ילדי קיבוץ דן במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)
ילדי קיבוץ דן במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

ילדי קיבוץ דן המפונים בפרויקט חינוכי במוזיאון טיקוטין

תלמידי כיתות ה' ו-ו' מקהילת מפוני קיבוץ דן קיימו פרויקט לימודי ייחודי במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, שבמסגרתו הם חקרו יצירות והעלו את המידע בצירוף תמונות וסרטונים למערכת דיגיטלית אינטראקטיבית שפיתח מנכ"ל חברת וונדרינג שני זיו

פורסם בתאריך: 26.2.24 10:15

קהילת מפוני קיבוץ דן, אשר מתגוררת בחודשים האחרונים במלון דן כרמל בחיפה, קיימה פרויקט לימודי ייחודי במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, הסמוך למלון. במסגרת הפרויקט סיירו תלמידי כיתות ה' ו-ו' מהקיבוץ בתערוכה "צמדים" המוצגת כעת במוזיאון, בליווי של הצוות החינוכי וצוות המוזיאון. כל אחד מהילדים בחר יצירה שהוא התחבר אליה, ומתוכה הוא התבקש לחקור את היצירה עצמה או אלמנט ממנה.

את הדרך ליצירה, כמו גם את היצירה שנבחרה, העלו הילדים באמצעות תמונות וסרטונים למערכת דיגיטלית אינטראקטיבית בשם מיוז ראן, שפיתח מנכ"ל חברת וונדרינג שני זיו. הילדים הכניסו לאפליקציה את המידע שאספו בעבודת החקר שלהם, וגם נתנו משימה לחברי הקהילה שמחוברים לאפליקציה. ב-3 במרץ יציגו הילדים לחברי קיבוץ דן את העבודה שהכינו באמצעות האפליקציה ואת המשימה שהם מתבקשים לבצע באירוע מיוחד שייערך במוזיאון.

 

פרויקט לימודי במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

פרויקט לימודי במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

 

זיו: "פיתחתי את הפלטפורמה שהשתמשו בה מוזיאונים, אתרי מורשת ומרכזים תיירותיים בארץ ובעולם. זו מערכת למידה אינטראקטיבית המאפשרת בניית תוכן באופן עצמאי ופשוט. במקרה הזה התאמנו את המערכת עבור ילדי כיתות ה' ו-ו' בפרויקט האמנותי היפהפה שיצרנו במוזיאון טיקוטין עבור ילדי קיבוץ דן".

 

 

עידו קהת, חבר קיבוץ דן, שיזם את הפרויקט ביחד עם זיו: "מוזיאון טיקוטין הפך להיות בית העם שלנו. אנחנו גרים בדן כרמל הסמוך למוזיאון ונהנים מתרבות ומפנאי ממש מתחת לבית. היו חברים מהקיבוץ שחגגו אירועים במוזיאון, ויש סדנאות לילדים ופעילויות יזומות. אני מברך על שיתוף הפעולה המוצלח ושמח שמצאנו מקום שבו אנחנו יכולים לקיים מפגשים קהילתיים עם ערך מוסף. הקהילה שלנו היא חזקה ומגובשת, ולכן חשוב לנו, למרות חוסר הנוחות המסוים שיש במגורים בבית מלון, להמשיך לגור כאן כדי לשמור על הביחד שלנו".

מנכ"ל חברת מוזיאוני חיפה יותם יקיר: "הפרויקט עם חברי קיבוץ דן ממשיך סדרה של מפגשים, אירועים ופעילויות שאנחנו עושים עם המפונים מהצפון והדרום בכל מוזיאוני חיפה מאז 7 באוקטובר. הפעילויות הן ללא תשלום, ומטרתן היא ליצור זמן של הפוגה, עידוד ונחמה לאלו שנאלצו להתפנות מביתם. נוסף על כך, הכניסה לכל מוזיאוני חיפה בימים אלה היא ללא תשלום למשפחות המפונים ולמשרתי המילואים".

 

פרויקט לימודי של ילדי קיבוץ דן בטיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

פרויקט לימודי של ילדי קיבוץ דן במוזיאון טיקוטין (צילום: ג'ני כצנר)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר