרצח במתקפה ב-7 באוקטובר.

עטרי היא האחיינית של הזמרות גלי ויונה עטרי ושל שדרנית הרדיו שוש עטרי. היא שירתה בצה"ל בלהקת חיל החינוך והנוער, והיא בוגרת בית הספר רימון לג'אז ולמוזיקה בת זמננו ובוגרת הסטודיו למשחק של ניסן נתיב, שם פגשה את מי שיהיה בעלה שהוא בן קיבוץ כפר עזה. הופעת הבכורה שלה כשחקנית היתה בשנת 2015 כאשר גילמה את ענת בסדרה "זגורי אימפריה". באותה השנה היא גילמה את יעל בסדרה "ג'וני ואבירי הגליל". בשנת 2015 הוציאה עטרי את האלבום "באמת שרציתי" ובו הסינגל המוכר "אצלנו בגן", וסרט הביכורים שלה, אשר מספר את סיפורה האישי, התקבל לפסטיבל הקולנוע בקאן.

בשנת 2016 עברה עטרי תאונת דרכים קשה שבה נגרמו לה חבלת ראש ופציעה קשה ברגל, אשר הצריכו שיקום ארוך והותירו אותה עם נכות כרונית. בדצמבר 2022 היא סיפרה בכאן 11 על אונס אלים שעברה.

 

 

סרטו הקצר של וינר הופק כסרט גמר במסגרת לימודיו במנשר לאמנות, והוא צולם בכפר עזה והוקדש לזכרו של ג'ימי קדושים, חבר הקיבוץ שנהרג מפגיעת פצמ"ר במאי 2008 בזמן שעבד בגינת ביתו. עלילת הסרט מספרת על אבינועם בן ה-60, שאותו משחק יורם טולדנו, ועל בנו הבכור ברק (נמרוד פלג) בן ה-25 – שני חקלאים מקיבוץ בעוטף עזה אשר אמונים על השקיית החלקות החקלאיות של הקיבוץ הנמצאות סמוך לגדר המפרידה בין עזה לישראל. כאשר חברי הקיבוץ עומדים בפני סבב קרב נוסף, אבינועם וברק מתמודדים עם המצב כל אחד בדרכו: אבינועם מתעקש להמשיך בשגרה ובעבודתו בשטח, ואילו ברק, הלוקה בפוסט טראומה צבאית, מתקשה לעצום עיניים ולהמשיך כרגיל. כל הקיבוץ יודע שמשהו לא בסדר עם הילד, וכשנפתח סבב לחימה חדש נעלם ברק באמצע הלילה. אביו מוצא אותו על גדר המערכת ומונע ממנו לחצות את הגדר לכיוון עזה.

ביוני 2023 הוקרן הסרט במסגרת התחרות הישראלית של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים וזכה בפרס הצילום הטוב ביותר. בנובמבר 2023 זכה הסרט בפרס התסריט הטוב ביותר ובפרס הרב תרבותיות לסרט הטוב ביותר שמקדם דיאלוג בין תרבותי בפסטיבל סרטי הסטודנטים של מינכן.

הדמיון המצמרר בין הסרט לאירועי 7 באוקטובר מהווים אבן דרך, ועטרי, בהנחייתה של שירי ויצנר, תספר על החוויה הנוראה שהיא עברה באותו יום – על הזמן שבו היו סגורים בממ"ד עם בתם שיה ועל איך שבזמן שמחבלים ניסו לפרוץ את חלון הממ"ד הדף וינר את המחבל בעוד שעטרי והתינוקת ברחו. מאוחר יותר התגלה כי במעשה זה הציל וינר את אשתו ואת בתו, אך הוא נרצח. עטרי תסביר כיצד חייה השתנו מאז ותספר על בעלה שנרצח ועל פועלו במשך השנים.  

עופר גרנד קניון, יום ראשון, 3 במרץ, בשעה 19:30. מחיר כרטיס: 45 שקל (הרצאה, סרט, קפה ומאפה) לרכישה כאן.

 

כרזת הסרט "הילד"

כרזת הסרט "הילד"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר