מתוך ההצגה "כמעט אור" (צילום: אבי נתן)
מתוך ההצגה "כמעט אור" (צילום: אבי נתן)

תיאטרון פרינג' חדש נולד בחיפה

להקה חדשה בשם דווקא תיאטרון תעלה על במת מועדון הוונדרבר הצגה בשם "כמעט אור" לפי מחזה של רון ישועה ובבימויו. "דווקא תיאטרון הוא חלום ישן של העלאת הפקות מקוריות בחיפה", אומר הבעלים של הוונדרבר שלומי מנגר

פורסם בתאריך: 29.8.17 10:41

בסוף חודש ספטמבר תעלה בהופעת בכורה בחיפה ההצגה "כמעט אור" של הבמאי והמחזאי רון ישועה. הפרויקט כולו נוצר במסגרת חדשה שהתהוותה בחיפה – להקת תיאטרון פרינג' בשם דווקא תיאטרון, הנושאת את שמו של המועדון החיפאי ההיסטורי ששכן ברחוב ירושלים בהדר. מי שמכיר את ההיסטוריה של המועדונים בחיפה לא יתפלא בוודאי לגלות שהמפיק של להקת התיאטרון הוא לא אחר מאשר שלומי מנגר, מי שגם היה הבעלים של דווקא תיאטרון המקורי. ההצגה תועלה במועדון הנוכחי של מנגר – הוונדרבר.

"דווקא תיאטרון הוא חלום ישן של העלאת הפקות מקוריות בחיפה", אומר מנגר. הוא וישועה נפגשו בבית הספר לאמנות קמרה אובסקורה שהיה גם הוא בבעלותו של מנגר. "הכל קרה במקרה", הוא מספר, "ישועה סיפר לי שהוא עובד על מחזה חדש, וכך נולד הרעיון להקים תיאטרון פרינג'".

לדבריו של מנגר, הצוות מימן את ההפקה מכיסו הפרטי ומההכנסות של הוונדרבר.

בהצגה "כמעט אור" משתתפים חמישה שחקנים: אמירה שמחון, עוז שמחון, חן לב, איריס לאופר ושמוליק שגב – חלקם בעלי ניסיון רב במשחק על במות שונות ברחבי הארץ. "לפני שלוש שנים צפיתי בסדרה 'מראה שחורה'", מספר ישועה, "היא השפיעה עלי מאוד, ובעקבותיה נכתב המחזה. כולנו מחוברים לטלפון הנייד במשך 24 שעות ביממה. רציתי לקחת את זה צעד נוסף קדימה – מה היה קורה אילו אפשר היה ממש לקרוא מחשבות?".

"כמעט אור" הוא המחזה ה-25 של ישועה. מחזותיו הוצגו בתיאטראות רבים בארץ, ובהם תיאטרון הסמטה ותיאטרון האוניברסיטה תל אביב. ישועה זכה בפרס המחזאי הטוב ביותר בפסטיבל "פותחים מסך" של תיאטרון בית לסין בשנת 2003 ובפסטיבל "אביב" של תיאטרון הסמטה.

הצגת הבכורה של "כמעט אור" תתקיים ב-27 בספטמבר. כרטיסים ניתן לרכוש באתר האינטרנט של מועדון הוונדרבר.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר