רן ארז באסיפת ההסברה בבית בירם
רן ארז באסיפת ההסברה בבית בירם

הריאלי: חילופי דברים קשים בין מורים והורים ליו"ר ארגון המורים

יו"ר ארגון המורים רן ארז קיים אסיפת הסברה בבית בירם בשל הפרת העיצומים על ידי הנהלת בית הספר הריאלי והמורים. מורים והורים תקפו אותו על מדיניותו וטענו כי הוא פוגע בתלמידים בתקופת מלחמה. לטענתם, תשובתו היתה "המלחמה כבר הסתיימה". מזכירת הארגון בחיפה: "אף אחד לא תקף את ארז"

פורסם בתאריך: 10.4.24 11:49

חילופי דברים קשים בין יו"ר ארגון המורים רן ארז למורים בבית הספר הריאלי במהלך אסיפת הסברה שקיים אתמול (שלישי) בבית בירם.

ארז הגיע לריאלי ביחד עם מזכירת ארגון המורים בחיפה ענת שוורץ, וזאת בשל הפרת העיצומים שעליהם הוא הודיע על ידי הנהלת בית הספר והמורים. לדבריהם של נציגי ועד ההורים שנכחו באסיפה, מורים וחברים בוועד ההורים תקפו את ארז על מדיניותו וטענו כי הוא פוגע בתלמידים, ובפרט בתלמידי כיתות י"ב, בתקופה קשה כזו של מלחמה. לטענתם, הם נדהמו מתשובתו של ארז ולפיה "המלחמה כבר הסתיימה".

בארגון המורים מכחישים את הדברים. "זהו שקר וכזב", אומרת שוורץ, "אף אחד לא תקף את ארז, להיפך – המורים פנו אליו בצורה עדינה ונחמדה, הם ממש לא תקפו. הם ביקשו ממנו שיתחשב בתלמידי כיתות י"ב ושיחריג את השכבה הזו בכל ארץ. ארז השיב שצריך לשקול את העניין ביחד עם הנהלת הארגון, אבל הצפי הוא שהתשובה תהיה שלילית והעיצומים אף יוחרפו".

נציג ועד ההורים שנכח באסיפה: "ארז הגיע לאסיפת הסברה בחדר המורים וגרם להפסקת הלימודים למרות שהוא התבקש להגיע בזמן ההפסקה. ביקורו היה על רקע ההחלטה של הנהלת בית הספר להמשיך בקיום פעילות ערכית חינוכית לאחר שעות הלימודים ולהוציא את שכבת י"ב לטיול השנתי לאילת בהובלתם של הורים ומדריכי גדנ"ע. באסיפה זכו מהלכיו של ארז לתמיכה מוועד המורים אך גם ספג ביקורת. מורה לאזרחות התייחס לכך שיו"ר ארגון המורים אינו נבחר על ידי כל המורים אלא על ידי מועצה של מזכירי סניפים המחויבים לו, ולפיכך הוא אינו יכול לייצג את המורים".

בארגון דוחים את ההאשמות. "ארז לא גרם להפסקת הלימודים", אומרת שוורץ, "הוא מקיים אסיפות בבתי ספר מדי יום, והן נקבעות מראש. העילה לפגישה היתה הפרת העיצומים על ידי הנהלת הריאלי – הטיול ופעילויות נוספות שלא אושרו לבית הספר על ידי ועדת החריגים של הארגון. לטיול יצאו מנהל התיכון ומורים שאינם חברי הארגון, וזה נועד לשבור את העיצומים שלנו. זה אומר שבכל פעם שאיגוד מקצועי ישבות, יביאו במקום העובדים עובדי קבלן. זה מה שקרה כאן".

 

 

מורה לאזרחות שנכח באסיפה טען שארז לא מייצג את המורים.

"זה לא נכון. אני מציעה לאותו מורה שיפתח את ספר הלימוד שוב. קיימות בעולם שיטות בחירה שונות, ואף אחת לא מושלמת. גם נשיא ארצות הברית לא נבחר על ידי האזרחים אלא על ידי אלקטורים שהם נבחרי ציבור. תהליך הבחירה בארגון הוא ארוך ומתבצע באופן דמוקרטי עם מעורבות של כל המורים. כל בית ספר בוחר נציג למועצה של הארגון, וממנה נבחר היו"ר, כך שכולם מעורבים".

האם לדידו של ארז המלחמה באמת הסתיימה?

"זה להוציא דברים מהקשרם. כל הזמן תקפו אותנו למה הארגון לא יוצא למאבק אחרי שלא נחתם הסכם עם האוצר עד 1 בדצמבר, והתשובה שלנו היתה שאנחנו בעת מלחמה. מה שארז אמר באסיפה זה שהחיים חזרו לשגרה במידה רבה. רוב הכוחות הוצאו מעזה, בתי ספר של מפונים נפתחו מחדש, אנשים חזרו בחלקם לגור ביישובי העוטף, התיאטראות חזרו לפעול, מסעדות פתוחות – כלומר החיים חזרו למסלולם. לכן מצאנו לנכון לחזור למאבק. זה המצב, ויש מי שמסלף את הדברים. מי שמסתובב בחיפה לא יודע שיש מלחמה, זו האמת".

מוועד המורים בריאלי נמסר: "לפני שבוע תואמה ואושרה פגישה בין ארז להנהלת בית הספר, ומנהל בית בירם אישר את הגעתו המתוכננת של יו"ר הארגון. לתדהמת ציבור המורים התקבלה הודעה מרבינוביץ' על ביטול הגעתו של יו"ר הארגון בשעה המוסכמת, לצד הדרישה להגיע לשיעורים. בבוקר המפגש שלח המנהל הודעה פרטית לכל המורים בצירוף סעיף משפטי מחייב מטעם היועץ המשפטי של בית הספר, ולפיה 'היעדרות מורה בשעה שנקבעה האסיפה תיחשב כהיעדרות לא מאושרת על כל המשתמע מכך".

עוד מסר הוועד כי "חרף האיומים התייצב חדר המורים כגוף אחד ומאוחד, ובכך הביעו סולידריות ותמיכה במאבק הצודק שאותו מוביל הארגון לטובת מורי מדינת ישראל, איכות ההוראה ועתיד ילדינו. האסיפה נפתחה בהבנת הכאבים והמחירים של מאבק זה. אין ניתוח שלא כואב, והמפתחות לשינוי נמצאות בידי משרד האוצר ומשרד החינוך. גם למורי בית בירם, ובמיוחד למחנכי שכבת י"ב, כואב שהתלמידים נפגעים, אך מסתבר שלאוצר זה לא מזיז, ולכן עלינו לרתום כל משאב אנושי לטובת תכלית זו. יצוין כי באסיפה זו שלושה מורים לאזרחות הזדהו עם המאבק אך תהו לגבי הדרך של המאבק, וזה היופי באופי הדמוקרטי. זאת היתה דוגמה ומופת להבעת דעות ולהצגת עמדות שונות ללא מורא ופחד. חשוב להדגיש שהפגישה היתה בסבר פנים מכבד. ארז זוכה לתמיכה רחבה, ועל כך יעיד ציבור המורים בבית בירם".

בתוך כך, הבוקר (רביעי) הורה משרד האוצר לרשויות המקומיות לנכות עד 15 אחוז מהשכר החודשי משכרם של מורי הארגון שנוטלים חלק בעיצומים. בין השאר ינוכה סכום של 2,400 שקל שקיבלו המורים כמקדמות על חשבון תוספות השכר שהובטחו להם בהסכם העקרונות, שנחתם בספטמבר אך לא הבשיל להסכם מלא. נוסף על כך ינוכו חמישה אחוזים משכר המורים שלא יתנו ציוני מגן לתלמידים. 2.5 אחוזים ינוכה משכר המורים שלא ייצאו לטיולים או לפעילויות חוץ של בית הספר, ושיעור דומה ינוכה משכרם של מורים שלא יגיעו לאסיפות הורים.

 

הטיול לאילת של תלמידי י"ב בבית הספר הריאלי (צילום: ירון ויצנר)

הטיול לאילת של תלמידי י"ב בבית הספר הריאלי (צילום: ירון ויצנר)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מתי הוא כבר מתחלף היהיר הזה???

    החיים חזרו למסלולם – פקוד העורף מודיע לאגור מים מזון ובטריות.
    אין באיזה פלנטה האנשים היהירים האלו חיים???

  2. אנונימית

    יופי שהתלמידים ארגנו לעצמם טיול לאילת בכיתה יב. שנה אחרונה. מספיק להתעלל בתלמידים.

  3. ברוך החלבן

    כמו תמיד אנשי ריאלי חושבים שהם מעל החוק, כמו ההפגנות השבועיות בחורב… אוי לבושה , אשכנזיים נאורים בתחפושת של אנשים אינטליגנטים !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר