גן חושן
גן חושן

העירייה גרעה סייעת, הורי הגן: "נקמנות פוליטית"

הורים בגן חושן בנוה שאנן מאיימים לא לשלוח את ילדיהם ללימודים לאחר שעיריית חיפה גרעה מהגן סייעת אחת. לטענתם, מדובר בצעד פוליטי שנובע מהפסדן של ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בבחירות. העירייה: "בגן שבו יש עד 30 ילדים אמורה להיות סייעת אחת בלבד"

פורסם בתאריך: 1.3.24 10:12

הורים בגן חושן בנוה שאנן נדהמו לגלות שעיריית חיפה גרעה מהגן סייעת אחת חודשים ספורים לפני סיום שנת הלימודים, ועוד בזמן מלחמה, והם חוששים שמדובר בצעד פוליטי. ההורים דורשים להשאיר את הסייעת בגן, ולא – ילדיהם יישארו בבית.

ההורים טוענים כי חברת מועצת העיר סיגל ציוני, שראש העיר עינת קליש רותם הסמיכה אותה לטפל בענייני חינוך, הבטיחה להם שהנושא טופל וכי הסייעת לא תעזוב, אך כעת, לאחר שקליש רותם וציוני הפסידו בבחירות ולא ייכנסו שוב למועצה, הן מתנקמות בגן.

הסייעת שנגרעה מהגן היא ותיקה ומשמשת לדברי ההורים "דמות מרכזית מאוד בגן וחלק עיקרי מהצלחתו", שבעטיה הם בחרו לשלוח את ילדיהם לגן חושן. יצוין שלפי התקן, מגיעות לגן ילדים שתי סייעות אם לומדים בו 30 ילדים, ובגן חושן לומדים רק 27 ילדים. עם זאת, מלכתחילה אישרה העירייה לגן שתי סייעות, וכעת כאמור הוחלט לגרוע אחת מהן. ההורים טוענים כי האבסורד הוא שהעירייה לא אפשרה רישום לגן חושן, שהוא גן מבוקש מאוד, מעבר ל-27 ילדים בטענה שהתפוסה בו מלאה, וכעת היא טוענת שלא נרשמו מספיק ילדים.

במכתב ששלח ועד הורי הגן לקליש רותם, לראש מינהל החינוך בעירייה אילנה טרוק ולמנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי בעירייה אווה לוי, הם כתבו: "ההחלטה הובאה לידיעתנו ביום רביעי, כחמישה ימים לפני המועד, וזאת מבלי שגורם רשמי כלשהו מאגף החינוך פנה אל הורי הגן, שוחח איתם או בחן את מצבו הייחודי של הגן. נציין כי בפתיחת שנת הלימודית נמסר לנו כי לנוכח מספר הילדים בגן קיימת אפשרות כי הזכאות לסייעת שנייה תילקח מהגן, אך הודגש בפנינו כי לא יעשה כל שינוי לפני ביקור בגן מטעם מפקחת משרד החינוך ובחינה שקולה של הנושא. עוד נמסר לנו כי בשל המצב הביטחוני ולנוכח הבנת המורכבות במציאות הנוכחית, הנושא הוקפא".

 

 

עוד כתבו חברי הוועד: "מיותר לציין כי אין אנו נמצאים בתקופת שגרה. המלחמה המתמשכת בדרום ובצפון, כאשר בכל כרגע עלולה להתרחב הלחימה ולהגיע לאזורנו, היא בעלת השפעה ניכרת על ילדינו. חלק מהורי הגן מגויסים למילואים, אחרים הוצאו לחל"ת, כולנו חווים קשיים במצב הרגשי והתפקודי, וכך גם ילדינו. ילדים רבים בגן חווים רגרסיה בתפקודם, לרבות ילדים גמולים שחזרו להרטיב, וזאת לצד חרדות, ביעותי לילה ובעיות התנהגות נוספות שהחלו בעקבות המצב. אין כל יכולת או ציפייה ששתי נשות צוות בלבד, מקצועיות ומסורות ככל שהיו, יוכלו לתת מענה למספר גדול של ילדים המבטאים מצוקות אלו, תוך כדי המשך שגרת היומיום בגן ודאגה לשאר הילדים".

ההורים הציגו טענה נוספת לחשיבות הימצאותו של צוות גדול בגן וכתבו: "מבנה הגן אינו ממוגן כלל, אין בנמצא כל מרחב מוגן תקני ואין שומר בכניסה. עקב כך, במשך החודש הראשון של הלחימה נמנעו הורים רבים משליחת ילדיהם לגן. הדברים העיקריים שהטו את הכף וסייעו לנו כהורים לקבל החלטה מורכבת ולשלוח את ילדינו לגן הם הידיעה וההבנה כי במקרה חירום יש שלוש נשות צוות אוהבות ומסורות, שיצרו קשרים משמעותיים עם ילדינו, והן יוכלו לתת מענה, לסייע ולהרגיע אותם עד הגעתנו למקום".

ההורים ציינו גם את מספרם הגדול של ילדים דוברי רוסית בלבד בגן ואת תלותם המלאה בסייעת דוברת הרוסית שהעירייה מבקשת לגרוע "לצורך הבעת רצונם וצרכיהם, השתתפות בפעילויות הגן ויצירת קשרים עם ילדים אחרים. הפסקת עבודתה תכפה על ילדים אלו אילמות, חוסר הבנה ותסכול – מה שללא כל ספק יבוא לידי ביטוי בהתדרדרות מצבם ואף בביטוי בעיות התנהגות שישפיעו על כל ילדי הגן. יש להזכיר כי מדובר בילדים שלהם זוהי השנה הראשונה בגן עירייה, והם כולם עודם בשלבי הסתגלות שונים לאחר תקופה ארוכה שבה לא התקיימה שגרת לימודים בשל המצב הביטחוני. חשיבות השגרה והנוכחות הרציפה של דמויות מטפלות קבועות עומדת בבסיס של פסיכולוגיית הילד, הבטחת רווחתו הנפשית והתפתחותו התקינה. לא נסכים לפגיעה נוספת בילדינו המתמודדים גם כך עם השפעות המצב הנוכחי במדינה, ואנו מתפלאים כי לא נעשה כל דיון או חשיבה בנושא עם צוות חינוכי-פסיכולוגי, מעבר לחישוב הטכני של תקינה וזכאות".

אב לילד בגן אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "זו הפעם השנייה שבה העירייה בוחרת בצעד כזה. כשפנינו לציוני לפני כחודש הובטח לנו שהסוגיה הסתיימה ושהסייעת תישאר כי לפי ההרשמה יהיו בשנה הבאה 30 ילדים בגן, וגם כך יצטרכו סייעת שנייה. זה אבסורד להעזיב את הסייעת כשנותרו חודשים בודדים לסיום השנה. זהו צעד פוליטי, ללא התחשבות בהורים ובילדים. יום לאחר הבחירות הודיעו שוב שמעבירים את הסייעת, והפעם באופן מיידי".

מהעירייה נמסר בתגובה: "על פי תקן משרד החינוך, בגן שבו יש עד 30 ילדים אמורה להיות סייעת אחת בלבד. לנוכח המורכבות של חלק מהגנים מימנה העירייה סייעת נוספת. כעת, משחלפה תקופת ההסתגלות, הגן יחזור לתקן הקבוע".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה שמניעים פוליטיים גוברים על דאגה לילדי העיר!!

  2. ר.ק.

    פשוט הזיה שהעיריה לא מאשרת להירשם לגן ואז טוענת שלא צריך עוד סייעת

  3. אמא מהגן

    בושה לעיריית חיפה ולמי שמחזיקה את אגף החינוך והגנים בפרט.
    למה לעשות את זה לילדים קטנים…
    חוצה!!
    מעניין אם בגן של הילדים/נכדים שלהן דברים כאילו מתרחשים או שעוברים בלי בעיות…

  4. הורה מודאג

    בושה שראש איש מתנקמת פוליטית בגלל שהורים לא בחרו בה.
    אם הייתה עושה משהו למען התושבים חוץ מלחמם את הכיסא המצב היה אחרת.
    בתור אבא אני דואג למה לעשות פוליטיקה על חשבון ילדים קטנים.

  5. טליה

    תשובה פשוט עלובה מטעם העירייה. טמטום ואטימות. בושה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר