זה כל הקסם

את הארוחה שסעד איציק כרסנטי עם המנטור אלון אולמן הוא לא ישכח עוד הרבה מאוד זמן. גם בזכות המקום, גם בזכות החברה, גם בזכות המלצרית ובעיקר בזכות האוכל

פורסם בתאריך: 15.11.19 09:08

את הצ’אנס למופע חייו קיבל אלון אולמן, שנחשב לאחד מהמנטורים המובילים בישראל ואשר מתמחה בפריצת גבולות, לפני כשבועיים באירוע בלתי נשכח בהיכל נוקיה בתל אביב. מול 7,500 איש שהיו נתונים באקסטזה הוא שימש כמחמם הראשי מבין שלושה של הגורו הבין לאומי טוני רובינס, שלדעת רבים הוא הקואצ’ר מספר 1 בעולם.

רובינס, שביקש רשימה של מנטורים שיחממו אותו כדי שהוא יוכל לבחור את המתאימים ביותר, התרשם מאוד מאולמן ומשיטת “קוד המנצח” שלו, נתן לו 75 דקות להטריף את הקהל, שהגיב מצדו כמי שנמצא במופע של רוק סטאר ולא בהרצאה של מי שהיה עד לפני כעשור סגן אלוף בחיל הים.

אולמן, שהיה מנערי הזהב של החיל, סיים קורס חובלים ומונה למפקד ספינת טילים. בזמן שירותו הצבאי הוא סיים תואר ראשון ושני בכלכלה ומינהל עסקים בהצטיינות, והיו מי שראו בו מפקד חיל הים לעתיד, אך אירוע טראומטי שהתרחש במטוס בדרך חזרה מטורקיה שבו הוא חווה קריסת ריאה, גדע את הקריירה הצבאית שלו. אבל האירוע הזה הפך ברבות הימים לפריצת דרך ולגילוי של משמעות החיים.

השבוע הזמנתי את אולמן לארוחת ערב במסעדת סינטה בר החדשה מול האיצטדיון העירוני, אך לפני שנגיע לתיאור החגיגה הקולינרית, אלו הם חמשת הדברים שלא ידעתם עליו:
1. הוא מנגן בגיטרה מגיל צעיר, וביום השלישי של סדנת “קוד המנצח” הוא עולה לבמה עם הגיטרה ומנגן ושר עם הקהל.
2. לאחרונה הוא מצא מחברת שירים שאותם הוא כתב מגיל 15 ועד גיל 18 ושהיתה חבויה בביתו.
3. ספרו “פריצת גבולות” נבחר על ידי אתר מאקו ל־TOP 5 שחייב להיות בכל ספרייה.
4. בנעוריו הוא היה עוזר מאמן טניס.
5. לדבריו, רבים מחבריו לא יודעים בדיוק במה הוא עובד.

 

 

חששתי מעט לפני הפגישה עם מנטור בסדר גודל של אולמן. תיארתי לעצמי שהוא ישאל אותי שאלות כמו לאן אתה רוצה להגיע, מהם חלומותיך ומה אתה מוכן לעשות כדי להגשים אותם. וכך הגעתי נרגש אל המסעדה, שנפתחה בהשקעה יוצאת דופן של מיליונים ושמעוצבת כבון טון תל אביבי-ניו יורקי.

מרכזה של המסעדה הוא הבר היפה שמתהדר במבחר עצום של קוקטיילים מכל העולם. בקצהו של הבר, סמוך למטבח הפתוח, הוצב טאבון שבו מתבשלים ונצלים תבשילים ונאפים לחמים טריים, ומולו חדר יין שקוף ובו מאות בקבוקים מכל העולם.

לא בכל ביקורת אני מתעכב על המלצר שאמור להנעים לנו את הערב, אך במקרה הזה אי אפשר להתעלם ממאיה ומחיוכה הכובש. היא נתנה לנו שירות נהדר שכלל הסבר על התפריט ועל הספיישלים, תזמון מושלם והגשה ופינוי מוקפדים.

למנה ראשונה הזמנו סלט אנדיב אדום ולבן שהיו בו גזר סגול, חסה סלנובה, אגסים מקורמלים, גבינת רוקפור, ויניגרט, אגוזים מלך ושברי אגוזי לוז. אם אומר לכם שברגע שהסלט הגיע אל השולחן חלמתי על קשית כדי לשאוב את הצוף החלומי שעטף את העלים, תאמינו? זה היה ללא ספק סלט האנדיב הטוב ביותר שאכלתי בארץ, וכן – אני אנדיביסט מושבע שמעריך אגס מקורמל שממתיק את המרירות אנדיבית אשר מגובה ברוקפור איכותי וננעלת באגוזי לוז קלויים.

 

סלט אנדיב

סלט אנדיב

 

אחר קריסה שנייה של הריאה עבר אולמן ניתוח מורכב שבו הוסר שליש ממנה. הוא יצא לפנסיה מוקדמת, התאמן במשך חודשים ארוכים וחצה את קו הסיום של תחרות איש הברזל באריזונה אחרי 12 שעות. ואם זה לא מספיק, בהמשך הוא השתתף בעוד שלוש תחרויות של איירון מן.

“אתה מאמין שבכל אדם יש איש ברזל חבוי?”, שאלתי אותו, והוא השיב: “לא כל אחד יכול להיות כריסטיאנו רונאלדו או אלברט אינשטיין, אבל בכל אדם יש גרסה טובה יותר של עצמו. רוב האנשים לא נהיים מה שהם יכולים להיות, ורובם מחמיצים את החיים ובגיל 80 הם מתחרטים על מה שהם לא עשו ועל מה שהם לא נהיו. תמיד רציתי לחיות בעוצמה, ואמרתי לעצמי שאם בהכנה של שבעה חודשים וחצי עשיתי את איש הברזל, אז כך אפשר לעשות גם בעסקים ובתרומה לעולם. הבנתי שאם אפצח תהליכים ואצור מהם מודלים, אצליח. זה הניע אותי להשתחרר מהצבא לפנסיה מוקדמת, ובתשוקה הולכת וגוברת לחקור, למפות ולהגיש לאנשים את ה־DNA של ההצלחה. פיתחתי את שיטת קוד מנצח, שהיא שיטה מעשית שניתנת ליישום להצלחה בחיים, בעסקים וביחסים, ובמילים פשוטות – כיצד להגשים את החיים שתמיד רצית”.

המנה הבאה היתה סביצ’ה של מוסר ים עם מלפפון, פלפל חריף, ויניגרט שיפקה, צנוברים, אבקת עשבי תיבול וטוויל – מנה חריפה יש לומר, שהכוכב הראשי בה הוא דווקא התיבול של שמן זית ומיץ לימון שמבליטים את טעמו של הדג.

 

סביצ'ה מוסר ים

סביצ'ה מוסר ים

 

בזווית העין קלטתי את מאיה צועדת לעברנו עם חיוך של זכייה בלוטו. היא בישרה לנו שזכינו בהפתעה. עבד הפתעות אנוכי, ובפרט אם ההפתעה היא חמאת כבד אווז עם פרצל וריבת דלעת. בצעתי מהפרצל הפריך, משחתי אותו בריבת דלעת ובכמות נדיבה של חמאת כבד אווז, וחוויתי רגע של אושר צרוף.

 

חמאת כבד אווז

חמאת כבד אווז

 

“מה הקסם שלך?”, שאלתי את אולמן, “או שאתה בכלל קוסם?”. “כשהייתי ילד לא אהבתי מופעי קוסמים כי כבר אז הבנתי שזה לא אמיתי”, הוא ענה, “אני לא קוסם, אבל אנשים מתחברים אלי ומרגישים את הכוונה הכנה והטהורה שלי לעזור להם להצליח ולהגיע לתוצאות. מאחורי יש הרבה שנים של עשייה, והיום אני בזון שלי – עוזר לאנשים לחיות טוב יותר ולמצות את הפוטנציאל שלהם, ומעניק לאחרים את מה שלא היה לי. גדלתי במקום שאנשיו לא היו סמל ההצלחה, וכשהשתנה אצלי הפוקוס מלקחת ללתת, כל ההכוונה שלי השתנתה”.

אני מקווה שהקסם שלי ייצא גם הוא החוצה בקרוב ושאולמן יוכל לחוש בו ואולי לייעץ לי איך להשתפר, אך עד שזה יקרה, אל השולחן הגיע קסם קולינרי בדמות מחבת ים ענקית שהכילה שרימפס, קלאמרי סגול, מולים, סרטנים כחולים, דג מוסר, שומר בייבי וקרוטוני בריוש ששחו בתוך ביסק סרטנים מהפנט. מבחינתי היה זה שיאה של הארוחה. עזבו את הטעם החלומי – יצורי הים סודרו על המחבת כמו במבצע צבאי והכל היה מתוקתק לפרטי פרטים.

 

מחבת ים זוגית

מחבת ים זוגית

 

בינתיים הגיעה עיקרית נוספת – דג לברק שלם בטאבון עם שומר בייבי (השומר הזה עושה טוב לדגים כשהוא במינונים הנכונים), זוקיני, בצלי שאלוט, עגבניות, פלפל חריף, במיה, שום, טימין ושמן זית בציר ירקות עדין במיוחד. הפואנטה של המנה הזו היא שבזמן הצלייה נוצרת אמולסיה מעניינת בין שמן הזית, השום והטימין לבין ציר הירקות, שמלטפת את הדג בלי להרוג אותו.

 

לברק בטאבון

לברק בטאבון

 

לפני סיום ביקשתי מאולמן עצה להצלחה. שאלתי אותו מה הוא מייעץ לי, כי אני מרגיש מנטור בעצמי וחושב שאני מכיר את רוב המנטרות. “אני יודע זה צמד המילים הכי מסוכן בעברית”, הוא אמר, “אבל השלב שבו אתה רוצה לגדול הוא השלב שבו אתה מפסיק לחרטט לעצמך. אתה, עם האנרגיות, עם המוטיבציה, עם היכולות ועם האמביציוזיות שלך, תקבל אצלי בסדנה דרייב מטורף ותבין בצורה ברורה אלו חיים אתה רוצה לעצמך ואיזה אדם אתה רוצה להיות. הדבר הכי חשוב הוא להיות ענו ולא צנוע. ענווה היא המעלה הגדולה ביותר. אם יש לאנשים משהו שהם זוהרים בו, בגלל הצניעות הם לא עושים את זה. מבחינתי זה פשע רוחני. תהיה ענו ולא צנוע, כי אתה כולה בן אדם. תראה כל אדם ברחוב כמו שהוא – ממנקה שירותים ועד למנכ”ל. כשאתה מאבד את זה אתה גמור”.

בעודי מוקסם ומהופנט הגיעה אלינו מאיה בפעם האחרונה, ובידיה עוד הפתעה. “לחשו לי שכרסנטי אוהב מלבי”, היא אמרה, “אז הבאתי לכם מלבי מהמם”. שנינו הסתערנו על קרם המלבי החלבי ברוטב פטל, שבתחתיתו טוויל שקדים אוורירי, פיסטוקים וסורבה פטל.

 

מלבי

מלבי

 

הסינטה בר הוא מהמקומות שהוקמו כדי לתת ולא לקחת. תוצאות ההשקעה החריגה במסעדה גורמת לסועד לרצות להישאר בה ולחזור שוב. הסטנדרטים שם אינם אופייניים לחיפה, וניכר כי התהליכים שהיא עברה בגלגולה הקודם על הכרמל הביאו לתוצאה מהדהדת.

המדדים

מדד השירות: לעילא ועילא. רמת שירות כזאת לא מכירים בחיפה. מקצוענות המנוהלת בהיררכיה קפדנית של בעלי התפקידים השונים.

מדד הניקיון: מבריק, מריח טוב, ממש ללקק את הרצפה.

מדד העיצוב: הבון טון של עולם העיצוב – נעים, מזמין, חדשני ורומנטי.

מדד המחירים:
סלט אנדיב – 98 שקל
סביצ’ה מוסר ים – 58 שקל
מחבת ים זוגית – 168 שקל
לברק שלם בטאבון – 119 שקל
חמאת כבד אווז – עח”ה
מלבי – עח”ה
2 אפרול שפריץ – 78 שקל
בקבוק מים מינרליים – 24 שקל
סך הכל – 545 שקל

הציון: 5 מספרי זהב

סינטה בר
נתיב האור 1
טל’: 04-6661829

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר