בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022
בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית ספר בחיפה, שנת 2022: "חתיכות בטון נופלות מהתקרה. רק בנס איש לא נפגע"

הנהגת ההורים של בית הספר מגינים בקרית חיים מאיימת להשבית את הלימודים ב-1 בספטמבר, אם העירייה לא תבצע שיפוץ מיידי של מבני בית הספר הישנים והרעועים, שאחד מהם אף הוכרז ביוני האחרון כמבנה מסוכן. "אנחנו לא נסכן את הילדים. מה? נחכה שהגורל ישתנה?"

פורסם בתאריך: 15.8.22 12:57

הנהגת ההורים בבית הספר היסודי מגינים בקרית חיים מאיימת להשבית את הלימודים בבית הספר ב-1 בספטמבר, אם עיריית חיפה לא תבצע שיקום ושיפוץ מיידי של מבני בית הספר. אחד מהמבנים, לדברי ההורים, הוכרז על ידי העירייה כמסוכן עוד בחודש יוני האחרון.

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר ברוך שמאילוב אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": ״אנחנו נמצאים שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים אחרי חודשיים של חופשה גדולה, והשיפוץ עדיין לא החל. בגלל רשלנות של עיריית חיפה ומשרד החינוך, ל-700 תלמידים ול-100 אנשי צוות ומינהלה לא תהיה מסגרת ב-1 בספטמבר. כרגע לא ניתן לפתוח את בית הספר. עד שלא יימצא פתרון, בשיתוף פעולה עם ההורים, לא יתקיימו לימודים במגינים. אנחנו לא נסכן את הילדים. כבר כמה שנים שנופלות חתיכות בטון מהתקרה, ורק בנס איש לא נפגע. מה? נחכה שהגורל ישתנה?".

לדברי שמאילוב, הוא קיווה גם שמשרד החינוך, הבעלים על בית הספר, יתערב כדי לזרז את העירייה לשפץ ופנה למחוז, אך "מלבד סימפטיה והבנה לא קרה כלום. אין שום לחץ על העירייה כדי שתתחיל לפעול".

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

שמאילוב פנה לפני כמה ימים לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון בבקשה שתתערב. כותב שמאילוב לשרה: "ב-16 ביוני נפלו חתיכות טיח ובטון מהתקרה באחת מהכיתות בבית הספר ולא בפעם הראשונה. בנס, לא נפגע אף תלמיד. האירוע אירע לאחר פניות רבות של בית הספר ושלי, שבהן התרענו על הסכנה בעקבות רמת תחזוקה נמוכה של המבנים הישנים בבית הספר. בדיקת קונסטרוקטור שהוזמנה על ידי עיריית חיפה קבעה שהמבנה המזרחי של בית הספר הוא מבנה מסוכן ויש לפנותו בהקדם האפשרי. המשמעות היא שחל איסור על תלמידים ללמוד בכיתות האלה עד שיקום יסודי של המבנה המסוכן".

מוסיף שמאילוב במכתבו: "שמונה כיתות, שהן שליש מהכיתות בבית הספר מושבתות. הקונסטרוקטור קבע מתוך חשש מוצדק, שיש לבצע בדיקת חוזק במעבדה גם ליתר המבנים בבית הספר. לצערי רק ב-8 באוגוסט החלו לקחת מהמבנים דגימות לבדיקה. חשוב לציין שמדובר במבנים בני כ-90 שנה. מאז ועד היום, במשך כמעט כחודשיים, עדיין לא החלו בעבודות השיקום בבית הספר.

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

"לא ייתכן שבשנת 2022 ילדים והורים יעמדו חסרי אונים ללא ידיעה ברורה היכן ילמדו בשנה הבאה והאם שנת הלימודים תיפתח בכלל. התחושה היא שכל הגורמים המעורבים נמצאים במין תרדמת לא מובנת ולא מבינים את גודל האירוע, כשגורמי העירייה נמצאים בחיפוש אחר אליבי היכן הם היו בשנים האחרונות במקום לפעול במהירות לפתרון הבעיה. בעיניי, הסביבה הלימודית עבור הילדים והצוותים החינוכיים לא פחות חשובה מהציונים. הן הילדים והן המורים צריכים תנאים טובים ללימוד, משמע כיתות בטוחות וראויות ללמידה".

 

 

שמאילוב אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "התלמידים והמורים שלנו המלמדים במבנה המזרחי ניצלים כל פעם בנס מפגיעה לאחר התמוטטות חלקים מהתקרה. בית הספר כולל שלושה מבנים שכבר עשו את שלהם וחייבים שיפוץ דחוף. פניתי לכל הגורמים האחראים בעירייה ובמשרד החינוך במחוז. גם אני וגם המנהלת שרון שחק שלחנו במשך שנים מכתבים והתרענו על הבעיות. פתחנו קריאות, התקשרנו ואמרנו שהמבנה יכול להוות סכנה, ושום דבר. בעירייה סיפרו לי כל מיני סיפורים ואמרו שאין להם תקציב לשיפוץ ושיקום המבנה המסוכן. בפעם האחרונה שנפלו חתיכות בטון מהתקרה, התעקשתי, והעירייה הזמינה קונסטרוקטור חיצוני שקבע כבר ביום הבדיקה שהמבנה מסוכן וחייבים לפנות אותו לאלתר".

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

בית הספר מגינים בקרית חיים, שנת 2022

מה קרה מאז עם המבנה?

"שום דבר. כתבתי עשרות מכתבים לכל הגורמים, התקשרתי ודיברתי, ערכתי סיורים למומחים שהגיעו לבית הספר. כתבתי גם לראש העיר עינת קליש רותם, למנהל המחוז ד"ר סער הראל, ועד היום עברו כבר חודשיים ולא התחילו בשיפוץ. לא משתפים איתנו פעולה. מצד אחד אומרים לי: 'אנחנו על זה', 'אנחנו לא נישן עד שנמצא פתרון', 'אנחנו איתכם', 'רק אתם חשובים לנו', ומצד שני פועלים מאחורי גבנו. רק עכשיו נודע לי שמחפשים כל מיני אופציות מחוץ לבית הספר עבור התלמידים. הם מחפשים חללים בכל מיני מקומות כדי לפזר את הכיתות. צריך להבין, אם לא ישפצו וישקמו את כל בית הספר לא ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים".

איך הגעת למסקנה הזו?

"בשבוע שעבר הם נזכרו סוף סוף לקחת בדיקות מכל המבנים למעבדה ואמרו שעד שהם לא מקבלים תשובות לבדיקות אי אפשר יהיה ללמוד באף כיתה בבית הספר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בסדר עדיפות מחוזי, כאשר בטיחות התלמידים וצוותי ההוראה היא לנגד עניינו. אנו נפעל על פי חוות הדעת המקצועית, ובכל מקרה יהיו חלופות עבור התלמידים ל-1 בספטמבר".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "במבנה בית ספר מגינים התגלו ליקויים שנמצאים בבדיקות הנדסיות מקצועיות מעמיקות. הבדיקות מבוצעות על ידי מומחים ומעבדות ייעודיות. הבדיקות טרם הסתיימו, ולכן עדיין לא ידוע אם תתאפשר פתיחת המבנה בתחילת שנת הלימודים. במקביל, מערכת החינוך נערכה לאיתור פתרונות למבנים חלופיים בהתאם לצרכים הלימודיים של התלמידים, בסביבה בטיחותית ונעימה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תודה יונה

    יונה יהב התגאה 15 שנה שלחיפה יש את תקציב הפיתוח הכי גדול בישראל רק לא אמר לאיזה מטרות הוא הולך (שכר ופנסיות)
    והרי לכם בתי הספר שיפה נוף טענה שהיא שיפצה… מתפוררים!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר