תחרות הביצקופטר בשנת 1997 (צילום ארכיון: דוברות הטכניון)
תחרות הביצקופטר בשנת 1997 (צילום ארכיון: דוברות הטכניון)

10,000 שקל למי שיפיל ביצה מגובה של 40 מטר בלי לשבור אותה

הטכניון יקיים ביום רביעי את תחרות טכנוראש 2017, שתיערך השנה כמחווה לתחרות הראשונה ב-1997, שנקראה ביצקופטר. בתחרות תוטל ביצה מכדור פורח לעבר מטרה המסומנת על הקרקע

פורסם בתאריך: 12.6.17 12:15

תחרות טכנוראש 2017 של הטכניון תתקיים ביום רביעי בצהריים בטיילת מול רחבת הדשא המרכזית של המוסד האקדמי. השנה תתקיים התחרות כמחווה לתחרות הראשונה שנערכה בשנת 1997 ושנקראה ביצקופטר, שבה הוטלו ביצים מגג הבניין הגבוה ביותר בטכניון, וכעת הן יוטלו מכדור פורח.

שמונה הצוותים שיגיעו לקו הגמר יתמודדו על הפרס הגדול בסך 10,000 שקל. במסגרת התחרות נדרשים המתמודדים לתכנן ולבנות מתקן המחובר לכדור פורח שיעלה לגובה של 40 מטר מעל לפני הקרקע, ועם הגיעו לגובה המיועד אמור המתקן ובו ביצה להשתחרר מהכדור, והביצה צריכה להגיע לקרקע שלמה בזמן הקצר ביותר ולנחות במרחק מינימלי ממרכז המטרה המסומנת על הקרקע.

את התחרות יזם ניב-יה דורבן ז"ל, שנרצח במרץ 2003 בתל אביב. דורבן היה סטודנט מצטיין בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון. "התחרות נולדה כדי להרחיק את הסטודנט מספרי הלימוד וממסך המחשב, לתת לו במה לביטוי יצירתי תוך התמודדות עם אתגר התחרות – בעיות הנדסיות מורכבות באווירה של כיף", אמר דורבן בזמנו. את ההשראה להשלכת הביצה מגובה רב שאב דורבן מפרויקט הנחתת הגשושית הראשונה על מאדים בקיץ 1997. דורבן התגייס לצבא בתום לימודי התואר הראשון בטכניון, ובמקביל לשירות הצבאי החל את לימודי התואר השני בפקולטה להנדסה ביורפואית בטכניון.

הסופרת תמר בורנשטיין-לזר, שקראה על התחרות, כתבה בעקבותיה את "קופיקו בתחרות הביציקופטר" – ספר שהפך לימים גם לפרק בסדרת הטלוויזיה "קופיקו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר