האמן זיו שמח שהשתתף בפרויקט החממה 3 (צילום: ג'ני כצמן)
האמן זיו שמח שהשתתף בפרויקט החממה 3 (צילום: ג'ני כצמן)

פרויקט החממה הרביעי של מוזיאוני חיפה יוצא לדרך

קול קורא להגשת מועמדויות לחממה לאמנות מקום 2024 פורסם, והשנה מוזמנים להגיש מועמדות גם אמנים שפונו מבתיהם ומתגוררים כרגע בחיפה. במסגרת הפרויקט נבחרים אמנים להשתתף בתכנית שמטרותיה הן קידום אמנות מבוססת קהילה כסוגה מובילה וחיזוק הקשר בין קהילות המקום למוסדות האמנות - המוזיאונים

פורסם בתאריך: 28.2.24 10:24

פרויקט החממה לאמנות מקום של חברת מוזיאוני חיפה יוצא לדרך. במסגרת הפרויקט, שזוהי שנתו הרביעית, נבחרים אמנים להשתתף בתוכנית שמטרותיה הן קידום אמנות מבוססת קהילה כסוגה מובילה וחיזוק הקשר בין קהילות המקום למוסדות האמנות – המוזיאונים. תוצרי החממה יוצגו בתערוכה מסכמת בחממה לאמנות מקום ובמוזיאונים נוספים של חברת המוזיאונים.

בימים האחרונים פורסם קול קורא להגשת מועמדות להשתתפות בפרויקט, ולפיו מוזמנים אמנים ממטרופולין חיפה, מיישובי קו העימות ומיישובים שפונו להגיש מועמדות להפקת יצירות בקשרי גומלין עם קהילה וסביבה חברתית – יצירות חדשות המבוססות על דיאלוג עם הקהילה ועל נוכחות בה.

האמנים שישתתפו בפרויקט יזכו לתוכנית אישית המותאמת להתפתחותם המקצועית – השתתפות בתוכנית הכשרה ייחודית, מפגשי אימון עם מנטור משדה האמנות הישראלית, ליווי אוצרותי והפקתי, מערך שיווקי ליצירה, מלגת אמן ותערוכה מסכמת.

האמנים יכולים להגיע מתחומי אמנות שונים – אמנות חזותית, קולנוע, פרפורמנס, תיאטרון, מוזיקה וסאונד, מחול ועיצוב – והשנה מוצעות מלגות ייחודיות בסיוע של מרכז אדמונד דה רוטשילד ושותפות חיפה-בוסטון. בין הקריטריונים לבחינת הצעות לתוכנית: אמנים שמקיימים דיאלוג איכותי ומתמשך עם קהילה חיפאית כלשהי, אשר תיקח חלק פעיל ביצירה.

 

 

אוצר החממה לאמנות מקום עוז זלוף: "החממה היא מרחב מוזיאלי לאמנות מבוסס קהילה ואמנות-יחסים. זאת אומרת, לאמנות שהדיאלוג והדינמיקה האנושית היא המרכז המכונן שלה. הסוגות האלה, שבעצם נותנות מקום ומשמעות לאמנות שנוצרת תוך תהליך עם קהילה ובתוך מרקם של יחסים, הן העתיד של האמנות, לשם היא מתפתחת, וזאת הדרך של האמנות להפוך לחיונית יותר. אנחנו בחממה נותנים את הפלטפורמה, את ההכשרה ואת הכלים כדי לאפשר לאמנים מחיפה ומהסביבה ליצור אמנות איכותית תוך קיום דיאלוג עם קהילה חיפאית כלשהי. כך, כשהתערוכה שלהם תוצג, היא תרגש לא רק את האמנים אלא את כל מי שהשתתף ביצירה".

מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "החממה לאמנות מקום בשנתה הרביעית הפכה כבר לתוכנית דגל של מוזיאוני חיפה, אשר מביאה לתרבות בחיפה יצירה מרשימה ונדירה של אמנים עם ובתוך קהילות חיפאיות. אני מודה מעומק הלב לשותפים שלנו – מרכז אדמונד דה רוטשילד ושותפות חיפה-בוסטון – שמאפשרים את קיום החממה בזכות תמיכתם הנדיבה".

הגשת המועמדות נעשית דרך טופס מקוון באתר מוזיאוני חיפה.

 

מתוך פרויקט החממה 3 (צילום: לנה גומון)

מתוך פרויקט החממה 3 (צילום: לנה גומון)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר