התמונה שנתלשה מהקיר והכיתוב שצורף לאחת מההודעות בקבוצת הווטסאפ הקהילתית בקרית חיים
התמונה שנתלשה מהקיר והכיתוב שצורף לאחת מההודעות בקבוצת הווטסאפ הקהילתית בקרית חיים

מהומה בתיכון קרית חיים בגלל "היום שאחרי המלחמה"

פוסטר שבו נראים דגלי ישראל והרשות הפלסטינית על רקע מסגד אל-אקצא, אשר נתלה על ידי מורה בחטיבת הביניים שקד של תיכון קרית חיים, נתלש מהקיר על ידי תלמידים מהתיכון שהגיעו לחטיבה. ויכוח שלווה בדחיפות ובקללות התפתח בין התלמידים למורה. הנהגת ההורים: "מצפים שאף ילד לא ייענש"

פורסם בתאריך: 18.1.24 13:25

מהומה פרצה היום (חמישי) בחטיבת הביניים שקד של תיכון קרית חיים: פוסטר שבו נראים דגלי ישראל והרשות הפלסטינית לוחצים ידיים על רקע מסגד אל-אקצא, אשר נתלה על ידי מורה במסגרת המיזם "היום שאחרי המלחמה", נתלש מהקיר על ידי קבוצת תלמידים מהתיכון שהגיעו לחטיבת הביניים. במקום התפתח ויכוח שלווה בדחיפות ובקללות בין התלמידים למורה.

מנכ"לית בית הספר חני גרינברג פרסמה הודעה באחת מקבוצות הווטסאפ הקהילתיות בקריה וכתבה: "במסגרת מיזם של תלמידי חטיבת הביניים בבינה מלאכותית של כל אשכולות הפיס בארץ, תלמידים עיצבו את 'היום שאחרי המלחמה'. תלמידים תיארו את החלום, את נקודות האור, את התחושות ואת התקוות ברגעים שאחרי סיום המלחמה. קבוצה של תלמידים פירשו זאת אחרת והגיבו בהתלהמות. אנחנו מטפלים באירוע".

מאוחר יותר שלחה הנהלת בית הספר הודעה להורים שבה נכתב: "במסגרת מיזם של אשכולות הפיס בארץ יצרו תלמידי חטיבת הביניים כרזות באמצעות בינה מלאכותית. התלמידים התבקשו לעצב את התקווה של היום שאחרי המלחמה, ואחת מהעבודות תארה לחיצת יד בין דגל ישראל לדגל הרשות הפלסטינית. מספר תלמידים עברו ליד העבודה התלויה, חלקם הביעו תקווה שאכן נגיע לשלום וחלקם העבירו בכעס ביקורת על תליית התמונה. קבוצה קטנה של תלמידים הגיבה בהתלהמות. הם הוזמנו אחד אחד לשיחה עם הנהלת בית הספר. התקיים שיח חינוכי שהמסר העיקרי שלו היה – ביקורת היא מחשבה עצמאית ולגיטימית, ויחד עם זאת התגובה צריכה להיות מכבדת ומותאמת לאירוע. צוות בית הספר דואג לכך שהמסרים המדוברים ישקפו את ערכי היסוד של מדינת ישראל – ציונות, דמוקרטיה, כבוד האדם, היעדר אלימות והיעדר הסתה נגד המדינה. נערכה שיחה עם הצוות החינוכי, והם הונחו לשוחח על כך בכיתות".

 

 

אב לתלמיד בבית הספר: "מה שקרה שם היום זו שערורייה והתערבות בוטה ופוליטית במערכת החינוך. אני לא מבין מדוע המנהלת אפשרה זאת. בשבוע הבא נביא סמוך לבית הספר את ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית שידבר עם התלמידים ויסביר להם מה באמת קורה כאן ויקרה כאן ביום שאחרי".

ממשרד החינוך ומעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

עדכון (שישי, 8:45): למחרת התקרית הקשה פרסמה הנהגת ההורים בתיכון קרית חיים הודעה שבה נכתב: "אתמול אירע אירוע חריג בבית הספר שגרר תגובות רבות של כעס ואכזבה גדולים מצד ההורים והילדים בתיכון קרית חיים כלפי המיצג ובית הספר – אירוע שבעינינו יכול היה להימנע עם מעט שיקול דעת ורגישות לאור התקופה הלא פשוטה שעוברת עלינו במדינת ישראל, אירוע שהציף המון רגשות ואמוציות לנוכח העובדה שילדינו נלחמים כעת למען הבית ולמען הדגל. זהו יום שבו פתחנו את הבוקר עם ההודעה הארורה של 'הותר לפרסום' ולאחר מכן ציינו יום הולדת לילד בן שנה (כפיר ביבס) בשבי חמאס (דבר שלא נתפש ולא ייתפש לעולם). האירוע של התמונות שגרמו לילדים ולהורים מפח נפש ומועקה היה מיותר ובטיימינג גרוע מאוד. אנו מקווים שהנהלת בית הספר וכולנו למדנו ממקרה זה ולהבא נשתדל לנהוג באיפוק ורגישות שנדרשת לאור המצב".

ההנהגה הדגישה כי "למען הסר ספק, אנו מגנים כל התנהגות אלימה, אך עם זאת אנו מבינים את הילדים שהגיבו באמוציות ודרשו להסיר את התמונות הבעייתיות בזמן שעם ישראל נלחם על זכותו לחיות במדינתו. אנו מקווים ומצפים שאף ילד לא ייענש. אנו מצפים שיהיה שיח עם כל ילדי בית הספר כדי לשוחח על המקרה ולהקשיב לתחושות ולרגשות של הילדים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תבדוק את הפרטים שוב. התמונה שנתלתה לא היתה עם אל אקצה אלא עם העיר עזה

  2. ברונשטיין

    גועל נפש שיש מנהלים ומורים שבוגדים באומה כולה ,בזמן שהערבים דחטו אנסו ושרפו יהודים חיים,ואיפה החטופיםםםםם שסובליםםםםם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לפי מה שהבנתי אותם תלמידים קיבלו עונש מההנהלה על זה. בושה וחרפה של בית ספר

  4. קובי

    אין שלום עם הנאצים את רוצה שלום לכי לרפיח צעדי אותם שלום במיטה בתוך האוהל חתיכת חלאות

  5. ליהי

    לשים את אל אקצא ברקע כאילו שזה החזון היהודי והציוני לשלום- בושה. פלא שהתלמידים התלהמו? חבל שלא כולם.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם ניתנה אפשרות לתלמידים שחושבים אחרת לערוך תמונה של בינה מלאכותית איך הם רואים את היום שאחרי?
    בית ספר שמכבד דמוקרטיה צריך להביא את שני הצדדים…
    אבל תמיד התלהמות תתועד כשמדובר בצד הלא מתאים שעל המפה….
    בושה להנהלת בית ספר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר