מגישות העבודה זוהר חזן ומרים שאול (צילום: בית הספר צור ים)
מגישות העבודה זוהר חזן ומרים שאול (צילום: בית הספר צור ים)

"הגעת ליעד – המלחמה הסתיימה"

שתי תלמידות מבית הספר צור ים הגישו כעבודה בהיסטוריה הדמיה של מלחמת העולם הראשונה כפי שהיתה מתנהלת אילו היו קיימים אז סמארטפונים ואפליקציות כמו ווייז ופייסבוק

פורסם בתאריך: 1.6.17 08:45

שתי תלמידות מבית הספר צור ים בחיפה מצאו דרך מקורית להגיש את עבודת סיכום השנה בהיסטוריה: הדגמה כיצד היתה מתנהלת מלחמת העולם הראשונה אילו היו סמארטפונים בתקופה שבה היא התרחשה. השתיים – זוהר חזן ומרים שאול – יצרו סימולציה של ההתמודדות עם המלחמה בעזרת 12 אפליקציות לאייפון. הן השתמשו בווטסאפ ובפייסבוק כדי לנהל שיחה היסטורית, ואת הדיווחים מהשטח הן העבירו באמצעות הרשת החברתית טוויטר, אפליקציית ווייז ואתר חדשות.

חזן: "אמנם זו היתה עבודת רשות אבל הנושא עניין אותנו מאוד. חשבנו איך אפשר לסכם את מה שלמדנו בשיעור בצורה מעניינת וייחודית". לדבריה, בהתחלה הציע להן המורה לבחור רק אפליקציה אחת ולהתמקד בה, אך הן החליטות שהשימוש במספר גדול של אפליקציות יהיה מעניין יותר.

בפייסבוק הן כתבו על הקיר את דעתן על הצהרת בלפור שנמסרה במהלך המלחמה על ידי שר החוץ הבריטי הלורד ארתור ג'יימס בלפור ללורד ליונל רוטשילד שהיה נשיא הסתדרות ציוני בריטניה; באתר החדשות הן דיווחו על מהלכי הקרבות; ובווייז הן ניווטו בין האתרים עד למשפט המחץ של העבודה: "הגעת ליעד – המלחמה הסתיימה".

חשבתן מה היה קורה לו באמת הטכנולוגיה של היום היתה קיימת אז?

חזן: "כן, עם הידע שיש היום ועם הכלים המודרניים, המלחמה היתה מסתיימת מהר יותר. המורה להיסטוריה התלהב מהרעיון, שהפך לשיחת היום בבית הספר".

מנהל בית הספר מוקי זמברג: "חזן ושאול הן נערות יצירתיות מאוד. לא התפלאנו שהן יצרו את העבודה המיוחדת הזאת, כי היציאה מחוץ לקופסה היא משהו שטבוע עמוק באישיות שלהן".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר