ההצגה הזוכה "האיש והתיבה" (צילום: יוסי צבקר)
ההצגה הזוכה "האיש והתיבה" (צילום: יוסי צבקר)

"האיש והתיבה" – ההצגה הזוכה בפסטיבל הצגות הילדים

ההצגה "האיש והתיבה" שעוסקת בתיבת נגינה פלאית המשמשת כבית לאיש בודד נבחרה במקום הראשון מבין הצגות המקור בעברית. בפרס הבמאי זכה יאיר שפירא על ההצגה "המסע לאי המוזר לפפה". ההצגה "קבורקה" של צמד יוצרים ישראלים זכתה בפרס תיאטרון הרחוב

פורסם בתאריך: 23.4.19 07:09

בטקס חגיגי שנערך אמש (שני) בתיאטרון חיפה הוכרזו הזוכים של פסטיבל הצגות הילדים הבין לאומי ה-29 במסגרת תחרות הצגות המקור. במקום הראשון זכתה ההצגה "האיש והתיבה" של היוצר והמוזיקאי אורנן ברייר, אשר עוסקת בתיבת נגינה פלאית המשמשת כבית לאיש בודד ופותחת בפניו דלת סתרים לעולם של קסם, קצב ואהבה. ברייר כתב, ביים והלחין את ההצגה והוא גם משחק בה.

השופטים שבחרו בהצגה נימקו את בחירתם ואמרו כי "באמצעים מינימליסטיים ועם המון דמיון מצליח היוצר לבנות עולם פיוטי, עשיר ומפתיע ולוקח את הצופים למסע מופלא ומרגש בתוך יצירה אוניברסלית הפונה לכל נפש ולכל גיל בכל מקום בעולם. ברייר הוא להקה של איש אחד שמביא משב רוח מרנן לעולם התיאטרון הישראלי". ההצגה זכתה בפרס כספי של 3,000 שקל מעיריית חיפה.

בפרס הבימוי זכה יאיר שפירא על ההצגה "המסע לאי המוזר לפפה". בפרס השחקנית הטובה ביותר זכתה צליל חן זקס שהשתתפה בהצגה "דב מצב רוח טוב". השחקן הטוב ביותר הוא בן יוסיפוביץ' שמשתתף בהצגה "ספר השיאים של פוז". מירב שפר זכתה לציון לשבח על הבימוי של "פומי הטפיר שאיש לא מכיר".

 

 

את פרס תיאטרון הרחוב הטוב יותר קטף הצמד נעה ואורי וייס על ההצגה "קבורקה". השניים הם צמד קרקסנים שחייהם הפרטיים הופכים בהצגה לקומדיה פרועה. השופטים אמרו על המופע: "שילוב מושלם של טכניקות שונות של משחק וקרקס שסוחף את הקהל לעולם פרוע, יצירתי ומלא הברקות". המופע "קומולונימבוס" של קבוצת אורטיגה הספרדית זכה לציון לשבח.

הפסטיבל השנה נקט צעד חלוצי והנגיש את כל הצגות המקור בתרגום לשפת הסימנים. חידושים נוספים השנה היו פרויקט "בית הספר לקוסמים" – מתחם שבו הופיעו מיטב אמני הקסמים הצעירים בארץ. מיזם בולט נוסף היה "חיפה מיוזיק" שבמסגרתו הופיעו הכישרונות המוזיקליים המבטיחים של חיפה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר