בית הספר רעות לאמנויות (צילום: שושן מנולה)
בית הספר רעות לאמנויות (צילום: שושן מנולה)

מורים ברעות: "המנכ"לית ממיטה חורבן על בית הספר"

מורים בבית הספר השש שנתי לאמנויות רעות שלחו מכתב לראש העיר יונה יהב שבו הם קובלים על התנהלותה של מנכ"לית בית הספר גלית גרנות, מפנים כלפיה האשמות חמורות ודורשים ממנו להפסיק את עבודתה

פורסם בתאריך: 21.6.18 13:15

מורים בבית הספר רעות לאמנויות שלחו מכתב יוצא דופן בחריפותו לראש העיר יונה יהב באשר לתפקודה של מנכ"לית בית הספר גלית גרנות. בשנתיים שחלפו מאז שגרנות מונתה במקום ד"ר צביקה רייטר סער בית הספר והגיע פעמיים לסף משבר. הפעם הראשונה היתה מיד לאחר מינויה של גרנות כאשר הוחלפו רוב מורי מגמת המוזיקה – צעד שלווה בהפגנות של ההורים נגד המהלך. הפעם השנייה החלה לפני שבועות אחדים ועדיין לא הסתיימה, כאשר הורים תלו מודעות אבל על מותו לכאורה של בית הספר, וזאת בעקבות פיטורי מורים ומה שהם רואים כפגיעה באופיו. כעת נחשפים לראשונה הלכי הרוח של המורים, ומדבריהם עולה שהאווירה בבית הספר היא קשה לא רק בקרב ההורים אלא גם בחדר המורים.

"אנו פונים אליך בשל ליקויים חמורים במינויה, באופיה ובתפקודה של מנכ"לית בית הספר שלנו", כתבו המורים בתחילתו של המכתב שכותרתו היא "מצבו ועתידו העגום של בית הספר השש שנתי רעות לאמנויות חיפה עקב תפקודה של המנכ"לית גלית גרנות". המורים מציינים כי העירייה נוהגת כראוי ומטפחת את בית הספר וכי הוא תפקד בהצטיינות עד לכניסתה של גרנות לתפקיד, ואף זכה בשל כך להערכה עירונית וארצית ולמענקים. אלא שלדבריהם, מאז שנכנסה גרנות לתפקיד "בית הספר מידרדר בכל המישורים".

המורים קובלים על כך שגרנות "לא הציגה בפני המורים חזון של ממש או אני מאמין בית ספרי, אלא הציגה למורים את רעות כבית ספר מקולקל, כושל ופגום, ומיהרה לשכור ממתגים חיצוניים, חרף העובדה שבבית הספר עובדים מיטב האמנים והמעצבים שהיו יכולים לספק לה את אותו השירות באותה האיכות ובחינם". לטענתם, גרנות לא קיימה שיחות עם כלל המורים אלא רק עם בודדים מהם וגילתה חוסר הבנה לגבי אופי עבודתם של בעלי תפקידים כמו רכזי מגמות, רכזת בחינות הבגרות ויועצת בית הספר.

טענה חמורה במיוחד נוגעת לביטול לימוד מקצועות הסוציולוגיה והפסיכולוגיה בהיקף מוגבר: "במקומם היא פתחה בפני שכבת כיתות י' מקצוע בשם דיפלומטיה אשר למיטב ידיעתנו אינו מוכר כלל כמקצוע לבגרות, וכל זאת על מנת שתוכל למלא את שעות ההוראה הנדרשות ממנה במסגרת תפקידה כמנכ"לית. ואם לא די בכך, הרי שבמהלך השנה התברר כי גרנות המעיטה להיכנס לכיתה וללמד את השיעור הזה, ושלחה מורה חיצוני במקומה, שגם שכרו לא שולם כראוי והוא בחר לעזוב. כעת, משעזב המורה באמצע השנה, מינתה גרנות בוגר של בית הספר שעושה שנת שירות על מנת שהוא יעביר את שיעורי הדיפלומטיה, אם וכאשר הם מתקיימים".

למורים יש טענות חריפות בדבר התנהלותה הבין אישית של גרנות: "היא פועלת בשיטת הפרד ומשול וגורמת לסכסוכים בין קולגות. גרנות מבצרת את מעמדה באמצעות דורסנות, התעמרות וצרחות המופנות אפילו כלפי מנהלת החטיבה העליונה וסגניתה. לצרחות אלה נחשפים המורים והתלמידים אשר נמצאים באזור בדרך מקרה. גרנות מפעילה טרור הרתעה על מוריה ונוהגת לסמן מורים, כך שרובם פוחדים לדבר נגדה. כתוצאה מכך נוצרה פגיעה אנושה באקלים הבית ספרי. עד בואה של גרנות תפקד בית הספר כבית עבור צוות העובדים והמורים, וכעת הוא מלא עוינות וחשדנות".

 

הפגנת ההורים והתלמידים של רעות בעקבות השינויים במגמת המוזיקה (צילום: עדן זלניק)

הפגנת ההורים והתלמידים של בית הספר רעות בעקבות השינויים במגמת המוזיקה (צילום: עדן זלניק)

 

 

במישור הניהולי מתארים המורים קיצוצים אגרסיביים במשרות של מורים שביצעה גרנות "על דעת עצמה וללא התייעצות עם מנהלת בית הספר, עם רכזי המקצוע ועם רכזי האמנויות, לא על בסיס שיקול מקצועי כלשהו". כמו כן הם טוענים לפגיעה אנושה בפרנסתם של מורים רבים, בזכויותיהם ובפנסיה שלהם: "יש כמה מורים שהיא ניסתה לפטר אך ללא הועיל, ויש כאלה שהיא דחקה לפינה עד שלא הותירה להם ברירה". בין מורים אלה נמנים, לטענת כותבי המכתב, אמנים מהשורה הראשונה – "תפארת בית הספר שלנו".

כפרשה חמורה במיוחד רואים המורים את הדחתה של רכזת האמנויות השש שנתית היידי ליפמן יוסף. לטענתם, גרנות הכריזה שהיא תמלא את התפקיד בעצמה: "חשוב לציין כי לגרנות אין שום רקע או הבנה באמנויות ובניהולן. כתוצאה מפעולת הדחה זו והביטול דה פקטו של התפקיד שורר כאוס מוחלט בין שבע מגמות האמנות בפעילויות הפנים והחוץ בית ספריות. אין מי שינצח על האמנויות בשתי החטיבות ויחבר ביניהן, ואין מי שיחבר בין המגמות לקהילת העיר, יפרסם את העשייה הייחודית של בית הספר ויפיץ אותה כפי שליפמן יוסף ידעה לעשות טוב כל כך".

גם במישור הכלכלי, נטען, התנהלותה של גרנות היא כושלת: "עם כניסתה לתפקיד מיהרה גרנות להוציא עשרות אלפי שקלים מקופת בית הספר עבור הוצאות שלא כולן קשורות לבית הספר. מדובר בכספי הורים שנוצלו לא לפי הנהלים ובאופן לא כשר".

לבסוף מציינים המורים כי בחודש שעבר התקיימה פגישה עם נציגי הורים שבהם אמרה גרנות שלא יהיו קיצוצים, וכעבור יומיים, באסיפת מורים, אמרה גרנות את ההיפך – שכביכול העירייה דורשת ממנה לפטר מורים ולקצץ בהיקף המשרות.

"תלמידים רבים מרגישים בשינויים השליליים שעובר בית הספר", סיכמו המורים, "ואם לא די בכך, הרי שתחושותיהם יוצאות החוצה לתלמידים פוטנציאליים שבעקבות זאת אינם נרשמים לתיכון. כתוצאה מכך מאבד בית הספר תלמידים ושמו הטוב נפגע. גרנות מוחקת את תוכניות הלימוד המיוחדות והייחודיות שבנינו לאורך השנים, ובכך הולך ונמחק המסלול הייחודי שהפך את בית הספר שלנו למוביל בתחומו בארץ ולגאוות העיר חיפה. מעשיה ממיטים חורבן על המוסד".

המורים מבקשים, על כן, מהעירייה לבלום את פעולות הקיצוץ והפיטורים שנגזרו על בית הספר ולהפסיק את עבודתה של גרנות.

יצוין כי העתקים מהמכתב נשלחו למנכ"ל העירייה גדי מרגלית, למבקר העירייה עופר טל, לראש מינהל החת"ר אילנה טרוק, לראש אגף החינוך איריס בילו, למפקחת בית הספר מימי וקסלר, וכן לגרנות עצמה, למנהלת החטיבה העליונה חנה אבין ולמנהלת חטיבת הביניים שרית קן דרור.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "ראש מערכת החינוך בעירייה נפגשה הבוקר עם מורי בית הספר והעניינים הובהרו, ולכן לא ברור פשר ההכפשות. אנו מקווים שהשקט יחזור במהרה לבית הספר, כיאה לבית ספר אשר מוביל זה שנים עשייה ייחודית מרשימה עם צוותי מורים איכותיים ועם תלמידים מוכשרים שמגיעים להישגים בין לאומיים".

לאחר פרסום הכתבה שלח יו"ר ועד המורים של רעות פליקס סירה את התגובה הבאה: "בשם מורי בית הספר רעות וההנהלה אנו מבקשים להתנער מהמכתב המזעזע שיצא על ידי גורמים הנמנעים מלהזדהות (המכתב נשלח מכתובת מייל פיקטיבית לרשימת המורים של בית הספר והופץ ברשתות ווטסאפ של תלמידים והורים באנונימיות). מורים אלו לא מייצגים את כלל מורי רעות במסע השמצות נגד המנכ"לית גרנות. הטענות נגד המנכ"לית הן חסרות בסיס. השיטה של מכתבים אנונימיים שמופצים להורים ולתלמידים תוך שיסוי, זריעת פאניקה וביצוע פעולת שיימינג אינה מייצגת את רוח בית הספר. למיטב ידיעתנו מדובר במספר מצומצם של מורים מהחטיבה העליונה שחלק מהתנאים שלהם הם הורגלו בעבר נפגעו והם לא בוחלים בשום צעד מבחיל ככל שיהיה כדי לשמר את תנאי העבר. 'עשבים שוטים' אלו מהתיכון, שתנאי שכרם נפגעו, מעמידים אותנו – 180 מורים ועובדים בבית הספר – במבוכה אתית. בית הספר זכה אך השנה בפרס חינוך של משרד החינוך בראשות המנכ"לית גרנות. קומץ מורים מבצע שיימינג בעמיתיהם למקצוע, ומדובר בדברי הבל ורעות רוח. הגורמים שהפיצו את המייל פוגעים לדעת המורים, ההורים והתלמידים בתדמית בית הספר, אשר כפי הנראה איננו יקר להם כמו שהוא יקר לנו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

46 תגובות
  1. יריב כהן

    מי המורים? למה אין שמות? למה אין תגובה של בית הספר? של המנכל"ית? זו עיתונות חשוכה חובבנית וכושלת.
    בית הספר זכה לפרס חינוך מטעם משרד החינוך בקדנציה של המנכלית הנוכחית. אף מילה….על זה.
    יש פה השחרה של אדם בלי לתת לו זכות לתגובה.
    אני במקום גלית גרנות תובע את העיתון על לשון הרע!!!

  2. הורה שנפגע ממנה באופן אישי

    בינתיים התפטר ראש מגמת עיצוב חזותי יגאל!ופוטרה!!!המורה ענבל.יש סערה ואי ודאות לגבי אלו שעולים לי"ב ולאלו שנרשמו לי'.מנהלת בית הספר חנה חסרת אונים.חבל שיונה יהב עיוור!יש להתערב במידי,האישה שקרנית,נקמנית ובאה לחסל ולסגור את בית הספר

  3. אפרים

    יריב כהן, אם היית מבין משהו היית יודע שלמורים/מנהלים אסור להגיב. הרשות המקומית מגיבה בשמם. קצת שכל אף פעם לא מזיק.

  4. מה היא האמת

    "הטענות נגד המנכ"לית הן חסרות בסיס" – הן לא חסרות בסיס. כל העבודות שצויינו אכן יצאו לפועל. בנוסף,

    "בשם מורי בית הספר רעות וההנהלה אנו מבקשים להתנער מהמכתב המזעזע" הוא מזעזע כי הוא מציג עובדות אמיתיות שקורות עקב ניהולה של הגב' גלית ולא "גילה" גרנות כמו שכתבתה למעלה בפתיחה. אם את השם אתה מעוות, כנראה שאר הדברים הם עיוות גם. בושה. בית הספר מתפורר עקב השקרים ולכולנו כבר נמאס לשתוק.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הייי שלום אני תלמידה לשעבר בבית ספר, היא הרסה לנו את החיים בבית ספר מאז שרגלה דרכה שם וכל המורים והתלמידים יכולים להסכים פה אחד. זה שהמורה למתמטיקה ופיזיקה פליקס לא מסכים זה רק כי לא אכפת לו מזה שהבית ספר ישאר בית ספר לאמנויות. מצידו שהבית ספר יהיה עיוני ורגיל הוא לא רוצה להסתכסך עם גלית גרנות היא מפחידה את כולם, עד שמורה לא יתאבד בגללה עניינים לא יזוזו

  6. אנוניני

    פליקס אחד מהמורים הבודדים שגלית מגייסת לטובתה עקב העובדה שהוא יושב ראש המורים וחושב שהוא יכול להציג "בשם כל המורים" את דעתו האישית ובתור מישהי בתוך גוף בית הספר, הוא מייצג את עצמו ואת גלית בלבד- הרעים הם המיעוט.

  7. לא כותבים כי מפחדים מגלית גרנות!!!

    מר "יריב כהן", משום מה יש לי הרגשה שאתה גלית גרנות או שליח שלה, ומכך אין מה להאמין למילה ממה שיוצא מפיך או לכל מילה אשר כתבת בתגובתך, כי לשקר יש רגליים וסוף גנב לתלייה, ועוד יגיע סופך!

    ובקשר לפרס החינוך, בית הספר קיבל את זה לאחר העבודה הקשה שנעשתה על ידי צוות המורים שפעל ועבד קשה עוד הרבה הרבה לפנייך, כך שהעובדה היא שאת "נקלעת לסיטואציה" כמו שאומרים, וכך באמת המצב את נכנסת לבית הספר לאחר שכבר נעשו השינויים, הפרס הזה הוא ממש לא בזכותך, ולא מגיע לך לקבל שום קרדיט עליו.

    ההשחרה כמו שקראת לה היא גם שקר, כי כל דבר שנכתב במכתב הוא אמת לאמיתה – אין לשון הרע

  8. מורה

    מסע הכפשה אישי נגד גלית גרנות שמנהלים כמה אפסים שפוטרו עקב קיצוצים. ברור לנו שהיא סטאר שטובע בבינוניות בגלל קומץ.
    האישה הזאת הרימה פרויקטים בסדרי גודל שאף דביל כמו ארי רמז לא יצליח לדמיין.

  9. אחד שיודע

    יש כאן כמה תגובות מטעמה של המנכ"לית, כמו למשל זו של "מורה" או של "יריב כהן". אבל אין אף אדם אמיתי מבין מורי, תלמידי, הורי וצוות ביה"ס שיכול לומר משהו טוב עליה. גם פליקס שיוצא להגנתה עושה זאת אך ורק כדי לשמור על מקום העבודה שלו. את מה שהאשה הזאת הצליחה להרוס בזמן כל כך קצר שהיא נמצאת שם יקח שנים רבות לתקן. המורים שפוטרו, התפטרו או התפוטרו בשנה האחרונה כבר לא יחזרו. האוירה בביה"ס כבר לא תחזור להיות אוירה חמה, מיוחדת ומשפחתית כמו שהיתה. היא פשוט הרסה והשחיתה לגמרי את בית הספר ועל הדרך פגעה בכל כך הרבה אנשים. ולפקידים בעירייה זה פשוט לא מזיז.

  10. תלמידה חסרת אונים

    בתור תלמידה בבית הספר המצב הוא בלתי נסבל, צרחות ובכי מחדר המורים, טרור שמשליטה המנכלית הדגולה, התנהגות בזויה מצד המנכלית ואי שקיפות מלאה!!!! המורים מפחדים אך לא יכולים להביע את דעתם ואותם מציג מורה אחד אשר מקבל יחס מיוחד וטוב מהמנכלית בשביל שיהיה בצידה, אי אפשר לסבול יותר את המצב, אם מצב זה ימשך שנה הבאה עשרות תלמידים יעברו לבתי ספר אחרים, המנכלית הורסת את האומנויות, הדבר המייצג את בית הספר, ועירית חיפה מתעלמים מבקשות העזרה החוזרות ונשמעות.
    בבקשה עזרו לנו להציל את בית הספר!!!!!!

  11. אנונימית

    שלום לך ״מורה״, איזה משפט מטופש ׳אף דביל כמו ארי רמז׳ שגם עם גלית גרנות תנסה כל החיים שלה לעשות הכי טוב שהיא יכולה (בינתיים רק הורסת כמובן) היא לא תגיע לקרסוליים של האיש הזה. תשמור/י על הפה שלך לפני שאת/ה מוציאים מילה על הבן אדם המדהים הזה. לא הוא דביל בסיפור- תתעוררו !!!!!!!

  12. זעזוע

    מזעזע מה שקורה בבית ספרנו, המגמות נהרסות קורסות אחת אחת, לאט לאט בית הספר הופך מבית ספר לאומניות לבית ספר רגיל לגמרי, הילדים מאבדים את מה שהם הכי אוהבים לעשות, אני מאבדת את מה שאני הכי אוהבת לעשות, העתיד שלי נהרס לי מול העיניים, וכל זה באשמת האחת והיחידה גלית גרנות המנכלית המדהימה שלנו, האישה שהרסה אותנו, הרסה את המורים שלנו ואת ההורים שלנו, בבקשה עיזרו לנו ותמכו בפיטוריה של גלית גרנות!!!!

  13. תלמיד

    גלית גרנות היא הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לבית ספר באשר הוא. יש סיבה שבריאלי אנשים רבים שמחו על עזיבתה.. היא בן אדם שמבחינה אישית פוגע בסובבים אותו ומשחיר את האווירה והשמחה בכל צעד שהוא לוקח. היא אינה מתחשבת באחרים באף נושא כל עוד הוא אינו מקדם את האינטרסים האגואיסטים והרדודים שלה. היחסים הבין אישיים שלה משתווים למפקד הוגער בפקודיו ללא רחמים ובצורה מעוררת בחילה. כתלמיד אין סיבה שארגיש שהמנכלית פועלת נגד בית הספר שלי שאני מאוד אוהב. אי אפשר להמשיך ככה. מדובר בבן אדם רע ואנוכי בכל רמח איבריו מבחינה אישית ומקצועית. תנו לנו מנכל אחר, כל מנכל אחר… העירייה חייבת להבין שאנו טובעים בזמן שכלית קושרת לנו משקולות לרגליים וצוחקת לה.

  14. הורה תלמיד יב

    גועל נפש. חבל על הזמן שהשקעת בכתיבת שקרים אלו. אנשים שלא לומדים בבית ספר, מלמדים אינם יכולים להגיד כלום על כך. פליקס הוא לא דוגמא מכיוון שהוא וגלית חברים טובים ואת זה כולנו יודעים ורואים כל יום.
    גלית גרנות הרסה את בית ספרנו המיוחד והיא הופכת אותו לאט לאט על ידי הכת השטן שלה שהיא יוצרת על ידי פיטורי מורים רבים שרואים את האמת, והבאת מורים קרובים / חברים משלה במקומם לבית ספר הדיקטטורי שהיא רוצה להקים.

  15. תלמידה עם לב שבור

    לספר לכם כמה מדהים היה לנו בתחילת השנה יהיה מיותר, אני אספר לכם איך אדם אחד ניפץ למגמות שלמות של בני נוער חלום ילדות. על מרכזי המגמות שפוטרו בטח שמעתם, כמו שאין מגמה בלי תלמידיה, גם אין מגמה בלי מרכזיה. נאלצנו לבכות, להתחנן, להיאבק, לצעוק ולנקוט באמצעים אפלים בשביל שיתייחסו אלינו ואל הרגשות שלנו, התלמידים. הפרידה ממרכזי המגמות הייתה ותישאר קשה מנשוא ועתידנו לא ידוע. לגבי תקשורת ודיפלומטיה שלימים הפך לתקשורת וחברה אני יכולה להגיד בפה מלא שהגעתי לכל שיעור ואת החומר הנדרש לא קיבלתי. המורה המדוברת, גברת גלית גרנות לא טרחה להגיע לשיעורים, לא השקיעה טיפת מאמץ בתלמידיה ושלחה מתמחים אחרים במקומה. הבית שלנו מתפרק. עזרו לנו.

  16. אחת שיודעת.

    גברת ״מורה״ מין הסתם את לא מורה בבית הספר רעות לאומנויות כי כתלמידה שם את היית נופלת יחד איתה (גלית) עם המילים בהן את משתמשת!
    עיריית חיפה- אתם פשוט בושה מהלכת.
    מערכת החינוך- נכשלתם.
    ממשלת ישראל- אתם הדוגמא לכל השחיתות שקוראת במדינה הזו.
    גלית- תארזי את חפציך את מפוטרת!

  17. היידי בת ההרים

    כולם יודעים מי עומדות מאחורי המחדל הזה – חנה אבין והיידי ליפמן. קל.

  18. תלמיד בבית הספר

    בתור תלמיד בבית הספר אני רוצה שנייה להתעלם מהמכתב ולהגיד מה אני חושב על תפקודו בשנתיים האחרונות. מאז שגלית נכנסה לתפקיד האווירה בבית הספר התכערה. גם אם היא עושה דברים טובים, עובדתית שומעים אותה צורחת על מורים במסדרונות, עושה מניפולציות על הסגל ומתייחסת באופן מזלזל לתלמידים. אני לא אוהב את גלית ואני לא רוצה לצאת במסע הכפשה נגדה, הדבר היחיד שאני מבקש זה שבית הספר שלי יחזור להיות בית ספר "רעות לאמנויות" , המשפחה החמה והאוהבת שלי, ולא יהפוך לבית הספר "רעות למקצועות ריאליים".

  19. תלמיד במגמת המוזיקה

    כתלמיד במגמת המוזיקה, חוויתי על בשרי את התפקוד הנמוך מהרגיל במגמה השנה. תלמידים רבים, כמוני, גם חשו את ההתדרדרות במצב המגמה ואת סבלם של המורים שניסו בכל כוחם לייצב את מגמתנו ולהחזיר אותה לפעילות סדירה (מה שלא קרה השנה בשל הפגיעה במורי המגמה). חשוב לציין כי מה שקרה השנה במגמה שלנו קורה גם במגמות אחרות כמו תיאטרון. כמו כן, אם להתעלם מהעובדה שחלק גדול מהדברים בכתבה מעוותים, לא יתכן שהעובדות שהובאו בכשני שלישים הראשונים של הכתבה, ימחו בפסקה מסכנה אחת – שכל מה שיש בה זה הכחשה של כל העובדות שהובאו עד כה. בושה למחבר הכתבה…

  20. בוגרת מודאגת

    ראש מערכת החינוך לא נפגשה עם שום מורה לא הבוקר ולא הערב. כך שלא ברור איזה עיניינים בדיוק הובהרו ועם מי. ומה זה בכלל אומר'העיניינים הובהרו'?
    במקום לעצור ולשאול את עצמם מה גורם למורים לעשות כזה מהלך זועק לעזרה, במקום למנות ועדת בדיקה ותחקיר… הגורמים בעירייה… שותקים/ 'מחפשים' את המורים וללא ספק מתנערים מאחריות.
    מדובר במצב חירום!!! הבית ספר פצוע אנושות.
    ואת הגברת המדוברת צריך להעמיד לדין ברצח של אחד מהמקומות היחודיים בארץ.
    בתור בוגרת שהתיכון היה לה לבית אני דואגת וחוששת מאוד…

  21. הורה מודאג מאד

    גלית גרנות-הדבר היחיד שעומד לנגד עיניה הוא טובתה האישית שלה!

    הבא נתבונן בקצת עובדות, שבאמת מהוות רק קצה קרחון. אינני ממציא דבר. כל הקישורים לפניכם.

    1) הנה שני סרטונים של "שגרירים צעירים"- באחד מדבר שר החינוך בנט ובשני- גלית גרנות.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=xHvNvBEXiC4
    https://www.youtube.com/watch?v=udtoYUrKsgM

    על מי מדברת גלית במשפט הראשון- על עצמה!
    ובנט- רק על השגרירים.

    2) אולי בגלל עיסוקה בעבר ב"שגרירים צעירים" החליטה גלית לסגור את מקצוע פסיכולוגיה- סוציולוגיה בבית הספר, ולפתוח את מקצוע ה-דיפלומטיה? אולי כדי לקבל עוד במה לעצמה ולנסיונה?

    3) הנה סרט שהופק על ידי תלמידי בית הספר בתחילת שנת הלימודים. ומי הכוכבת?- גלית. ועל מי מדברים- על גלית. ומי משדר זיוף, מילים גבוהות ומיותרות ומתנהג כאילו שמדובר בסרט תדמית זול על עצמו- גלית.
    ראו בעצמכם- https://www.youtube.com/watch?v=xxZLTWNXjlY

    4) לפני מספר שבועות נערכה תצוגת אופנה של תלמידי מגמת עיצוב אופנה של בית הספר. תצוגה נהדרת! נכחתי בה. זה היה הערב של התלמידים ועבורם.
    ללא בושה, כשבוע לפני התצוגה פנתה גלית אל תלמיד המגמה בבקשה שיעצב לה בגד, איתו תופיע בתצוגה.
    המנכלית הופיע בתצוגה! רגע, על מי ושל מי הערב הזה? נכון, של גלית…. לא של התלמידים.
    עוד במה לעצמה. המילה "מביש" לא מתחילה אפילו לתאר את הארוע ההזוי של הופעת גלית הדוגמנית.
    אילו היה פרוייקט עיצוב עבור כל מורי בית הספר, וכולם כאחד היו עולים על המסלול- שאפו. אבל לא. מי כמו גלית תפסיד הזדמנות פז להציג על עוד במה, לבדה…
    והנה כתבה בנושא, כשהמצולמת היא כמובן- גלית!
    (מדור "סנובה"- המדור הצהוב של עיתון כלבו. כיאה למנהלת בית ספר….)-

    https://www.colbonews.co.il/gossip/snoba/33788/

    ציטוט מהכתבה-
    "אני השתתפתי בסוג של מחווה שעשו לי וממש לא בא לי לתפוס את הפוקוס".
    "אז כאן נתתי להם לעצב לי בגד. אני איתם, רק תומכת בהם".
    אשרי המאמין.

    5) עם הגיעה של גלית לבית הספר היא עיצבה את רחבת הכניסה לבית הספר תוך השקעת כספים (מיותרת?).
    אבל מה שחשוב הוא כיצד קוראים לרחבה התלמידים -"כיכר גרנות".
    ומי אם לא התלמידים רואים ללא מסננות את מה שקורה ומציגים את הלכי הרוח בבית הספר?

    6)גלית מחוייבת בשעות הוראה.
    שווה לבדוק כמה שעות הוראה היא באמת נתנה, וכמה שעות נתן במקומה בוגר בית הספר המשרת שרות לאומי בבית הספר. מתברר כי גלית ממעטתלהגיע לשיעורים.

    7) בהגיעה לבית הספר פיטרה גלית את מרכזת האומנויות השש שנתית ומנתה את עצמה לתפקיד הריכוז.
    א) היכן נשמע שמנכ"ל/מנהל בית ספר הוא גם מרכז מגמה?
    ב) לגלית אין אף כישור בניסיון חייה שקשור קשר כלשהו לאומנויות.

    אינכם מאמינים? – הנה קישור לאתר סופרסונס בו מופיעה גלית-
    https://www.supersonas.com/personas/%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%95%D7%AA/
    התבוננו בעשייתה החינוכית ובהשכלתה בעמודות משמאל. האם יש שם איזה שהוא זכר לעניין אומנותי?

    8) די היה לצפות במופע הסיום של בוגרי י"ב. כמות הביקורת הגלויה והסמויה שהעלו התלמידים כלפי גלית מילאה את ההצגה כולה.
    והרי כפי שאמרתי- מי אם לא התלמידים רואים הכל? הם כמו אור השמש המוציא את האמת לאור.

    9) גלית צינזרה ממופע הסיום מספר שורות בהן דמותה נשאלת- "באיזו מגמה את?" תשובה- "מגמת אויר". "מדוע מגמת אויר?" תשובת הדמות- "מה, לא שמעת נאום שלי?"…
    מה קרה גלית, כשהאמת מוצגת את עושה הכל כדי להסתיר אותה?

    לסיכום, דעה אישית-
    גלית אישה דורסנית, המחפשת לעצמה עוד ועוד במות. היא מאסטרית בתקשורת היודעת לנצל ולנתב את המדיה לשרותה האישי. עניינה הוא – היא, והיא בלבד. היא מגייסת לטובתה האישית מורים ולצערי – גם תלמידים (שני התלמידים המופיעים בסרטון הנ"ל. גלית הצליחה לגרום להם לכרכר סביבה, מבלי שהשניים ערים בכלל לשימוש הציני שגלית עושה בהם).
    ומה בדיוק המסר החינוכי שהיא מעבירה לתלמידים?

    כל אלו הם רק קצה הקרחון. לא דיברתי כלל על התנהלותה המקצועית, הצרחות הנשמעות מפיה בחלל בית הספר, על גיוס יועצים חיצוניים לנושאים בהם עוסקות המגמות בבית הספר, על שינוי לוגו בית הספר ע"י משרד חיצוני (במקום לבקש ממגמת עיצוב חזותי ומוריה לעשות זאת. לא חבל על זריקת הכסף…? לא חבל על הזדמנות אמיתית עבור תלמידי המגמה ?)

    האישה אינה ראויה לניהול בית ספר.

  22. הורה

    לצערי בעיריה האגו משחק ולא ההגיון.
    תשובת מחלקת חינוך היא בדרך כלל- הורים/מורים לא יקבעו מי ינהל את בית הספר (ראו תגובת העיריה לגבי בית הספר הפתוח, למשל) .
    אך מי העושים העיקריים במלאכה?- המורים. לא המנהל/ת.
    ומי הם אנשי המקצוע הנמצאים בשטח?- המורים
    ומי המרויחים העיקריים?- התלמידים.

    אך מי מחליט? האגו….

  23. תלמידה כרגע

    בתור אחת שנמצאת מאז שגלית הגיעה, אני יכולה לאשר שגלית הרסה את אווירך בית הספר מאז שנכנסה לתפקיד וכרגע אנחנו נמצאים בתקופה הכי קשה, מורים מדהימים שחשובים לנו ברמת המעבר למורים פשוט לא יהיו שם בשבילנו לסיים את התהליך איתנו ואת כל התהליך שפיתחנו בכיתה י, נמחק. במקום אווירה של כיף, חום, אהבה, קבלה ואמון האווירה בבית הספר שוררת אימה, חוסר ודאות, חשדנות ומאבק ממושך ומתיש. עשינו כל מה שאפשר וגם ראש העיר יונה יהב עיוור לעניין וכל פעם שניסינו לדבר פשוט לא היה ניתן להאמין לכלום כי ידענו שמשקרים לנו וגלית הייתה סותרת את עצמה המון והגיע הזמן שמישהו יוציא את האישה הזו לאור. מחכה כבר שהיא תתפטר.

  24. יודעים מי את

    הורה מודאג מאד = היידי ליפמן יוסף. חלאס היידי אכלת לנו את הראש.

  25. תביעה ייצוגית

    לפי המגיבים פה,זה חבורת המלשנים שפועלת ברשתות הווטסאפ הכיתיות ומצלמות ומעבירות לה את התכתובות.לפני שהגברת גרנות שמכפישה הורים!ומאשימה אותם בהתססה ומאיימת לתבוע,שתזהר שלא יתבעו אותה על פגיעה בשם הטוב של אותם הורים,וטוב תעשה אם לא תקח את ההתנהגות הסטליניסטית שלה ותכוון נגד התלמידים שהוריהם פעילים למען שימור בית הספר ושמו הטוב.יש הקלטות ועדויות קשות על מה שקורה,כל עיוור היה רואה את מגמת ההדרדרות.רכז מגמת עיצוב האגדי התפטר וענבל פוטרה.יש מייל!!ששלח רכז מגמת צילום לתלמידים על כך שהיא רוצה לנהל במקומו כמנהלת על!לכל מלקקי התחת שלה ושל מקורביה תזהרו!יקום בסוף האמיץ/ה שיתבע לה את הצורה,ואז הגב שיש לה מהחלונות הגבוהים לא יעזור לה בבית משפט.חצופים וחוצפנים חסרי בושה לאיים על הורים ותלמידים!יהב תתעורר.אנחנו וילדנו לא הולכים לשום מקום!!!!!

  26. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתלמידה בבית הספר מלפני הרבה מאוד שנים, היה לי מאוד עצוב לקרוא את תוכן הכתבה.
    בית הספר רעות תמיד היה ויהיה בית הספר הכי טוב שיצא לי להכיר וזאת בשל ההון האנושי והאווירה הקסומה שתמיד אפפו אותו.
    אני מאוד מקווה שמשהו ישתנה לטובה ובית הספר יחזור להיות מה שהיה!!!חיזקו ואימצו !!!!

  27. הבחירות מתקרבות יונה

    ליונה יהב!לא יעזור לך כלום!הורי בית הספר זה כח אלקטוראלי,אל תאריך את החוזה של גלית פוטין!מ-א-ס-ט-ר בתיק-שור-ת!לא יצביעו עבורך.בריאלי פתחו שמפניה כשהיא עזבה,פה נעשה מסיבת סושי עליי.תבלע תגאווה תפסיק לרצות כל מיני ברזלנים שמשתדלים למענה,ותדאג למען הדורות הבאים שרעות ישאר מוסד חיפאי מעוטר.היא באה אלינו הביתה לא אנחנו באנו אליה.ואם אתה מתעקש תן לה שהחליף את נויית בן שמחון חחחח!העתיקה.תהנה גם אתה מהמכשפה הרעה וקול העורב שלה.יהב הביתה תחליט או אתה או גלית

  28. תלמיד שלמד שלוש שנים

    אני סיימתי את החטיבה לפני כמה ימים.
    אינני ממשיך לתיכון אך בשלוש שנות לימודי ךמדתי כמה דברים מרעות.
    כך גם היה עם צחי המורה לתיאטרון שהתעקשו להחזיר לחטיבה שתאמינו לי זו הייתה טעות. הבחור מקלל משפיל וגס. נכון תפקוד המנכלית אינו תקין אך הוא יכול להשתפר. בלי קשר שגם יחסי הציבור של הבית ספר לא יטיבו אם גם המנכלית תועף לאחר שגם המנכל הקודם עף.
    רעות היו לי שלוש שנים מדהימות אבל בבקשה תתעשתו על עצמכם לפני שמעמד הבית ספר יתמוטט.
    אולי את ההפגנות והמחאות תעשו על הדברים הנכונים ועל המורים הנכונים במקום להעיף עוד מנכל בלי לנסות לשפר את תפקודו…

  29. עובר אורח

    כולכם גיבורים בלפתוח עליה באנונימי. שופכים את דמה בכיכר העיר אבל לא נותנים זכות תגובה. נאור זה לא.

  30. מצביעי קליש

    גם ככה כולכם מצביעי קליש מהצד השמאלי של המפה. למה שליונה יהב יהיה אכפת?

  31. שוקי - חיפאי ותיק

    כאב לב גדול לקרוא את הכתבה ואת התגובות .
    ברור שמשהו רעעעע מאוד קורה בביהס תחת הנהגתה של המנכלית החדשה , הזעקה נשמעת פה היטב .
    ככ הרבה תגובות כנגדה , כנגד שלטון הפחד והאימה שהיא משליטה בקרב התלמידים ובעיקר בסביבת חדר המורים . עדויות קשות עברה , שיתוף הווי ביהס והאוירה עי התלמידים מאז הגעתה כל אלו ועוד זועקים מתוך הכתבה .
    אני מקווה לטובת כולם שעיריית חיפה והעומד בראשה
    יעשו את הדבר הנכון והמתבקש לטובת כולנו ויחזירו את ביהס למצב הקודם !!
    חייבים להחזיר את שמחת החיים וחדוות היצירה לכתלי ביהס. ביהס לאומנויות הוא חממה לילדים וצריכים לעשות הכל כדי לשמור עליו כפי שהוא .

    עצוב לי לקרוא את הכתבה ואת התגובות
    ברור שמשהו רע קורה שם .
    לא קשה להבדיל בין הטובים לרעים ובין החושך לאור בסיפור הזה .
    ליבי יוצא אל הילדים שהם הנפגעים העיקריים ומרגישים הכל .
    אלו לא דברים שאפשר לטאטא מתחת לשולחן .

  32. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אפשר בבקשה שהעירייה תפסיק להתעלם מהמצב ובאמת תפעל נגד האישה הזאת, אסור להשאיר אותה בשום תפקיד שקשור לבית הספר, מספיק לחפות עליה כי בסופו של דבר רגם אתם (העירייה) מחפים על עבירות שלה כך שגם אתם שותפים לפשע, תוציאו אותה מבית הספר כבר וכך גם יפסיקו התלונות מולכם כלפיה כי זה כבר לא יכול להמשך ככה, בית הספר חייב להתקיים כמו שהוא ולא כמו שהיא רוצה!!! בבקשה בכל לשון של בקשה בבקשה, כולם שונאים אותה ורוצים שתעזוב, מה הבעיה לעשות את זה, איפה הדמוקרטיה של הרוב קובע? ולא שלטון המיעוט שכולל אדם אחת שזו בעצם דיקטטורה!

  33. חיפאי

    לא מכיר את האישה המתוארת בכתבה, אבל הכרתי בעבר היטב את בית הספר המדובר, ודומה שהיא הצליחה ממש להשחית אותו, לא רק ברמה אלא בעיקר באופן הניהול ובאוירת הלימודים

  34. תלמידת כיתה י

    למדתי בחטיבה של רעות לאמנויות במשך שלוש שנים- מכיתה ז עד ט. סיימתי שנה שעברה והשנה אני בבית ספר אחר. היה מספר קטן של דברים שגרמו לי להתלבט בין ויצו לבין בית הספר הנוכחי שלי. דבר ראשון- מגמת עיצוב חזותי. מגמה מדהימה, מושקעת ומקצועית שהובלה ע״י יגאל, שהכרתי באופן אישי והתחברתי אליו מאוד. בימים האחרונים התפטר יגאל וכנראה שהמגמה תיסגר והתלמידים שנרשמו אליה יועברו למגמת אמנות פלסטית. בושה. הדבר השני הוא החברים הטובים שרכשתי בשנות לימודיי- אנשים מיוחדים. באמת. במשך השנה הם סיפרו לי על העוולות אשר קורות בבית ספר בעקבותיה או דברים מבישים שנעשים על ידיה וכואב לי הלב עליהם. הדבר השלישי הוא האווירה המשפחתית והקסומה- שאני ממשיכה להרגיש בביקורים שלי במקום, אך אני מרגישה אותה לאט לאט דועכת. כל צוות המורים הוותיק והמסור מתפטר/מפוטר אחד אחד והתקציבים הולכים על דברים אשר לא תורמים כלל לבית הספר, התלמידים מוחאים על כך רבות אך ללא הועיל. הבית ספר היה עבורי חוויה מדהימה שאין לי ספק שלא יכולתי לעבור בשום מקום אחר. אל תתנו למקום המקסים הזה להיחרב לאט לאט!! הצילו את רעות לאמנויות!!

  35. אמא לאחת שסיימה ואחת שתצטרך לחפש תיכון לצערנו

    2 הצגות סיום י"ב האחרונות עסקו באיך גלית הורסת את ביה"ס – זה דבר התלמידים – חד וברור.
    יש לי בת בחטיבה הצעירה שהיתה אמורה להמשיך בכייף לחטיבה העליונה ועכשיו נצטרך לחפש תיכון.
    עיריית חיפה – בבקשה מנהל בי"ס אומנויות שמחויב לאמנות ולאמנים ויפה שעה אחת קודם

  36. תלמידה לשעבר

    אני למדתי ברעות עוד מאז החטיבה, והרגשתי קסם שנמצא בו. בסוף כיתה ט' הופיעה גלית גרנות והחליפה את צביקה רייטר – המנכ"ל לשעבר. ישר הרגשתי בשינוי הבית ספרי. החל להיות כאוס שנשלט על ידי האשה הכי חולת כח ושליטה שפגשתי מעודי. הזדעזעתי מהמצב, אך בכל זאת, בחרתי להמשיך את לימודי בחטיבה העליונה של רעות, רק ששם המצב התחיל להתדרדר עוד יותר; פיטורים רבים של מורים, קיצוצים בתקציב המגמות, ולימוד לקוי של לימודי האמנות. הרגשתי שאין טעם להישאר בבית ספר שמתנהל בצורה כזאת, ולכן עזבתי את רעות בסוף כיתה י'. אחזור ואציין שאהבתי את בית הספר, והוא אכן הרגיש לי כמו בית שני, עד שגלית הרסה את התחושה הזאת.
    כל מה שמצויין בכתבה הוא אמת, ואני חוששת לעתידו של בית הספר במידה וגרנות תמשיך "לנהל" אותו.

  37. לפטר לאלתר במידי

    עדיין לא נעשה שום דבר בנוגע אל האישה הזאת, רק שתהיו בעניין, לעירייה לא אכפת שימיו של בית הספר "רעות לאמנויות" ספורים והכל רק בגלל המנכלית! האם מישהו יכול לתת מענה בנוגע לכך? ולא איזו תגובה שלופה מאיברים רצויים. בבחירות הקרובות כל הזבל יצא החוצה, עוד תראו!

  38. לפטר לאלתר במידי 28.8.2018

    עדכון: עדיין לא נעשה דבר בעניין מנכ"לית בית הספר.
    למה לאף אחד לא אכפת שבגללה בית הספר ייסגר?

  39. לפטר לאלתר במידי 4.9.2018

    עדכון: השנה החלה ועדיין לא נעשה שום דבר בעניין מנכ"לית בית הספר.
    יש לפעול לפני שיהיה מאוחר מידי!!

  40. רצוי לפטר לאלתר במידי 4.9.2018

    עדכון: השנה החלה ועדיין לא נעשה שום דבר בעניין מנכ"לית בית הספר.
    יש לפעול לפני שיהיה מאוחר מידי!!

  41. רצוי לפטר לאלתר במידי 4.9.2018

    עדכון: השנה החלה ועדיין לא נעשה שום דבר בעניין מנכ"לית בית הספר.
    יש לפעול לפני שיהיה מאוחר מידי!!
    האתר לא רוצה לתת לי לשלוח את התגובה… איפה חופש הביטוי?!?!?

  42. האתר לא רוצה לתת לי לשלוח את התגובה... איפה חופש הביטוי?!?!? רצוי לפטר לאלתר במידי 4.9.2018

    האתר לא רוצה לתת לי לשלוח את התגובה… איפה חופש הביטוי?!?!?
    עדכון: השנה החלה ועדיין לא נעשה שום דבר בעניין מנכ"לית בית הספר.
    יש לפעול לפני שיהיה מאוחר מידי!!

  43. עדכון דצמבר 2018

    המנכלית עדיין בבית הספר ועדיין לא עשו כלום בעיניין אף לא אדם לא הזיז עפעף בשביל לגרום לאישה הזאת לחדול מלהתקיים בבית הספר אותו היא הורסת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר