מגב וסמרטוט (צילום: PantherMediaSeller/depositphotos.com)
מגב וסמרטוט (צילום: PantherMediaSeller/depositphotos.com)

"קליש רותם לא יודעת לנהל את העיר, ומנהלים נאלצים לנקות שירותים"

בעקבות השביתה שפרצה היום בעיריית חיפה עזבו אנשי המינהלה את בתי הספר, ומנהלים שאינם יודעים מה יילד יום ואם בתי הספר ייפתחו מחר, נאלצו לנקות את השירותים בסוף הלימודים, וחלקם גם יצאו לקנות נייר טואלט. "הילדים לא צריכים לסבול מאובדן הדרך בעירייה", אמרה אחת מהמנהלות

פורסם בתאריך: 22.11.22 17:02

"עינת קליש רותם לא יודעת לנהל את העיר, ומנהלי בתי הספר נאלצים לנקות את השירותים" – כך אמר היום (שלישי) מנהל בית ספר בחיפה בעקבות השביתה שפרצה הבוקר וההודעה שקיבלו הצוותים המינהלתיים לעזוב את עבודתם לאלתר. "אנחנו מרגישים שהשאירו אותנו לבד במערכה", הוסיף המנהל, "אף אחד לא טרח להתקשר ולברר מה קורה אצלנו. אני ניקיתי בעצמי את השירותים בסוף היום, ואני יודע ממנהלים אחרים שגם הם עשו את זה".

ואכן, מנהלים נוספים הציגו תמונה דומה. "הכריזו על השביתה בשעה 11:00, ותוך דקות עזבו אנשי המינהלה, ובהם המנקות, את בית הספר", מספרת מנהלת של חטיבת ביניים בעיר, "מכיוון שאין לי מושג מה יקרה מחר ואם בית הספר ייפתח ללא אנשי מינהלה, לא היתה לי ברירה, ובסוף הלימודים ניקיתי את השירותים. הילדים לא צריכים לסבול מאובדן הדרך בעירייה".

מנהלת תיכון בחיפה: "השביתה נחתה עלינו בהפתעה, ולא היתה לנו ברירה אלא לעסוק בעצמנו בעבודות מינהלה. אי אפשר פתאום לסגור את בית הספר ולשלוח את המורים ואת התלמידים הביתה. כל מה שקורה בבית הספר זה באחריותי כמנהלת. אז יצאנו לקנות נייר טואלט וקפה, וגם ניקינו את השירותים. נעלנו את הדלתות, טאטאנו את הפרוזדורים כדי שיהיה נעים להסתובב, ומחר נעשה ביחד עם המורים תורניות לניקוי שירותים. המצב קשה מאוד, ואני לא יודעת עד כמה מערכת החינוך ערוכה לו".

 

 

מנהלת בית ספר יסודי: "גם אני ניקיתי שירותים בעצמי. אם צריך לעשות משהו בבית הספר, כולנו מתגייסים. מה שחשוב זה להחזיק את בית הספר נקי ולשמור על שגרה".

אני בטוח שכאשר נבחרת לנהל את בית הספר לא חשבת שתבצעי עבודות מינהלה.

"נכון, אבל כמנהלת יש לי אחריות, והיא כוללת כל דבר וכל הזמן, לטוב ולרע. חוץ מזה, יש לי ברירה? מה אפשר לעשות? מה שכן, לאורך זמן יהיה קשה להחזיק את בית הספר מבחינת היגיינה. זה לא תלוי רק הרצון הטוב שלנו".

בתוך כך, בבתי ספר בעיר התארגנו תורנויות של הורים לניקיון השירותים. הנהלת בית הספר היסודי אלון ברמת אלון, למשל, פנתה להורים בבקשה לסייע בעבודות ניקיון: "הורים יקרים, עקב שביתת עובדי עיריית חיפה אין שירותי ניקיון בבית הספר. על מנת לאפשר לימודים ברמת הגיינה סבירה נשמח להורים שיתנדבו לנקות את השירותים בכל יום בשעה 7:45. כמובן שברגע שהשביתה תיגמר לא יהיה בכך צורך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הרשויות מטפלות בנושאים שונים במוסדות החינוך, ובכללם משק הבית. אין ספק כי מצב זה מאתגר את מוסדות החינוך, את התלמידים ואת הצוותים החינוכיים. אנו מקווים כי יושגו פתרונות, ועובדי העירייה המועסקים במוסדות החינוך ישובו לשגרת העבודה".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש לרחם עליכם סוף סוף אתם רואים כמה שהמנקות המיסגנות
    צריכות לאכול את כל הגואלמנפש שעושים התלמידיםם ולאף אחד לא אכפת

  2. ועד העובדים פוגע בחיפה מהשביתה כשקליש נכנסה להראות מי הבוס ועד השביתה הזו. משרד הפנים חייבים לפטר את אמנון עדו

    לתושבי חיפה ברור שהבעיה הענקית בעיריית חיפה לא נעצרת בהנהגה הכושלת של סיעת
    "חיים בחיפה" או בשמה החדש מטעם ראש העיר "חיפה מתה"
    אלא הבעיה זה ניפוח העירייה וכפילויות רבות באגפי העירייה ושדרוגי תקנים לא מוצדקים
    שמכניסים את חיפה לגרעונות עתק מדי שנה. ועד העובדים פוגע בחיפה לא פחות מקליש

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש רותם נבלה גדולה. מהרגע שנכנסה היא לא מפסיקה לריב עם העיריה והממשלה – הכל על הגב שלנו האזרחים! שתלך כבר הביתה כי חוץ מלריב היא לא עשתה כלום. ואם כבר החליטה לריב, אז לפחות שתדע לנצח אבל משום מה היא תמיד מפסידה. כתב פה מישהו שמשרד הפנים חייב לפטר את אמנון עדו – סבבה אבל גם עם משרד הפנים קליש רבה. למה שמישהו יעזור לה במשהו? בטוח שהיו לה כוונות טובות אבל לנהל עיר היא לא יודעת. יאללה הביתה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר