הצמידים שהכינו תלמידות אולפנת אמי"ת (צילום: מוריה סטופל)
הצמידים שהכינו תלמידות אולפנת אמי"ת (צילום: מוריה סטופל)

תלמידות אמי"ת מכרו צמידים כדי לממן קניית תנורי חימום לניצולי שואה

בעקבות מסע לפולין התעניינו תלמידות האולפנה החיפאית בניצולים בני העיר, וכשנחשפו למצוקתם הן הכינו צמידים שעליהם נכתב ""נשבענו לזכור ולהיות לכם לעד" ומכרו אותם בחמישה שקלים. בכסף שנאסף הן רכשו ציוד חורף לקשישים

פורסם בתאריך: 18.12.17 18:37

תלמידות באולפנת אמי"ת בחיפה מכרו צמידים שהכינו כדי לממן קניית תנורי חימום וציוד חורף נוסף לקשישים ניצולי שואה בחיפה. לאחר שביקרו בבתי הניצולים החליטו הבנות גם לאמץ אותם ולבקר אותם בקביעות. את רשימת הנזקקים קיבלו התלמידות מהמחלקה לשירותים חברתיים וקהילה (לשעבר אגף הרווחה) העירוני, ממרכז הסיוע לניצולי שואה בעיר ומשיחות עם חברים בשכונות שמסרו שמות של ניצולים.

המורה מיכל כהן: "בקיץ הוצאנו משלחת של תלמידות בוגרות כיתה י"א לפולין. כמורה שליוותה את המסע הזה ביחד עם המורה מדריכה רחלי אפט אני יכולה לומר שהמסע היה רציני ועמוק, וזה מה שהוליד את היוזמה של התלמידות. עם חזרתן ארץ הן התחילו להתעניין בשואה ובניצולים החיפאים. מכיוון שלא הצטרף אליהן למסע איש עדות הן נפגשו לפני היציאה לפולין עם ניצולת השואה החיפאית מרגלית בלום ולמדו שלא מטפלים בניצולי השואה כמו שצריך, ואז החליטו להרים את הכפפה".

 

תלמידות אולפנת אמי"ת והצמידים (צילום: מוריה סטופל)

תלמידות אולפנת אמי"ת והצמידים (צילום: מוריה סטופל)

 

 

התלמידות עניינו ברעיון את חברותיהן לשכבה שלא יצאו לפולין, וביחד הן הכינו צמידים שעליהם נכתב "נשבענו לזכור ולהיות לכם לעד".

כהן: "כמעט לא נשארו עדים, ומעתה המשימה מוטלת על הדור השני והשלישי. התלמידות הפיצו ברשתות החברתיות את דבר קיומם של הצמידים ומכירתם בחמישה שקלים, וההיענות היתה מדהימה. היתה לכך תהודה רבה".

לאחר שהכסף נאסף סייעה כהן לתלמידות לקנות מוצרים בהנחה, ובמהלך ימי חג החנוכה התייצבו התלמידות בבתי הניצולים, הדליקו איתם נרות וביררו למה הם זקוקים.

כהן: "לנוכח ההצלחה החלטנו להמשיך בפרויקט גם הלאה. יש עוד הרבה ניצולים שזקוקים לסיוע, והבנות ישמחו למכור צמידים נוספים".

התלמידה תמר אורבך מיוזמות המבצע: "מטרות הפרויקט הן ליצור חיבור אמיתי ואוהב עם הניצולים ולסייע להם לחיות בכבוד ושיהיה להם חם בחורף".

ראש אולפנת אמי"ת חיפה מוריה שפירא: "אנחנו נרגשים מהיוזמה של התלמידות שמעידה על רוח של נתינה וחשיבה על האחר ועל הפנמת המסר מהמסע לפולין בצורה המשמעותית והעמוקה ביותר – לזכור ולא לשכוח".

 

התנורים שרכשו תלמידות אולפנת אמי"ת (צילום: מוריה סטופל)

התנורים שרכשו תלמידות אולפנת אמי"ת (צילום: מוריה סטופל)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר