חניה הנכים ליד בית הספר זכרון יוסף
חניה הנכים ליד בית הספר זכרון יוסף

מדוע מסרבת העירייה לסמן חניית נכים בבית הספר לילדה נכה?

הוריה של ילדה נכה 100 אחוז שעולה לכיתה ג' בבית הספר תל חי ביקשו מעיריית חיפה לסמן בכחול חניית נכים עבורם סמוך לבית הספר, אך סורבו. ההורים פנו לחברת מועצת העיר יעל שנער לנוכח הצלחתה במקרה דומה בבית הספר זכרון יוסף, והיא הרימה את הכפפה: "למה צריך לצאת למלחמה על דבר בסיסי?"

פורסם בתאריך: 1.8.23 15:06

עיריית חיפה מסרבת לסייע לילדה נכה 100 אחוז שעולה לכיתה ג' בבית הספר תל חי בנוה שאנן ולסמן בכחול חניית נכים עבור הוריה סמוך לבית הספר.

בגלל נכותה זכאים הוריה של הילדה להחנות את רכבם בחניית נכה ליד בית הספר, אך רוב הזמן החניה הזו תפוסה על ידי רכבים שאינם רכבי נכה. בחודש יוני פנו ההורים לעירייה וביקשו לצבוע את החניה בכחול, כנהוג בחניות נכים בעיר, אך נענו בשלילה. בצר להם הם פנו לחברת מועצת העיר יעל שנער מסיעת הירוקים, וזאת לנוכח הצלחתה במקרה דומה בבית הספר זכרון יוסף באחוזה, שם היא סייעה למשפחה ללחוץ על העירייה לצבוע את החניה בכחול.

"בכל הארץ נהוג לצבוע בכחול חניות נכים ליד מוסדות ציבור כדי למנוע ממי שאינו נכה לחנות במקום", אומרת שנער, "בינואר הגשתי שאילתה באשר לצביעת חניית נכה ליד בית הספר זכרון יוסף, וקיבלתי מהעירייה תשובה מחפירה ולפיה היא מסתפקת בתמרור הישן של פעם ואף שאין בסמכותה לצבוע חניות בכחול – טענה שהתבררה לאחר מכן במשרד התחבורה כלא נכונה. לאחר שהעליתי את המקרה לרשתות החברתיות, העירייה צבעה את חניית הנכים בבית הספר, ואפילו התפארה על כך ברשתות".

 

 

עוד אומרת שנער כי "חשבתי לתומי שבא לציון גואל, אך לתדהמתי, להורים שפנו לעירייה בבקשה לצבוע את חניית הנכים ליד בית הספר בכחול נאמר שאין כל כוונה לעשות זאת. אני לא מבינה מדוע לסבך דברים פשוטים. מדוע להורים של ילד אחד צובעים ולאחר לא? למה מכריחים את ההורים לצאת למלחמת התשה נגד העירייה על משהו אלמנטרי כל כך? העירייה צבעה ברחבי העיר חניות בצבע ירוק לעמדות הטענה של רכבים חשמלית. אם חסר לעירייה צבע כחול, אני מוכנה לקנות לה. אולי בעירייה מתכוונים שאגיש שאילתה על כל בית ספר בעיר שבו לומד ילד נכה? ומה יעשה הורים לילד נכה שאינם יודעים איך לפנות לחברי המועצה? אני קוראת לעירייה לסמן בכחול חניות נכים ליד בתי ספר כפי שהציבור מבקש. התפקיד של העירייה הוא לייצר פתרונות לבעיות, לא להערים עוד בעיות ביורוקרטיות ולטרטר את ההורים בין עוד ועוד גורמים. צביעת חניות בכחול היא פתרון זול, פשוט וטוב".

איזה הסבר נתנה העירייה לסירובה?

"התשובה מהעירייה הגיעה אל ההורים אחרי שישה שבועות, ונכתב בה שבתל חי אין שום כוונה לצבוע. הסיבה שבגללה צבעו את החניה בזכרון יוסף היא מלחמת התשה של ההורים, אז מה למעשה אומרים למשפחה? תצאו גם אתם למלחמה. למה צריך לצאת למלחמה על דבר פשוט ובסיסי?".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פספסתם את הנקודה העיקרית

    הבעיה לא הצביעה בכחול או ירוק או סגול.
    הבעיה שעשרות אלפי קשישים לא נכים קימבנו לעצמם תעודות נכה וחוסמים לנכים אמיתיים את חניות הנכים
    המדינה צריכה לעשות בדיקות נכות פיזית למי שמחזיק תעודה ולשלול אותה למי שמסוגל להחנות בכל חנייה אחרת וללכת בלי בעיה.

  2. אלי קופטר

    נכות פיזית לא קשורה רק ליכולת ללכת יש הרבה מחלות שבגינם בן אדם מקבל נכות וזכאי להחנות בחניית נכים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר