קפולסקי של המאה ה־21

איציק כרסנטי וחני לביא, הבעלים של תחנת הרדיו האינטרנטית לב העיר, ביקרו בקפה נמרוד - המסעדה החדשה שקמה על חורבות הבנק - וחזרו בזמן (במובן הרע שלו)

פורסם בתאריך: 8.11.19 08:48

הסיפור שלנו השבוע מתחיל לפני 50 שנה בבירת הנגב באר שבע. הילדה חנהל’ה שמואל בת ה־8 עדיין לא הבינה מהי המשמעות של המושג משפחה מרקע סוציואקונומי נמוך, אך אינטואיציה מפותחת שלא תואמת את בני גילה הפכה אותה לאאוטסיידרית של המשפחה. היא היתה שונה מאוד משמונת אחיה, שאיתם חלקה “ראש לרגל” – הסדרי שינה שהיו מקובלים אז. קראו לה “היורמית” או “האשכנזייה המפוזרת”, והיא בכלל בת להורים יוצאי עיראק. היא היתה נחבאת אל הכלים ונהגה לחפש פינות של שקט בתוך המולת הבית.

בזמן שאחיה נשלחו למסגרות דתיות למדה חנה בבית ספר רגיל, שם ניסתה לפלס לעצמה דרך בין ילדים שהגיעו ממשפחות מבוססות. הדרך היתה קשה, אך המפנה חל בחוג דרמה. בחוג לא שפטו אותה לפי פרמטרים של כסף ומוצא וקיבלו אותה כמו שהיא.

בחלוף השנים הפכה חנה שמואל לחני לביא – אושיית תקשורת ובעלת תחנת הרדיו האינטרנטית לב העיר. במקום לפלס את דרכה בין ילדים, כעת היא מפלסת דרך בעולם של גברים.

השבוע ישבתי איתה בבית הקפה נמרוד שהוקם על חורבותיו של קפה הבנק המיתולוגי, והיא סיפרה לי בעיניים בורקת על ההופעה הראשונה שלה על במה – הופעה ששינתה את חייה לעד ועוררה בה את הדחף ליזמות ולעשייה, בעודה פושטת את ידיה למרום וזועקת “שמים, בקשו רחמים עלי”. אבל כרגיל, אלו הם חמשת הדברים שלא ידעתם עליה:
1. מדי בוקר היא פותחת חלון ומודה לאלוהים שהחזיר את נשמתה.
2. היא עברה אין ספור סדנאות מדיטציה והילינג.
3. כשהיתה בת 30 היא כמעט מתה בטביעה בזמן צלילה בסיני, אך בעלה הספיק למשות אותה מהמים.
4. היא מכורה לאקזוטיות של תאילנד וזנזיבר.
5. היא שונאת ששואלים אותה “הרדיו הוא באמת שלך?” כי איש לא היה שואל גבר את השאלה הזאת.

 

 

רשת קפה נמרוד הוקמה על ידי אהוד שגב ודוד אייל, שני יוצאי ראש פינה, לזכרו של נמרוד שגב שנפל במלחמת לבנון השנייה. הם מספרים ששתי האהבות הגדולות של נמרוד היו ראש פינה ונמל תל אביב – שני מקומות שהם הרוח מאחורי הקונספט של הרשת. מלווה בלביא יצאתי לבדוק מקרוב את האווירה הגלילית הפסטורלית שהובטחה לנו.

התחלנו את הערב עם קרפצ’ו שהוגש על מגש נירוסטה ענק עם סלטון של עלי ארוגולה (הידועים גם כרוקט וכבן חרדל מצוי) וצנונית, ולצדו ברוסקטה עם סלסת עגבניות. מנת הבשר הוחבאה בצורה יסודית כל כך מתחת למעטה הארגולה, עד שהיינו צריכים לחפור עמוק כדי למצוא את פיסות הבשר. לכשנמצא המטמון המבוקש התגלו לעינינו פרוסות בהירות מדי של בשר ולא פרוסות כהות המאפיינות פילה או סינטה. כנראה שהכמות המסחרית של הלימון ששטפה את התבנית שינתה גם את מרקמו של הבשר, והטקסטורה בפה דמתה לזו של מרשמלו.

 

קרפצ'יו

קרפצ'יו

 

ביקשתי להזמין קמפרי תפוזים עם ג’ין, אך קאמפרי ו/או אפרול לא היו בנמצא, והוצע לי מוחיטו. נזכרתי בדבריה של מרי אנטואנט “אם אין קאמפרי שתו וודקה”, ובלית ברירה הסכמתי.

שאלתי את לביא איך התחיל הרומן שלה עם הרדיו, והיא השיבה: “הצלחתי מאוד בתחום האופנה – פתחתי זכיינות של ג’אמפ בגרנד קניון וארגנתי תצוגות אופנה וערבי נשים – ולאחר שיצאתי מהזכיינות קיבלתי הצעה לעבוד בתחנת רדיו שבדיוק נפתחה – רדיו מזרחי עם מיקסר קטן ומחשב. לא נגעתי בצד הטכני, אבל החיבור עם המיקרופון היה מיידי. שיווקתי וייחצנתי את הרדיו בהצלחה, הגשתי תוכנית ראיונות, ופתאום דלתות נפתחו לחברה. הבעלים לא היו מעורבים וצירפו אותי כשותפה. בשנת 2014 הגעתי במקרה לבית עופר בנשר, וביחד עם שירלי בר הקמנו את רדיו לב העיר. עבדתי בפרך 24/7 ולמדתי איך מפעילים רדיו על כל המשתמע מכך, וזו אופרציה מורכבת ביותר”.

המשקה שלי הגיע, ולא היה מאושר ממני – סוף סוף אטביע את יגוני בטיפה המרה. אך בעודי מביט בטיפה הבחנתי בעיסת נענע שצפה לה בתוך הכוס. מיותר לציין שהקש התקשה מאוד לשאוב את המשקה, וכשהוא כן הצליח נצמדו פירורי נענע לשיני וחיוך ירקרק עטף את פני. למען השם, מי קוצץ נענע לרמת פירורים במוחיטו? אם אין לכם ברמן מקצועי, בבקשה, אל תעשו ניסויים מיותרים.

מנת הסביצ’ה שהזמנו הגיעה עם סלסת עגבניות, המון עשבי תיבול, בצל ירוק, לבנה וברוסקטה. אם לומר את האמת, אני נבוך להיכנס למסעדה חדשה, לגלות מחדלים ולתת ביקורת לא מחמיאה – זה הדבר האחרון שהייתי רוצה לעשות – אבל בחייאת, כמה מלח אפשר לזרות על המנה? שלא לדבר על הלימון שאמור להוסיף המון, אבל השילוב הבלתי אפשרי של מלח גס בריבוע ולימון באבו ריבוע יוצר פיצוץ נוראי בפה.

 

סביצ'ה

סביצ'ה

 

“יש היום הרבה ערוצי רדיו, ובלחיצת כפתור עוברים מתחנה לתחנה”, אמרתי ללביא, “מה הערך המוסף של התחנה שלך?”. “רדיו לב העיר הוא רדיו אינטרנטי, וניתן לשמוע אותו דרך הטלפון הנייד, המחשב או הבלוטות’ ברכב", היא השיבה. התעקשתי במשך שנים ארוכות על רדיו-טלוויזיה, וכולם אמרו לי ‘את טועה, זה רדיו ולא טלוויזיה’. אבל נראות היא הערך המוסף – לא רק נשמע אלא גם נראה. השידורים שלי מועברים בשידור ישיר בפייסבוק וניתן לראות ריאיונות בזמן אמת – דבר שתחנות רדיו אזוריות השכילו להבין מאוחר יותר. היום לכולם יש שידור חי, אבל אצלי זה גם באתר הבית וגם בפייסבוק”.

העיקריות הגיעו. תחילה סלמון בטאבון, צלוי על אבן, ביחד עם – איך לא – אותה סלסת עגבניות. הסלסה הזאת והמוני העלים הירוקים הרטיבו את הסלמון וריככו אותו מלמעלה, ומלמטה היה זה מצע של שעועית ירוקה מאודה קלות ומוקפצת בחמאה ושום. לצערי, המנה היתה בלתי אכילה.

 

סלמון בטאבון

סלמון בטאבון

 

העיקרית השנייה היתה סלט פנטזיה. אני פריק של פנטזיות, גדלתי על ברכי הפנטזיה, והפנטזיה שהגיעה אל השולחן הורכבה מחסות, עלים טריים, עגבניות שרי, פטריות, בצל סגול, אגוזי מלך קלויים וגבינת חלומי ברוטב ויניגרט, והכל עוטר בפרוסות של בטטה מטוגנת. כל מרכיבי הפנטזיה היו טריים, נאים וטעימים, אך משהו בחיבור לא עבד. סלט עם קוביות חלומי, שנחשב לפאר היצירה הקולינרית בישראל של שנות ה־90, הוא כבר מזמן לא בגדר של פנטזיה.

 

סלט פנטזיה

סלט פנטזיה

 

לפני כחודש עברה לביא למתחם שרונה בעיר התחתית והשתדרגה בתחנת רדיו מקצועית ומודרנית. “הגיע הזמן שגם אתחיל להרוויח”, היא הסבירה, “מי שמגיע אלי רוצה להתפרסם, ואני עושה חיבורים בין עסקים למרואיינים. עבדתי מספיק בהתנדבות, וכעת הגעתי למצב שאני לא מתביישת לומר שמגיע לי להרוויח. עזרתי להרבה אנשים, חיברתי בין גופים, וברגע האמת אנשים נעלמו. היום זה כבר לא יכול לקרות לי יותר. חנה, הילדה מבאר שבע שהרגישה שלא מגיע לה לקבל ושניצלו את הלב שלה במשך שנים, כבר מספיק בטוחה בעצמה ואין לה צורך יותר לרצות אף אחד. מגיע לי להצליח, אני דורשת את זה ואתם תופתעו מהמהפכה שבדרך”.

המדדים

מדד הניקיון: המסעדה היא נקייה מאוד, לרבות חדרי השירותים המרווחים והריחניים.

מדד השירות: השירות הוא נעים, אך יש עדיין לאן לשאוף.

מדד המחירים:
קרפצ’יו – 56 שקל
סביצ’ה – 68 שקל
סלמון בטאבון – 98 שקל
סלט פנטזיה – 67 שקל
מוחיטו – 42 שקל
מים מינרליים – 12 שקל
סך הכל – 343 שקל

הציון: 2.5 מספרי זהב. קפה נמרוד הוא מסוג המקומות שמתיימר להגיש מנות הרריות כפי שהיה מקובל לפני שניים ושלושה עשורים בקפולסקי, אך הז’אנר הזה נעלם כבר מזמן. המנות הן חלון הראווה של כל מסעדה, והסועד אמור להביט בהן ולהתרגש מטעמן ומיופיין. בנמרוד אתה אוכל, שובע אבל ממש לא מתרגש.

קפה נמרוד
שדרות הנשיא 119
טל’: 077-2133007

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אוהב אוכל

    למה אני לא מופתע..

    בקיצור:
    מתי המקום הזה ייסגר >> זו רק שאלה של זמן.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר