מצבו הפיזי הרעוע של גן צדף
מצבו הפיזי הרעוע של גן צדף

חיפה, 2023: כך נראה גן לילדים על הרצף האוטיסטי

ילדים על הרצף האוטיסטי בגן צדף בקרית חיים לומדים בתנאים קשים במבנה ישן ורעוע שעלול לקרוס. ואם זה לא מספיק, אתמול פרץ ביוב שחדר לגן וגרם לילדים טראומה קשה. עוד טוענים ההורים כי בעיריית חיפה הבטיחו להם שהבוקר יגיע קבלן לטפל בנזק, אך איש לא הגיע: "אנחנו מתפללים לנס"

פורסם בתאריך: 13.6.23 13:23

הורים לילדים על הרצף האוטיסטי בגן צדף בקרית חיים טוענים כי ילדיהם לומדים בתנאים קשים במבנה ישן ורעוע שעלול לקרוס. ואם זה לא מספיק, אתמול (שני) פרץ ביוב שחדר לגן וגרם לילדים טראומה קשה. עוד טוענים ההורים כי בעיריית חיפה הבטיחו להם שהבוקר יגיע קבלן לטפל בנזק, אך איש לא הגיע.

בגן, אשר מיועד לילדים בגילאים 6-3, לומדים בו תשעה ילדים בלבד עם גננת, עם סייעת אחת למרות שהתקן מחייב שתי סייעות, ועם צוות טיפולי. זה כמה חודשים שולח ועד ההורים בגן הודעות לעירייה בדרישה לשפץ את מבנה הגן בדחיפות, אך פניותיהם לא נענות. אל התלאות שסובלים הילדים והוריהם נוספה בחודש פברואר צרה חדשה: העירייה פינתה מהגן בית עץ ששימש כמשחק לילדים בגלל שהוא נפגע על ידי תולעי עץ, ועמו נזרקו גם צעצועים. כל תחינותיהם של ההורים מהעירייה לצייד את הגן בצעצועים חלופיים נפלו על אוזניים ערלות, והילדים נותרו עם מעט משחקים.

"הגענו למצב מסוכן שבו הילדים שמים בפה את הטיח שנופל מהקירות", מספרת אם לילד בגן, "אנחנו מתפללים לנס ושהמבנה לא יקרוס. כולנו יודעים מה קרה בבית ספר מגינים לאחר שרטיבות חדרה לקירות. האם זה מה שבעירייה רוצים שיקרה גם כאן?".

 

 

אם נוספת, חברת ועד ההורים בגן: "בשנה שעברה התחלנו את הלימודים במבנה גן שלא היה מותאם מבחינה בטיחותית. איש לא חשב שהילדים ואנשי הצוות נמצאים בסכנה. לאחר מאבקים קשים העבירה אותנו העירייה למבנה הנוכחי, אבל זה מבנה ישן מאוד. הוא אפילו מוגדר כמבנה היסטורי, ומוצמד אליו לוח עם הסבר על המבנה. הצנרת היא ישנה מאוד ומתפוררת, ואתמול היה השיא כשצינור הביוב קרס".

לדבריה, כשההורים הגיעו לגן הם גילו מראה מחריד: "הביוב עלה על גדותיו והכל הסריח. היתה נזילה שהגיעה לגן ולחצר, וזה פגע בילדים והכניס אותם לטראומה. ילדים על הרצף הם ילדים רגישים מאוד. יש להם 'רדאר' חזק כל כך, שכל שינוי קטן משפיע עליהם. אנחנו פונים לעירייה כבר חודשים בבקשה שישפצו את הגן. קריסת הביוב היתה צפויה. אמרנו לעירייה שזה יקרה ושיטפלו טיפול מונע, אבל הם לא הקשיבו".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נטליה

    בושה וחרפה לעירייה כושלת . מפקירים ילדים בחינוך המיוחד . הגיע הזמן להחליף את העירייה הכושלת .

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיריה תורמת יותר כסף לצער בעלי חיים ,מאשר לילדים מה זה משנה חינוך מיוחד ,חינוך קיבוצי ! זה ילדים לא קופסאות …
    עירית חיפה לא חסר תקציב …זו בושה ,זו הפנים לעולם מי אנחנו

  3. אמא לאוטיסט

    גועל נפש, דוקא האוכלוסיה שצריכה הכי הרבה תשומת לב והשקעה. פשוט בושה לפרצוף זל עיריית חיפה, צריך לסגור את המבנה ולהעביר אותם למבנה שמתאים לצרכים שלהם. תתעוררו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר