מוזיאון חיפה לאמנות (צילום: רמי שלוש)
מוזיאון חיפה לאמנות (צילום: רמי שלוש)

חברת המוזיאונים מוציאה לדרך את החממה לאמנות

לכבוד 70 שנה להיווסדו של מווזיאון חיפה לאמנות מוציאה חברת מוזיאוני חיפה לדרכו את פרויקט "החממה לאמנות" - מיזם קהילתי לקידומם של אמני העיר בסביבת חייהם ולחינוך אמנותי בשכונות העיר, שמטרתו היא ליצור חיבורים חדשים בין אמנים ויוצרים לקהילה ובין הקהילה למוזיאוני חיפה

פורסם בתאריך: 19.10.20 11:29

פרויקט "החממה לאמנות" של חברת מוזיאוני חיפה – מיזם קהילתי לקידומם של אמני העיר בסביבת חייהם ולחינוך אמנותי בשכונות העיר – יוצא לדרך. מטרתו העיקרית של המיזם היא ליצור חיבורים חדשים בין אמנים ויוצרים לקהילה ובין הקהילה למוזיאוני בחיפה, כאשר האמנים מוזמנים לפעול בסביבת מגוריהם מול שכנים ותושבים ולהניח את היסודות לקשרי גומלין שיניבו יצירות חדשות המבוססות על הדיאלוג הקהילתי.

במסגרתו של הפרויקט פורסם אתמול (ראשון) קול קורא לאמנים להגיש הצעות בתחומי האמנות שונים ליצירה בקהילה. ההצעות שיגישו האמנים צריכות להיות מבוססות על השתתפות של מעגל אנושי רחב בתהליך היצירה, על קשר לעיר ולסביבתה, ועל דיאלוג בין האמן לציבור, וניתן להגיש הצעות בתחומי אמנות שונים, ובהם אמנות חזותית, שירה, מוזיקה ותיאטרון.

שמונת האמנים שישתתפו בפרויקט ייבחרו על ידי ועדה ציבורית מטעם חברת המוזיאונים שחבריה הם חברת מועצת העיר ויו"ר דירקטוריון חברת המוזיאונים נעמה לזימי, האמנית והציירת מירב סודאי שזכתה בפרס אלימה ריטה לשנת 2020, האנתרופולוגית סביבתית ומנהלת מחלקת החינוך של חברת המוזיאונים אפרת פנר, מפתחת התוכן, האוצרת ומנהלת מחלקת ההדרכה של חברת המוזיאונים אפרת אבני מזא"ה, והאוצר והיוצר הבין תחומי עוז זלוף שמונה לאוצר המיזם.

האמנים יזכו לתוכנית אישית מותאמת – ליווי אוצרותי והפקתי, מערך שיווקי, תוכנית הכשרה ייחודית, מפגשי אימון עם מנטור משדה האמנות הישראלית, שכר אמן ותערוכה מסכמת. הפרויקט, שהוא אחד מהפרויקטים שמתוכננים לציון 70 שנה להיווסדו של מוזיאון חיפה לאמנות, ייפתח בחודש דצמבר ויימשך כחצי שנה, עד להצגת תערוכות הסיום שמתוכננות להתקיים באמצע שנת 2021.

 

 

זלוף: "בחממה אנו רוצים ליצור שייכות ולטפח אמונה בחיוניות של האמנות ליחסים של שכנות, קהילה וקשר בתקופה מאתגרת שבה החוויה הקהילתית קובעת במידה רבה את איכות החיים של האדם. תקופת הקורונה נותנת משנה תוקף ליצירה מקומית שאינה מוגבלת בתנאי סגר, וחומריה הם חומרי המקום האנושיים, החומריים, הרעיוניים והצורניים. נתנסה בבחינת ערכיה של מרפסת, חצר וחדר מדרגות לצד ערכיה המוכרים של הגלריה והבמה. היצירות שייווצרו במיזם החממה יספרו את הסיפור החיפאי מגובה העיניים היומיומי, העירוני והשכונתי, ויביאו אותו כנכס רוחני לתוך מוזיאוני חיפה".

מנכ"ל חברת המוזיאונים יותם יקיר: "החיבור של מוזיאוני חיפה לקהילת האמנים בפרט ולציבור בכלל יהיה בשנים הקרובות יעד שאנו מייחסים לו חשיבות. חממת האמנים היא פרויקט מרתק, וכבר יש בי סקרנות לראות איך הוא יתפתח, במיוחד לנוכח השנה המיוחדת שעומדת בפנינו – שנת ה-70 למוזיאון חיפה לאמנות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יאיר

    קודם שיינקו קצת את המוזיאונים ייצבעו ויישפצו נראה כי המוזיאונים מוזנחים כבר הרבה שנים חלק מהמוצגים עומדים ליפול ,ממש סכנה להיכנס

  2. מיכל

    קטנת אמונה שזה יקרה…הרעיון מדהים..אבל חיפה מתה ומוזנחת..פוטנציאל יש..אבל בפועל עלוב..כמה חבל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר