הפרסום של עיריית חיפה על בית ספר שש שנתי ברמת הנשיא
הפרסום של עיריית חיפה על בית ספר שש שנתי ברמת הנשיא

ועד ההורים מאיים להשבית את חטיבת הביניים ברמת הנשיא

בוועד ההורים של חטיבת הביניים רמת הנשיא טוענים שעיריית חיפה חזרה בה מהבטחתה לפתוח תיכון צומח בבית הספר. יו"ר הוועד גדי נרוז'ני מציין כי על אף שסוכם כי העירייה תבדוק את מספר התלמידים המעוניינים בתיכון בשכונה, ההורים הונחו לבחור תיכון אחר: "זו הונאה. אם העירייה רוצה מאבק, אנחנו נאבק"

פורסם בתאריך: 4.2.24 14:23

ועד ההורים בחטיבת הביניים רמת הנשיא מאיים להשבית את בית הספר בגלל שעיריית חיפה חזרה בה מהבטחתה לפתוח תיכון צומח בבית הספר. יו"ר ועד ההורים גדי נרוז'ני מציין כי ביום הפתוח לכיתה ז' שנערך בבית הספר לפני כחודש נאמר להורים על ידי העירייה שהכוונה היא לפתוח תיכון צומח בשכונה, והדבר עודד הורים רבים לרשום את ילדיהם לחטיבה השכונתית.

"אם העירייה רוצה מאבק, אנחנו נאבק", אומר נרוז'ני, "כל ועדי ההורים הכיתתיים לא מוכנים לעבור בשתיקה על מה שקרה, ובישיבת ועד משותפת החלטנו להשבית את בית הספר".

מתי נודע לכם על כך שהעירייה לא מתכוונת לפתוח תיכון בשכונה?

"ביום חמישי לפני שבועיים הודיע לי המנהל שאמרו לו שלא ייפתח תיכון. כמעט שנה שלמה הוא מחפש מגמות לתיכון, אבל ראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק הודיעה שזהו, זה מה שהוחלט. לאחר השיחה עם המנהל דרשתי פגישה עם טרוק. הרי כבר לפני שלוש שנים, כשפתחו את החטיבה הצומחת בשכונה, אמרו שהתכנון הוא בית ספר שש שנתי. מדי שנה, בכל הימים פתוחים, העירייה חזרה על כך, וגם בפרסומים שונים".

 

 

מה קרה בפגישה עם טרוק?

"התכוננו היטב לפגישה והכנו רשימה של תלמידים שרוצים ללמוד בכיתה י' בבית הספר. בשכבת ט' יש שתי כיתות עם 52 תלמידים, וכששאלנו מי רוצה להמשיך לתיכון, כולם הצביעו חוץ משני ילדים שעוזבים את העיר. בפגישה טרוק אמרה לנו שאין מספיק תלמידים. אמרנו שיש 50 תלמידים כי זה בית ספר צומח, ואפשר לפתוח שתי כיתות עם מגמות כי מספר התלמידים המינימלי למגמה הוא 14. טרוק אמרה לנו שהעירייה צריכה לבדוק בעצמה את המספרים".

בינתיים, מספר נרוז'ני, להורים שהתקשרו לאגף החינוך העירוני נאמר שהתיכון לא ייפתח ושהם חייבים לבחור תיכון אחר: "בלית ברירה הם נרשמו לתיכונים מחוץ לשכונה. כששמעתי מה עשתה העירייה רתחתי, זו הונאה. הרי סיכמנו בישיבה שהעירייה תבדוק כמה תלמידים מעוניינים להמשיך ברמת הנשיא, אז למה להודיע להורים שאין תיכון עוד לפני הבדיקה? כדי להראות שאין מספיק תלמידים? זה משחק מלוכלך שלא מתאים לאנשים שעוסקים בחינוך. אנחנו לא פוחדים ממאבקים, ואם ראש העיר עינת קליש רותם רוצה מאבק כזה לפני הבחירות, אנחנו נסדר לה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "חטיבת הביניים רמת הנשיא מיועדת לתלמידי כיתות ז' עד ט'. 30 הורים מתוך 49 בשכבה ביקשו לפתוח חטיבה עליונה כהמשך לחטיבת הביניים, אך מספר התלמידים הקטן בשכבות ח' ו-ט' ברמת הנשיא אינו מאפשר פתיחת חטיבה עליונה עם היצע מגמות, עם חלוקה להקבצות ועם עוד מרכיבים פדגוגיים הנדרשים להצלחתם כפי שקיים בכל העיר, ולכן בשלב זה לא נכון לפתוח חטיבה עליונה. מכיוון שחטיבת הביניים רמת הנשיא היא החטיבה העצמאית היחידה בעיר, תלמידים המסיימים אותה יכולים לבחור ללמוד בכל חטיבה עליונה שיבחרו בעיר, וכך למעשה כל היצע המגמות פתוח עבורם. יצוין כי תהליך שיבוצם לשנת הלימודים הבאה החל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אריה

    העירייה צריכה להגיב למליונרים הפריוילגים האלה בהפניית כל הילדים שלהם ללימודים ביחד עם אוכלוסית נווה דויד ושפרינצק ולא להפריד אותם מהאתיופים והרוסים שגרים בצמוד להם. יש 2 מבנים ריקים של בתי ספר בכניסה הצפונית לנוה דויד שמתאימים לכך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר