יחי ההבדל הקטן

איציק כרסנטי ומעצב השמלות ניקולאי קדוש ביקרו לראשונה בסניף החדש של קפה סילבה במלון הבוטיק וילה כרמל. ארוחת הבוקר היתה מעולה, הקינוחים - הרבה פחות

פורסם בתאריך: 28.12.18 09:28

תארו לעצמכם מצב שבו אחד מילדיכם היה מצייר את אשר על לבו על קירות ביתכם שמשמשים לו כדפי ציור. מה הייתם עושים בימינו, שבהם הפרעת קשב בפרט והפרעות שונות בכלל הן חלק מההוויה? מן הסתם הייתם מבהילים את הילד לשיחה צפופה על ספת הפסיכולוג או לאבחון כלשהו כדי לבדוק מהי הבעיה, אך לפני 39 שנים, כאשר מעצב האופנה ניקולאי קדוש היה בן 13 ונהג לצייר על קירות ביתו במגדל העמק, "הטיפול" היחיד היו גערותיה של אמו שחזרה ואמרה לו שאי אפשר לצבוע מחדש את הקירות כל שבוע.

אבל קדוש לא הפסיק. הוא המשיך לצייר עד שקירות הבית התמלאו במודלים של שמלות של נסיכות ופיות מהאגדות, שהיו חלק מהדיירים בעולמו הפנימי, אי שם בטירה קסומה על גבעה מוריקה שאליה הוא הכניס רק ילדים מחבקים ולא את הילדים הפוגעניים מבית הספר שלא הבינו אותו רק בגלל שהוא היה מעט שונה.

במסגרת ניסיונותיה של הגברת קדוש לגדוע את התופעה היא הציעה לבנה להתלוות אליה למפעל לבגדי עור שהיה בבעלותה ולקבל דמי כיס, אך התנאי היה שהוא יתנסה בעבודה בכל המחלקות. וכך הוא טאטא, ניקה, גזר, הדביק וגיהץ. במשך חמש שנים קיבלו השניים מתנה משותפת – היא את בנה לידה, והוא את הסטאז’ הכי טוב שאפשר היה לבקש.

וכרגיל, לפני שניגש לארוחה שאליה הזמנתי את קדוש, אלה הם חמשת הדברים שלא ידעתם עליו:
1. טקס היציאה שלו מהבית כולל מקלחת, בחירת בגדים, מריחת קרמים וג’ל לשיער והתזת בושם.
2. הוא מבלה הרבה במטבח ואוהב במיוחד להכין סלטים ירוקים.
3. בשעות הפנאי הוא מצייר בצבעי שמן ומפסל בחימר.
4. בצבא הוא שירת כנגד בגולני וסיים את שירותו בבסיס ג’למה.
5. הוא למד אופנה בשנקר ועבד בבוטיק המיתולוגי קונטסה בכיכר המדינה בתל אביב.

 

 

כשהזמנתי את קדוש לאכול איתי הוא אמר לי בטלפון שבאמת הגיע הזמן. בכל זאת, אנו מכירים כבר כמעט 20 שנים, ומי ששידכה בינינו היתה לא אחרת מאשר אהובתי הנצחית בלומה רקוביצקי ז”ל, שהיתה לקוחה שלו. קדוש ביקש שניפגש בסניף החדש של קפה סילבה שנפתח זה עתה במלון הבוטיק וילה כרמל, וכך היה.

הגענו בשעת בוקר למלון המהודר, צעדנו דרך הגינה הפורחת ועצי הפיקוס המרשימים אל המרפסת הלבנה, המקורה והמטופחת, והזמנו מהתפריט המבטיח מנות בוקר מגרות שהזכירו לשנינו את צרפת.

קדוש בחר בבוקר צרפתי – ארוחה שכוללת שלושה כריכי מיני קרואסון: האחד עם ביצה עלומה וגבינת עזים שהיה מושלם; השני עם שינקן, גבינה צהובה ועגבניות מיובשות שהיה כייפי בזכות הדיאלוג הנפלא של הנקניק לגבינה; והשלישי עם סלמון וגבינת שמנת שהיה הטוב מבין השלושה בזכות הכמות הנדיבה של הסלמון, ועל כך אני שולח מספרי זהב להוגה הרעיון של ארוחת בוקר צרפתית מפתיעה, שלוותה בסלט של עלים טריים וירקות פריכים ברוטב בלסמי מצומצם. פשוט ומדויק להפליא.

 

בוקר צרפתי

 

קדוש נראה כאילו הוא מאוהב באוכל שהגיע לשולחננו – בכל זאת, הסטודיו שלו ממוקם מול סילבה המקורי בשדרות מוריה והוא סועד שם לעתים קרובות. זה היה בדיוק הזמן לברר איתו מה קרה בציר מוריה שהפך אותן ל”ציר המוות” לעסקים. עד לא מזמן היה הרחוב על רכס הכרמל עמוס בסלוני כלות כמו למשל דוכסית, עליזה גרטס, מירב סולו, אלינור לרמן ואינקו שנעלמו (למעט סולו ששינתה לוקיישן), והוא נותר שם לבדו. תשובתו של קדוש היתה שהאינטרנט פשוט הרס את הענף – כלות התחילו להזמין שמלות באיביי בזול, תפירה עילית היא יקרה מאוד והתחרות היא בלתי אפשרית. נתח השוק של הכלות, שהיה בעבר חלק הארי בסלון שלו, התכווץ מאוד, ולמזלו תחום שמלות הערב שאליו הוא נולד מביא לו פרנסה מכובדת וגם החזיר אותו אל השורשים ואל אהבתו הישנה.

אני הזמנתי כריך אבוקדו וגבינת חלומי מטוגנת, בצל סגול, עגבנייה ועלי רוקט שהיה לא פחות מעושר קולינרי שהתפרץ בכריך עסיסי שכל מרכיביו היו טריים. ובכלל, אבוקדו וחלומי הם סוג של חתונה קתולית, שלא לדבר על הסלט שכבר הפלגתי בשבחו שמגיע עם כל סוגי הכריכים.

 

כריך אבוקדו וגבינת חלומי

 

מכיוון שלא שבענו ושאהבנו מאוד את מה שאכלנו הזמנו קרואסון של ביצה עלומה וגבינת עזים שכבר טעמנו ממנו בקטנה בבוקר הצרפתי, ועכשיו הופיע בגרסתו הגדולה. בצעתי את הקרואסון לשניים, וחלמון רך ניגר על הצלחת. הנחתי לקדוש ליהנות מהמפל הצהוב מכיוון שחלמון של ביצה לא ייכנס לפי לעולם, גם במחיר של הפסד במשימת הגמר של "הישרדות".

 

קרואסון ביצה עלומה

 

הנחתי על השולחן את שאלת השאלות שכבר שאלתי את קדוש לפני שנים, אך אז קיבלתי ממנו תשובה לקונית ולא משכנעת: מדוע הווילון של חלון הראווה שלו הוא סגור? הרי לא יעלה על הדעת שמעצב אופנה יוותר על חשיפתן של יצירות האמנות שלו. הוא ענה לי שהפעם התשובה תהיה כנה והחזיר אותי אל חומות הטירה שהגנו עליו בילדותו. לדבריו, הווילון מגן עליו ועל פרנסתו שכל כך חשובה לו. חלון ראווה אמנם מביא לקוחות, אך הוא מאמין בבורא עולם שעושה את מלאכתו, וכך לקוחה מביאה לקוחה. הברכה של הסלון שלו, הוא מוסיף, היא שהוא עצמו שוזר חרוזים על שמלות במשך שעות על גבי שעות ובוחר את הבדים בקפידה יתרה.

קפה סילבה ידוע בקינוחים הספציפיים רק לו, ואכן זמן המתוק הגיע. קדוש הזמין צלחת עם שלוש עוגיות – האחת מבצק פריך עם אגוזי לוז ושקדים מוקרמים שכפי הנראה ישבה הרבה יותר מדי זמן במקרר כי הגלזורה של הטופי איבדה מטעמה ומהברק שלה, והעוגייה נהרסה כליל הן בטעמה והן בנראות שלה; השנייה היתה מיני פאי שוקולד בטעם תעשייתי שזכה לציון בינוני מינוס; והשלישית פאי קרם לימון שהיה חמוד מינוס מכיוון שטעם של לימון לא ממש הורגש בו ועושר הדרי היה בגדר של המלצה בלבד.

 

צלחת עוגיות

 

קדוש ביקש מהמלצרית האדיבה המלצה על עוגה אחרת, והיא הציעה עוגת ביסקוויטים. כשזו הגיעה לשולחן הבנו כמה איומה יכולה להיות עוגה פשוטה כל כך להכנה, שאני למשל נוהג להכין כמוה בכל שבוע והיא מתחסלת שניות לאחר הכנתה. מדוע הקרם הוא דל כל כך? האם יש בארץ מחסור בווניל? מדוע השוקולד שכיסה את העוגה הוא מסוג פשוט שלא מכבד את עצמו ואת המקום? אם זו עוגת הביסקוויטים שבסילבה מסוגלים להוציא אז יש שתי אפשרויות – או שתזמינו אותי שאלמד אתכם כיצד להכין את עוגת הביסקוויטים הכי טובה בעיר או שתוציאו אותה מהתפריט לאלתר.

 

עוגת ביסקוויטים

 

המלצרית קלטה בנקל את אכזבתנו ושלחה לנו – על חשבון הבית, יש לציין – עוגת שוקולד חמה, אך גם זו לא שיפרה את המצב. העוגה נראתה כאילו עברה תאונת דרכים חזיתית, וזאת בשל חימום יתר במכשיר המיקרוגל שהמיס אותה למצב של נחל בוצי ועל סף הבלתי אכיל.

 

עוגת שוקולד חמה

 

לאחר בירור קצר התברר לנו שכל העוגות בסילבה מגיעות קפואות ועוברות הפשרה. בזה הרגע העוגות של סילבה גמרו אצלי את הקריירה, ורצוי שהבעלים יתעשתו במהרה ויבינו שזו טעות שאסור שתקרה ושכל סועד בר דעת לא יסכים לקבל טעמי הפשרה. בינינו, גם להפשיר צריך לדעת.

לסיום שאלתי את קדוש מהם הפרויקטים שאותם הוא מתכנן לשנה הקרובה, והוא סיפר לי בהתרגשות שהפרויקט החשוב ביותר שלו הוא להביא ילד לעולם. הוא המשיך וסיפר שהשבוע, בעת טקס הכנסת ספר תורה לבית כנסת, הוא הכיר בחורה, נפגש איתה, והשניים הגיעו להסכם על הורות משותפת. לאחר שהילד ייצא אל אוויר העולם מתכוון קדוש לעבור לסטודיו גדול יותר, לקלף את הווילונות ולהסיר את המסיכות, והילד שייוולד לו ייתן לו את הכוח ואת התעוזה לשבור את החומות ולהיות שלם עם מי שהוא ועם מה שהוא יודע לעשות הכי טוב – ללוות נשים ביום הכי שמח בחייהן.

המדדים

מדד הניקיון: המקום נקי, מצוחצח ומבריק, לרבות השירותים המעוצבים.

מדד העיצוב: מלון הבוטיק וילה כרמל הוא יפיפה ומטופח, הגינה מרשימה, והמרפסת בסגנון פרובנס שטופת שמש.

מדד השכנים: שלישיית בנות תל אביביות שחגגו יום הולדת לאחת מהן סיפרה שזו הפעם הראשונה שלהן בסילבה ושהן היו מוקסמות מארוחת הבוקר.

מדד המחירים:
בוקר צרפתי – 52 שקל
כריך אבוקדו וחלומי – 29 שקל
קרואסון ביצה עלומה – 49 שקל
צלחת עוגיות – 18 שקל
עוגת ביסקוויטים – 36 שקל
עוגת שוקולד חמה – על חשבון הבית
מיץ טבעי – 17 שקל
2 תה – 24 שקל
קפוצ’ינו גדול – 17 שקל
סך הכל – 242 שקל

הציון: 3 מספרי זהב (אם לא הקינוחים העלובים שהרסו את ארוחת הבוקר המעולה, הציון היה חמישה מספרי זהב)

קפה סילבה
שדרות מוריה 120
טל’: 04-8114442

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר