בית הספר היסודי בנאות פרס (צילום: שרה פרל)
בית הספר היסודי בנאות פרס (צילום: שרה פרל)

תושבי נאות פרס יפגינו במחאה על מצב החינוך בשכונה

תושבי נאות פרס מאסו באוזלת היד של עיריית חיפה בכל הקשור לנושא החינוך בשכונה. מחר הם יפגינו ברחבת האיצטדיון העירוני, ובהודעה שפרסמו מארגני ההפגנה נכתב: "תושבי נאות פרס דורשים הרחבה של בית הספר היסודי, ובנייה של חטיבת ביניים, תיכון, אולם ספורט ומתנ"ס"

פורסם בתאריך: 30.11.22 12:35

תושבי נאות פרס זועמים על עיריית חיפה ומתכוונים להפגין מחר (חמישי) ברחבת האיצטדיון העירוני בשכונה נגד אוזלת היד בתחום החינוך. בהודעה שפרסמו מארגני ההפגנה נכתב: "תושבי נאות פרס דורשים הרחבה של בית הספר היסודי, ובנייה של חטיבת ביניים, תיכון, אולם ספורט ומתנ"ס".

בקבוצת הווטסאפ השכונתית נכתב: "עיריית חיפה מקבלת מאיתנו משכורת בכל חודש ונותנת לנו מריחות, פגישות ופרזנטציות יפות, אך בפועל בשטח לא קורה כלום. אנחנו לא מוכנים יותר להתנהלות הזאת". אם לילדה שלומדת בגן בבית הספר נאות פרס כתבה: "הבת שלי פספסה אתמול פיפי כשהיתה ב'חצר'. למה? כי ילדה בת 3 לא אמורה לעלות שתי קומות כדי להגיע לשירותים – זה לא פתרון מותאם. זה לא הגיוני, וזה מביש שככה מתייחסים לילדים שלנו".

הורה אחר כתב: "וזה רק קצה הקרחון. אחרי 16:30 אין יציאה מהכיתה. כן, בדיוק, אין יציאה. למה? כי החליטו להעביר חוגים למבנה שאמור להיות סטרילי עבור כיתות הגן. אתמול ירד גשם, והבן שלי שמת להוציא אנרגיות בשיעור ספורט נשאר בכיתה ושיחק בין ארבע קירות, למה? כי אין אולם ספורט. צוחקים עלינו ומזלזלים בנו, ואנחנו שותקים. 60 ילדים מהשכונה לא מקבלים מענה ראוי לצרכים שלהם, כפול מזה כבר היו במצב הזה בשנים קודמות, ו'הפתעה' – גם בשנה הבאה הסאגה תימשך. אין לנו נתונים כמה ילדים בשנה הבאה יהיו בבית הספר – משמע שוב מישהו יקבל שיבוצים לגנים מחוץ לשכונה. לכו תדעו, אולי גם בבית הספר לא יהיה מקום יותר, ואז מה? יוותרו על חינוך מיוחד? ישלחו ילדים לבתי ספר ברחבי העיר? בואו תראו מה הבטיחו ולא קיימו כבר יותר משבע שנים – גנים בספטמבר כפי שהובטח לא יהיו, אולם ספורט לא יהיה, מתנ"ס לחוגים לא יהיה ותיכון/חטיבה לא יהיה. למה? כי אף אחד לא דואג שזה יקרה. בנו לנו שכונה ענקית, אבל תשתיות שאמורות לתת לנו מענה בסיסי וקיומי לא קיימות".

 

 

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות" כבר בספטמבר 2019, העירייה אישרה לפתוח גן ילדים במבנה בית הספר הממלכתי נאות פרס בשל חוסר במבנה גן בשכונה, אך ההורים התלוננו כבר אז על בעיות בהתאמת המקום לילדי גן.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת נמרצות לקדם מוסדות חינוך בנאות פרס, שייתנו מענה מלא לילדי השכונה בכל הגילאים. תושבי השכונה יודעים זאת ואף שמעו עדכונים בנושא במפגשים עם הצוותים המקצועיים. בקרוב צפויה פגישת עדכון נוספת של נציגות ההורים עם ראש העיר ועם צוותי ההנדסה, כחלק מבקשתה של ראש העיר לעדכן את התושבים באופן שוטף.

"בנושא גני ילדים, העירייה פועלת להקמתם של שני גני ילדים חדשים בנאות פרס. הגנים החדשים יוקמו סמוך לגנים הקיימים באופן שייווצר מתחם של ארבע כיתות. עלות הקמתם של הגנים, שבנייתם צפויה להסתיים במחצית 2023, תעמוד על כ-3.1 מיליון שקל. עד להשלמת הגנים החדשים ילמדו הילדים בשתי כיתות גן שהוכשרו עבורם במתחם בבית הספר, בלי שיאלצו לנסוע לגנים מחוץ לשכונה.

"בנושא אולם ספורט – מינהל ההנדסה מקדם תכנון מפורט וקידום היתר בנייה לאולם ספורט רב תכליתי שיכלול 2,500 מקומות ישיבה, צמוד לבית הספר התיכון המתכונן בשכונה. במקביל מקדם מינהל ההנדסה תכנון (שיובא לאישור ועדת הכספים) להקמת אולם ספורט ומגרשי ספורט סמוך לבית הספר היסודי.

"בנושא בית ספר יסודי – העירייה הגישה בקשה למשרד החינוך להכרה בצורך להקמת בית ספר יסודי נוסף על זה הקיים בשכונה, ועם קבלת האישור תפעל העירייה באופן מיידי להקמתו.

"בנושא בית ספר תיכון – משרד החינוך אישר את הצורך בהקמת בית ספר תיכון, וזה נמצא בשלבי תכנון".

 

ההזמנה להפגנה

ההזמנה להפגנה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר