בית הספר הריאלי (צילום: איציק בן מלכי)
בית הספר הריאלי (צילום: איציק בן מלכי)

"סוף החודש – קו אדום להמשך פעולת הריאלי"

בית הספר עדיין לא יודע איזה סכום יוכל לגבות בשנה הבאה מההורים. הדיון בעניין בבית המשפט העליון נדחה ל-11 בספטמבר, ומנכ"ל בית הספר ד"ר יוסי בן דב אומר כי אם לא תיווצר בהירות בקרוב בית הספר לא יוכל להמשיך לפעול

פורסם בתאריך: 18.5.17 18:15

מגעים קדחתניים מתנהלים בימים אלה בין הנהלת בית הספר הריאלי לבין משרד החינוך לגבי גובה שכר הלימוד שיותר לבית הספר לגבות בשנת הלימודים הבאה, וזאת לאחר שבית המשפט העליון שהיה אמור להחליט בסוגיה דחה ל-11 בספטמבר את מועד הדיון שהיה אמור להתנהל בעתירתם נגד משרד החינוך.

מכיוון ששנת הלימודים תחל ב-1 בספטמבר ניצב הריאלי בפני בעיה קשה משום שהוא לא יכול להודיע להורים מהו גובה שכר הלימוד שאותו הם אמורים לשלם בשנה הבאה. מנכ"ל בית הספר הריאלי ד"ר יוסי בן דב: "סוף החודש הזה הוא מבחינתנו קו אדום. אם לא נדע עד אז מהו גובה שכר הלימוד שמותר לנו לגבות מההורים, שהוא נגזרת מהתקציב שמעביר אלינו המשרד, לא נוכל להמשיך לפעול".

כמה הורים המבקשים לרשום את ילדיהם לכיתות א' ולכיתות ז' אמרו ל"כלבו – חיפה והצפון" כי אם עד סוף החודש בית הספר לא יספק תשובה סופית לגבי גובה הסכום שאותו הם יצטרכו לשלם הם יפנו לבתי ספר ממלכתיים. בריאלי קיוו שכבר החודש יורה בית המשפט העליון למשרד החינוך להחריג את בית הספר מהוראות חוזר מנכ"ל המשרד בנושא שכר הלימוד – דבר שיאפשר להם להמשיך לגבות 15,200 שקל בשנה – ובמקביל להמשיך ולקבל את אותו התקציב השנתי בסך של 50 מיליון שקל ממשרד החינוך. למתווה זה מתנגד משרד החינוך בתוקף.

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין, שדן עד כה בתיק ועתיד לפרוש בחודש הקרוב, הודיע לצדדים שהדיון הבא יתקיים בהרכב חדש של שופטים שיכלול את השופטים דפנה ברק-ארז, נעם סולברג ויורם דנציגר.

חיים מי-רז, יו"ר ועד ההורים בסניף החטיבה התיכונית ריאלי אחוזה: "המצב הזה יוצר בלגן גדול בבית הספר. ההורים מבקשים שבית הספר יישאר מוסד מוכר שאינו רשמי, כפי שהיה כשרשמנו אליו את הילדים. אם משרד החינוך יקבל את בקשת בית הספר ולא יפגע בתקציב שאותו הוא מעביר, לא יהיה שינוי בגובה שכר הלימוד. הבעיה שלנו כנציגי הורים היא מה יהיה עם הנרשמים החדשים לכיתות א' ו-ז'".

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל אמר בתגובה: "אנחנו נמצאים בדיונים אינטנסיביים בנושא הריאלי, ואני נמצא בקשר רציף עם מנכ"ל בית הספר. בקרוב יתקבלו החלטות ויינתנו תשובות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר