בית הספר הריאלי (צילום: איציק בן מלכי)
בית הספר הריאלי (צילום: איציק בן מלכי)

יוזמה למניעת עזיבת הריאלי: פריסת שכר הלימוד לתשלומים

נציגי ועדי הורים בארבעה משישה סניפי הריאלי הגיעו להסכמה עם הנהלת בית הספר, ולפיה ניתן יהיה לחלק את שכר הלימוד על פני השנים באופן כזה שלא תהיה שנה שבה הורים ישלמו סכום גבוה באופן חריג

פורסם בתאריך: 12.6.17 08:20

ועדי ההורים בבית הספר הריאלי חוששים מעזיבה המונית של תלמידים בעקבות העלייה החדה בשכר הלימוד. לאחרונה נפגשו יושבי הראש של ארבעה ועדי הורים מתוך שישה בריאלי לישיבת חירום עם הנהלת המוסד כדי לדון בדרכים לפתור את הבעיה. בישיבה השתתפו חוה מרצקי מסניף בית בירם, חיים מי-רז מחטיבת הביניים באחוזה, ואבי בן מרגי וטל פרידמן ראודניץ מסניפי חטיבת הביניים והיסוד הדר. ועדי ההורים של סניף מטו"ס במרכז הכרמל ושל סניף היסוד באחוזה לא משתתפים ביוזמה.

ההורים הביעו חשש נוסף שאם אכן תלמידים רבים יעזבו לא תהיה הצדקה להשארת כל סגל המורים בבית הספר, וחלקם יצטרכו לעזוב. בישיבה שיתפו ההורים את ההנהלה בדאגתם וביקשו סיוע בפריסת שכר הלימוד שאמורים ההורים לשלם עד תום לימודי ילדיהם בריאלי לתשלומים סבירים.

לאחר הפגישה הוציאו ארבעת יושבי הראש ביום חמישי הודעה להורים תחת הכותרת "לא מוותרים על אף ילד", ובה הם פירטו את ההסכמות שהושגו שבפגישה עם ההנהלה: "משפחה ששכר הלימוד שהיא אמורה לשלם עבור ילדיה יעלה בשנה מסוימת באופן משמעותי לעומת שכר הלימוד שהיא היתה משלמת בהסדר הקודם, יכולה לפנות לבית הספר בבקשה לעזרה בפריסת התשלומים. במקביל יפנה בית הספר, על סמך הנתונים שיש בידיו, ישירות למשפחות אלו".

מי-רז מסביר: "הצלחנו להגיע עם בית הספר להסכם על כך שלא תהיה משפחה שתעזוב את בית הספר בגלל הנושא הכלכלי. אם לוקחים בחישוב כללי את שכר הלימוד שישולם מעתה ואילך עבור תלמיד שכבר נמצא במערכת לפי המתווה החדש, לעומת 15,200 שקל שהתלמיד משלם היום והיה ממשיך לשלם בכל שנה עד סוף לימודיו, הרי הסיכום מראה שההורים היו משלמים פחות. סברנו שצריך לחלק את הסכום הכולל שנשאר להורים לשלם בכל שנות הלימוד לחלקים סבירים כדי שלא יהיה מצב שבשנה מסוימת הסכום יהיה גדול מאוד ובשנה אחרת קטן".

לדבריו, ההורים ביקשו שבית הספר יפנה מיוזמתו להורים שאמורים לשלם סכומים גדולים בבת אחת ויציע את העזרה בפריסת התשלומים: "אנחנו מתכוונים להטיל את כל כובד משקלנו בנושא הזה כדי שלא נאבד אף תלמיד, ואני שמח שהצלחנו להגיע להבנות עם בית הספר".

מנכ"ל הריאלי ד"ר יוסי בן דב מסתייג מחששם של ההורים: "עד עכשיו אנחנו לא רואים עזיבה המונית של תלמידים, וגם מבחינת הרשמת תלמידים אין ירידה. היו מקרים ממש בודדים, וזהו. אם הורים רצו לעזוב הם היו אמורים להודיע לנו עד 5 ביוני".

לגבי המשפחות שמתווה שכר הלימוד החדש יצר אצלם בעיה כלכלית אומר בן דב: "נמצא דרכים לעזור להן. יש לנו מחוייבות גם כלפי ההורים וגם כלפי משרד החינוך לא לפגוע בתלמידים שלומדים אצלנו. נגיע לכל משפחה שמתקשה ונמצא את הסידור המתאים, אם באמצעות מלגות ואם בפריסת תשלומים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר