הפקולטה לרפואה של הטכניון בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: תומר נויברג, ג'יני)
הפקולטה לרפואה של הטכניון בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: תומר נויברג, ג'יני)

מספר הסטודנטים לרפואה בטכניון יגדל בשנה הבאה

בעקבות החלטת המועצה להשכלה גבוהה לא לפתוח פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, הטכניון יגדיל בשנת הלימודים הבאה את מספר הסטודנטים שיתקבלו לפקולטה לרפואה במוסד ב-20 סטודנטים. לאחר ההגדלה יעמוד מספר הסטודנטים לרפואה בטכניון על 120 בשנה

פורסם בתאריך: 11.2.19 12:49

הטכניון יגדיל בשנת הלימודים הבאה את מספר הסטודנטים שיתקבלו לפקולטה לרפואה של המוסד ב-20 סטודנטים. המהלך יתבצע כמענה להחלטת הוועדה לתקצוב ותכנון (הוות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) שהתקבלה לאחרונה ולפיה לא תיפתח פקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. לאחר ההגדלה יעמוד מספר הסטודנטים שייקלטו ללימודי רפואה בטכניון על 120 בשנה.

דיקן הפקולטה לרפואה בטכניון פרופ' איילון איזנברג ודיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב פרופ' אהוד גרוסמן מסרו הבוקר (שני) כי שני המוסדות יהיו מוכנים להגדיל את מספר המתקבלים ללימודי רפואה בישראל ב-70 סטודנטים, ש-50 מהם ייקלטו באוניברסיטת תל אביב. ההסכמה הותנתה בכפוף לשמירה ארוכת טווח על אפשרויות ההוראה בבתי החולים ובהקצאת משאבים מתאימים.

 

 

יצוין כי לפני כשנתיים, עוד לפני שהחלו הדיונים על האפשרות לפתיחת הפקולטה לרפואה באריאל, פנה פורום דיקני הפקולטות לרפואה, המאגד את חמש הפקולטות לרפואה הקיימות בארץ – בטכניון, באוניברסיטאות תל אביב, באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובבית הספר של אוניברסיטת בר אילן בצפת – לוות"ת והציע להגדיל את מספר המתקבלים ללימודי רפואה בארץ ב-100 על רקע הצורך הלאומי ברופאים. הפורום ביקש לבדוק אם עומדים לרשותה של הוות"ת המקורות התקציביים הנדרשים ממשרד האוצר כדי לגבות את הגידול במספר הסטודנטים תוך שמירה על רמת לימודים גבוהה ועל איכות הכשרת רופאי העתיד של מדינת ישראל.

חודשים אחדים לאחר מכן, בלחץ של גורמים שונים ובהם שר החינוך נפתלי בנט, החלו הדיונים על בקשתה של אוניברסיטת אריאל לפתוח פקולטה לרפואה. מכיוון שהוות"ת לא הקצה את התקציב הדרוש, ואף לא הורה להקצות מקום במחלקות בתי החולים לצורך הוראה של התלמידים הנוספים, הקפיאו הדיקנים את קידום המהלך להגדלת מספר הסטודנטים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר