פרופסור יעקב זיו
פרופסור יעקב זיו

פרופ' יעקב זיו מהטכניון זכה בפרס א.מ.ת

זיו זכה בפרס על תרומתו לפיתוח טכנולוגיות דחיסת המידע. הפרס בסך של מיליון דולר מחולק מדי שנה לכמה זוכים על הישגים בתחומי המדעים המדויקים ומדעי החברה והתרבות

פורסם בתאריך: 9.11.17 15:39

פרס א.מ.ת יוענק היום (חמישי) לפרופ' יעקב זיו מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון. הפרס ניתן לו על תרומתו בתחומי המידע והתקשורת. בשנת 1977 פיתח זיו ביחד עם פרופ' אברהם למפל מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון אלגוריתם המשמש בסיס לטכנולוגיה של דחיסת מידע ללא אובדן בתוכנות רבות כגון MP3. על בסיסו של אלגוריתם זה פותחו רבות מטכנולוגיות הדחיסה המשמשות כיום בהתקני זיכרון, במחשבים ובטלפונים חכמים.

זיו גם השתתף בפיתוחו של אלגוריתם המאפשר את דחיסתן של תמונות רבות ממצלמות שונות ואת שידורן בעת ובעונה אחת. האלגוריתם הזה מהווה כיום חלק ממערכת ההפעלה של מיקרוסופט.

 

 

פרס א.מ.ת (אמנות, מדע ותרבות) הוא פרס המוענק בישראל מדי שנה מאז שנת 2002 על הישגים מקצועיים או אקדמיים שיש בהם פריצת דרך בתחומי האמנות, התרבות, המדעים המדויקים, מדעי החיים, מדעי החברה ומדעי הרוח והיהדות. הפרס – בסך של מיליון דולר – ממומן על ידי הקרן לקידום המדע, התרבות והאמנות בישראל, והוא מחולק בין כמה זוכים שנבחרים על ידי ועדה בראשות שופט.

זיו: "הנדסת מחשבים ואלקטרוניקה היא קטגוריה חדשה בפרס א.מ.ת, ואני שמח מאוד על הוספתה ומקווה שבעתיד יצטרפו אלי זוכים נוספים מהטכניון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר