מזון מחולק בחמגשיות בבית ספר (צילום: איציק בן מלכי)
מזון מחולק בחמגשיות בבית ספר (צילום: איציק בן מלכי)

הורים מוחים נגד ביטול החמגשיות בצהרונים בחיפה

בעקבות התקשרות של העירייה עם ספק ספציפי המגיש את ארוחות הצהריים בתפזורת דורשים ההורים לשוב לשיטת החמגשיות, למרות שהיא יקרה יותר, משום שהיא עדיפה מבחינה תזונתית

פורסם בתאריך: 26.6.17 16:13

העירייה מחייבת הורים לתלמידים שמבקשים להירשם לצהרונים לשלם גם עבור ארוחת צהריים לספק מסוים שאיתו היא התקשרה. כך טוענים הורים לילדים באחד מהצהרונים בעיר. עד כה שילמו ההורים למנהלת הצהרון עבור הצהרון לחוד ובהמחאה נפרדת עבור ארוחת הצהריים, שהועברה לחברת קייטרינג. בתמורה קיבלו הילדים חמגשיות (אריזה חד פעמית לארוחות השומרת על טמפרטורת המזון ומוכנה להגשה מיידית). אחת ממנהלות הצהרונים אישרה את דברי ההורים והוסיפה שכעת יקבלו התלמידים אוכל בתפזורת.

יצוין שלפי הסידור החדש ישלמו ההורים פחות עבור האוכל מאשר הם משלמים כיום, אך הם אומרים שהחמגשית עדיפה בשל תכולתה. אחד מההורים אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "בחמגשיות האוכל מגוון יותר, מגיע טרי מדי יום וניתן לבחור את האוכל שהילד אוכל".

הסידור החדש גורם גם להפסד כספי למנהלות הצהרונים הפרטיים, מכיוון שהחל מהשנה הבאה דמי השכירות שהן ישלמו לבתי הספר עבור הצהרון יהיה בשיעור של עשרה אחוזים מסך תשלומי ההורים, כשחלק ממנו יעבור לספק המזון ויהווה למעשה הוצאה ולא הכנסה.

יצוין שבחיפה פועלים צהרונים בגני הילדים השייכים לחברה למתנ"סים וצהרונים (מועדוניות) בבתי הספר המופעלים על ידי עובדים עצמאיים, ללא תמיכה מהעירייה וממשרד החינוך. צהרוני בתי הספר פתוחים בשעות 16:45-12:45, והשנה עמד מחירם על 720 שקל לחודש לילד, לא כולל הזנה שעליה שילמו ההורים לחוד. החל משנת הלימודים הבאה יעלה המחיר ל-900 שקל, כולל הזנה.

הורה לילד בצהרון: "אנחנו לא מוכנים לקבל מצב שבו הילדים שלנו יאכלו אוכל שמגיע בתפזורת".

למרות שאוכל בחמגשיות יקר יותר?

"כן. לנו ההורים זה עולה יותר ולא לעירייה, ואם לנו אין בעיה עם זה אז למה העירייה מתערבת? עד היום שילמנו עבור חמגשיות כי אנחנו רואים את החשיבות של הנושא. יש ילדים שלוקחים תרופות וצריכים לאכול בשעה שונה מהאחרים, יש ילדים שהולכים אחרי בית הספר לחוג וכשהם מגיעים לצהרון הארוחה מחכה להם. כשמגישים חמגשיות יש פיקוח, בקרה ומעקב מה הילד אוכל, ואם הוא קיבל בכלל אוכל. חמגשית זה אומר גם גיוון כי לא אוכלים כל יום את אותו הדבר. אנחנו מרוצים מאוד מהמצב הזה".

מנהלת צהרון: "ההורים אצלי לא מוכנים לעבור לארוחה בתפזורת. מחיר התפזורת הוא 14.50 שקל לתלמיד וחמגשית עולה 17 שקל. העברנו את תלונות ההורים ואת התלונות שלנו לעירייה דרך רכזי החוגים, והם אמרו לנו שזו החלטה של ראש העיר".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "לא יהיה שינוי בתצורת הארוחות ולא במרכיביהן. גם לא יהיה שינוי בתשלום עבור הארוחה. השירות לא נפגם ולא השתנה, וכך גם התשלום לצהרונים שנשאר, כפי שהודענו, 900 שקל בבתי הספר ו-950 שקל בגני הילדים – הנחה שהעירייה הבטיחה לתת מכספה ותעמוד בה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר