לימודים בסגנון האוניברסיטה הפתוחה (צילום: בית הספר הרצל)
לימודים בסגנון האוניברסיטה הפתוחה (צילום: בית הספר הרצל)

בהרצל עברו ללמד בסגנון האוניברסיטה הפתוחה למשך שבוע

בבית הספר הרצל התקיים שבוע למידה בסגנון האוניברסיטה הפתוחה במסגרת תוכנית רב גילית שמעודדת למידה עצמאית ובניית מערכת לימודים בהתאם לתחומי העניין של התלמיד. מנהלת בית הספר תמר רבינר: "השיטה מעודדת את התלמידים להתמודד עם אתגרים חדשים ולהרחיב את תחומי העניין שלהם"

פורסם בתאריך: 27.12.22 15:47

שבוע למידה בסגנון האוניברסיטה הפתוחה התקיים בבית ספר היסודי הרצל בשכונת כרמליה. שבוע הלמידה התקיים במסגרת תוכנית רב גילית שמעודדת למידה עצמאית ובניית מערכת לימודים בהתאם לתחומי העניין של התלמיד ללא הגבלה של שכבת הגיל.

בתוכנית, שפותחה בבית הספר הרצל ואשר נמשכת שבוע בכל סמסטר, בונים תלמידי כיתות ג'-ו' את מערכת הלימודים שלהם בהתאם לתחומי העניין שלהם ובוחרים את הקורסים המעניינים אותם. התוכנית מאפשרת לתלמידים ללמוד את מקצועות הליבה מזווית שונה ולהתפתח בתחומים שאינם נמצאים באופן שגרתי במערכת הלימודים הרגילה.

 

 

בהרצל אומרים שכבסיס לתוכנית הוצע לתלמידים מגוון רחב של קורסים בנושא בנייה, שמהם הם בנו את מערכת השעות שלהם. הקורסים שהוצעו היו "פלא של בניין" – חקר של מבנים ייחודיים בעולם בדגש על למידת גיאומטריה, "שאלה של סגנון" – היכרות עם סגנונות בנייה ויצירת רחובות מסוגים שונים, "מגבירים כוחות" – חקר של סוגי המנופים הקיימים בעולם תוך התנסות ומשחק, "חדרי הוא מבצרי" – העשרת אוצר המילים באנגלית סביב מושגים בחדר הפרטי, "פירמידות אנושיות" – בנייה בתחום החינוך הגופני, "בונים שפה" – למידת שפת הסימנים, "בניית רובוטים" – תכנות ובניית רובוטים מאבני לגו, "אדריכלים צעירים" – שילוב של לימוד יסודות השרטוט עם לימודי אנגלית, ו"כאן בונים קשרים" – חיזוק הקשרים החברתיים.

מנהלת בית הספר הרצל תמר רבינר: "התוכנית מאפשרת לכל תלמיד לבנות את מערכת הלימודים שלו במהלך שבוע שלם, תוך היכרות עם מגוון רחב של קורסים. השיטה מעודדת את התלמידים להתמודד עם אתגרים חדשים, להרחיב את תחומי העניין שלהם ולהתנסות באופן פעיל בלמידת חקר רב תחומית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר