בחינת בגרות (צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)
בחינת בגרות (צילום: Omrihayu, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

לא סופרים את ארגון המורים: בתי ספר העבירו ציוני מגן

תיכונים בחיפה עקפו את ארגון המורים והעבירו ציוני מגן למשרד החינוך למרות העיצומים, ומורים מלמדים מעבר לשעות שאותן קבע הארגון. מורה: "יש דרכים לעקוף את ההנחיות, הן לא מועילות לנו". ארגון המורים: "זה חמור מאוד, כל הפרה של העיצומים פוגעת במאבק"

פורסם בתאריך: 20.3.24 07:43

בתי ספר תיכוניים בחיפה העבירו ציוני מגן למשרד החינוך למרות עיצומי ארגון המורים האוסרים על כך. ארגון המורים נוקט עיצומים נגד משרד האוצר, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, בשל הטענה כי משרד האוצר מעוניין להפוך את המורים לעובדי קבלן ללא זכויות ולפרק את העבודה המאורגנת.

העיצומים גורמים לכאוס בבתי הספר, שתלמידיהם נמצאים בעיצומם של בחינות הבגרות. יו"ר ארגון המורים רן ארז אסר על המורים להעביר ציוני מגן למשרד החינוך, והדבר עלול לפגוע בציוני הבגרות. הוראה נוספת של ארז – לסיים את יום הלימודים בשעה 15:30 – גורמת נזק כלכלי למורים שמקבלים שכר עבור שעות לימוד מעבר לשעה שקבע הארגון. הצעד הבא של ארז היא ביטולם של כל הטיולים במסגרת בתי הספר, ובהודעה שהוציא השבוע לחברי הארגון הוא כתב: "זאת הזדמנות להודיע לכל בתי הספר, למנהלים ולמורים שאם המאבק יחריף, גם הטיולים שאותם תכננתם לא ייצאו אל הפועל".

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות" אמרה מורה באחד מבתי הספר שעקפו את הוראות הארגון: "העיצומים גרמו לכאוס. על פי החוק, אנחנו חייבים להגיש את ציוני המגן יום לפני בחינת הבגרות ראשונה. בחינת הבגרות במתמטיקה כבר התקיימה, והבחינה הבאה היא באנגלית. העיצומים גורמים לכך שמשרד החינוך לא יוכל לפרסם את ציוני בחינות הבגרות של התלמידים בלי שיש לו את ציוני המגן".

יכול להיות שהשנה לא יינתנו ציוני בגרות?

"לא נראה לי שהמצב יגיע עד כדי כך. בסוף יתעשתו בארגון ויבינו שהם פוגעים בתלמידים".

אז אתם בהמתנה?

"לא, העברנו כבר ציוני מגן למשרד החינוך. הפגיעה העיקרית היא ימי ההורים. יש הרבה בתי ספר שמקיימים יום הורים לפני פסח, ולפני זה צריך לקיים ישיבות ציונים. בתי ספר שלא קיימו ישיבות כאלה – אצלנו למשל עדיין לא קיימו – ייאלצו לבטל את יום ההורים".

ארז אמר שאתם צריכים לסיים ללמד בשעה 15:30. זה מה שקורה בפועל?

"לא. נראה לך שנפסיד כסף בגללו? מורים שצריכים ללמד עד השעה 17:30 ממשיכים ללמד. יש דרכים לעקוף את ההנחיות, הן לא מועילות לנו".

ומה עם טיולים שנתיים?

״ברוב בתי הספר כבר התכוננו למהלך הזה של הארגון וסיימו את מכסת הטיולים השנתיים. מה שייפגע זה הסמינרים ופעילות חוץ בית ספריות אחרות".

 

 

מורה מבית ספר אחר: "מה שעושה הארגון זו שערורייה. אלה תלמידים לפני גיוס, למה לפגוע בהם? מה שקורה עכשיו בכל במערכת החינוך זה בלגן אחד גדול".

העברתם ציוני מגן למשרד החינוך?

״כן בוודאי. מורים שלא עשו את זה פוגעים בתלמידים שלהם. לדעתי, משרד החינוך בנה על כך שהמורים לא יפגעו בתלמידים שלהם ולכן הוא לא מתרגש מהעיצומים".

מנהל תיכון בית בירם בבית הספר הריאלי מנדי רבינוביץ' מנסה לא לפגוע בתלמידים מצד אחד אך גם לא להיכנס לעימות עם ארגון המורים. "אנחנו דואגים לתלמידים שלנו", הוא אומר, "כרגע אין לנו בעיה של ציוני מגן אלא בעיקר עם קיום ימי הורים. אנחנו מקיימים ימי הורים אבל לא נותנים ציונים אלא הערכות מילולית. לא ניכנס לעימות עם הארגון כי יש לנו הסכם איתם ואנחנו עומדים בו. לתלמידי י"ב מתוכנן באפריל טיול של ארבעה ימים לאילת, ולכן הגשנו לארגון בקשת חריגים ואנחנו מאמינים שהבקשה תאושר. אנחנו מקווים שהם יבינו שמדובר בסוף שנה של כיתות י"ב – מחזור שלא נסע לפולין ושנגרעו ממנו בשנים קודמות פעולות אחרות".

מנכ"ל בית הספר ליאו באק הרב אופק מאיר: "אנו מכבדים את החוק, ולכן פועלים בהתאם להנחיות ארגון המורים".

מארגון המורים נמסר בתגובה לעקיפת העיצומים: "זה חמור מאוד, מדובר בפגיעה במאבק הארגוני. אחרי שנתיים של משא ומתן אנחנו עדיין ללא הסכם קיבוצי, ומשרד האוצר חזר בו מההסכמות ומאיים לנכות את המקדמה שקיבלו המורים. כוחנו באחדותנו, וכל הפרה של העיצומים פוגעת במאבק. אנחנו מתכוונים להחריף את המאבק, אם כי בשלב זה אנחנו מנסים להימנע משביתה שתפגע בתלמידים, ולכן ההקפדה על קיום העיצומים היא חשובה מאוד".

למרות מה שכתב ארז במכתבו למורים על סיום לימודים בשעה 15:30 אומרים בארגון: "לפי הסכם עוז לתמורה, יום הלימודים מתחיל בשעה 8:00 ומסתיים בשעה 15:30, אך יש גם שעות שמתקיימות בשעות מאוחרות יותר בתיכונים. במסגרת העיצומים המורים לא נדרשים לבטל שיעורים, וכל מורה מלמד על פי מערכת השעות שלו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אתם יורים לעצמכם ברגל! אחר כך אל תבכו.

  2. לאמור את האמת

    המורים דורשים תנאים. הארגון הגיע להסכם. האוצר לא חותם. אין תנאים. המורים נלחמים בארגון במקום באוצר. בינתיים המורים בוכים ויורים לעצם ברגל. בכי נעים-מורים לא חכמים.

  3. אנונימי

    זה לא רק בחיפה, גם בכפר כעביה ובית זרזיר היו ציוני מגן לפני מבחן.
    הלוואי ויעשו משהו מועיל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר