ד"ר לינה לביא (מימין), נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, נשיאת קרן דילר ג'קי ספיר ומנכ"ל אגודת ידידי הטכניון בארצות הברית ג'ף ריצ'רד (צילום: ATS)
ד"ר לינה לביא (מימין), נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, נשיאת קרן דילר ג'קי ספיר ומנכ"ל אגודת ידידי הטכניון בארצות הברית ג'ף ריצ'רד (צילום: ATS)

50 מיליון דולר ייתרמו למרכז הקוונטום בטכניון

משפחת הלן דילר מארצות הברית תעביר את אחת מהתרומות הגדולות ביותר שקיבל הטכניון למרכז העוסק במחקר של מכניקת הקוונטים. "בעשור הבא יוביל הטכניון את מהפכת הקוונטום", אמר נשיא המוסד פרופ' פרץ לביא

פורסם בתאריך: 18.4.18 08:24

קרן משפחת דילר מארצות הברית תתרום 50 מיליון דולר לתמיכה במרכז הקוונטום למדע חומרים והנדסה בטכניון. בטכניון אומרים כי התרומה תחזק את מעמדו של המוסד כגורם מוביל במדע ובהנדסה קוונטית באמצעות גיוס חברי סגל חדשים, ייסוד תשתיות מחקר, מימון ראשוני למחקר ולפיתוח והכשרת דור חדש של מהנדסים מומחים במכניקת הקוונטים. התרומה היא אחת מהתרומות הגדולות ביותר שקיבל הטכניון מתורמים אמריקאים.

מכניקת הקוונטים היא תיאוריה בסיסית בפיזיקה המתארת את רמות האנרגיה הזעירות ביותר של אטומים ושל חלקיקים תת אטומיים. תיאוריה זו חוללה מהפכה מדעית בתחילת המאה ה-20, וכעת ניצבים מדעני הטכניון על סיפה של היכולות ליישם את מכניקת הקוונטים בדרכים שונות הצפויות להשפיע על העתיד. טכנולוגיות שמקורן במדעים הקוונטיים יכללו מערכות תקשורת ומערכות מחשוב בעלי כוח חישוב העולה עשרות מונים על זה של המחשבים הקיימים כיום.

 

 

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא: "מאז היווסדו צבר הטכניון ניסיון רב בזיהוי מוקדם של צורכי התעשייה ושל ההזדמנויות לפיתוח המשק הישראלי. הניסיון הזה כבר בא לידי ביטוי בעבר בתחומים רבים. בעשור הבא יוביל הטכניון את מהפכת הקוונטום תודות לממשק הייחודי בין מדע בסיסי ליכולות הנדסיות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר