המקלט המוצף בבית הספר חיואר
המקלט המוצף בבית הספר חיואר

חיואר: כיתות ומקלט מוצפים כבר חודשיים

יו"ר ועד ההורים של בית הספר חיואר ריצ'ארד כארם זועם על עיריית חיפה ומתכנן להשבית את הלימודים. לטענתו, התלמידים לומדים זה כחודשיים בכיתות מוצפות במים, ללא מקלט שהוצף וללא דרכי מילוט: "חזרנו לנקודת האפס, ושוב בית הספר מוזנח ולא ראוי לשימוש"

פורסם בתאריך: 19.2.24 16:11

תלמידי בית הספר הממלכתי חיואר לומדים זה כחודשיים בכיתות מוצפות במים, ללא מקלט שהוצף וללא דרכי מילוט. יו"ר ועד ההורים בבית הספק ריצ'ארד כראם פנה בעניין לעיריית חיפה, ולדבריו נאמר לו שזו תקופת בחירות ושהוא לא יקבל כל סיוע. כעת, בעקבות התשובה שקיבל, יתכנס הוועד כדי להחליט אם להשבית את בית הספר.

"לפני הבחירות רודפים אחרי הקול הערבי, אבל כשצריך לא סופרים אותנו", אומר כראם, "יש לנו בעיה רצינית מאוד, ולאף אחד בעירייה לא אכפת. אף אחד לא מתייחס אלינו, ואף אחד לא מוכן אפילו לשמוע אותנו. יש נזילות בכל בית הספר, גם בחדרי הספח והכי חמור שגם במקלט. למעשה אנחנו בזמן מלחמה בלי מקלט ובלי דרכי מילוט. אם חס וחלילה יקרה פה אסון, העירייה תישא בתוצאות כי אנחנו התרענו. הפרקט במקלט נאכל מהמים, אין חשמל כי ירדו שם מי גשמים בכמויות גדולות והשביתו את מערכת החשמל. אולי בעירייה מתכננים לנו שם בריכת שחייה במקום מקלט? המקלט, שבשגרה משמש כיתה נוספת, אינו פעיל. חיואר הוא בית הספר הכי צפוף בעיר – תלמידים לומדים גם בחדרי ספח ובספרייה, והכיתה במקלט עזרה מאוד. חדרי הספח מושבתים כבר תקופה ארוכה, והנה – חזרנו לנקודת האפס, ושוב בית הספר מוזנח ולא ראוי לשימוש".

 

הצפה בחדר ספח בבית הספר חיואר

הצפה בחדר ספח בבית הספר חיואר

 

 

כראם מסביר כי כבר בתחילת שנת הלימודים בספטמבר מצב מבנה בית הספר היה רע, וכעת, בשל מערכות הגשם הארוכות, המבנה הישן נמצא במצב קטסטרופלי: ״מתחילת השנה אנחנו נאבקים לקבל אב בית. היום תלמידים מגיעים לבית הספר בבוקר, ואין מי שיפתח להם את בית הספר עד שמגיעה המורה הראשונה. בכל בית ספר בעיר אב בית פותח את השערים. במיוחד עכשיו זה קריטי, כשהילדים מגיעים רטובים ללימודים. הכביש ליד בית הספר הוא תלול, ודרכו זורמים כל מי הגשמים מהרחובות הנביאים, ח'ורי וחסן שוקרי לעיר התחתית. מכוניות מאיצות שם, והילדים נרטבים ומחכים בקור שיפתחו להם את השער, וגם אז בלית ברירה הם חייבים לצעוד בתוך חצר מוצפת וכיתות עם מים. תלמידים רבים התקררו וחלו. אבל לאיש בעירייה לא אכפת. מדובר באוכלוסייה מוחלשת שאין מי שיצעק את צעקתה. יש הרבה דברים הרוסים בבית הספר, ואין מי שיתקן".

 

רטיבות על קירות המקלט בבית הספר חיואר

רטיבות על קירות המקלט בבית הספר חיואר

 

למי פניתם בעירייה?

"מאז פתיחת שנת הלימודים אנחנו רודפים אחרי ראש מינהל החינוך אילנה טרוק ואחרי כל מי שאחראי על משהו באגף החינוך – מנהל המחלקה לחינוך יסודי, האחראי על החינוך במגזר הערבי ומי לא – ואף אחד לא נותן לנו תשובות. פשוט מתעלמים מאיתנו. כשאני שואל מה עם אב בית אומרים לי 'עכשיו בחירות, אין לנו איך למנות עובד ולתת לך אב בית'. זה בית ספר, מה זה קשור לבחירות? אמרו לי גם 'אם יש לך מישהו, תשלח אותו ונראה אם הוא יכול להיות אב בית'. אני, יו"ר ועד ההורים, צריך לחפש מועמדים לתפקיד אב בית? זה לא התפקיד של העירייה? הזלזול בנו הוא מעל ומעבר. בית הספר הרוס לגמרי, הילדים לא יכולים לצאת לחצרות המוצפות. בכיר באגף החינוך אמר לי שאף אחד לא יעזור לי ושאני חייב לפעול עם הוועד כדי שבעירייה יזוזו".

נושא נוסף שמעסיק את ההורים הוא שיפוץ מבנה לשימור ליד בית הספר כדי שיהפוך לתוספת למבנה הראשי ויקל על מצוקת הצפיפות. כראם: "בשנת 2018 אושר תקציב לשיפוץ המבנה הצמוד לבית הספר שהיה מבנה לשימור ואושר לאכלוס, אבל אף אחד בעירייה לא רוצה לשתף איתי פעולה בעניין, ולא אומרים לנו כמה כסף אושר. תקציב בית הספר הוא 2.6 מיליון שקל. מה עשו עם התקציב הזה? איפה השקיפות? הכסף לא הגיע אלינו. האם אנחנו צריכים לפנות למבקר המדינה שיבדוק לאן הלך הכסף? אנחנו לא רואים כאן השקעה עירונית בכלל".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

רטיבות על קירות חדר ספח בבית הספר חיואר

רטיבות על קירות חדר ספח בבית הספר חיואר

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כן עשו אותנו באצבע

    ובכל זה נזכרו שבוע לפני הבחירות למה חודשיים שתקו
    כנראה "שמרו" את זה לתעמולה במגזר… נכון או לא?
    בואו אנחנו מכירים כבר את כל העסק הזה של חד"ש ובמי היא תומכת ואיך היא מסובבת דברים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר