קבוצת הגלקסיה ע"ש דודי זהר (צילום: בית הספר הריאלי)
קבוצת הגלקסיה ע"ש דודי זהר (צילום: בית הספר הריאלי)

הריאלי ייצג את ישראל בתחרות העולמית לרובוטיקה

קבוצת הגלקסיה ע"ש דודי זהר של בית הספר הריאלי אמנם עדיין לא השתתפה בתחרות הארצית שתקבע את המשתתפות האחרות, אבל בזכות פרס ההשראה המדעית שזכתה בו בשנה שעברה היא עברה אוטומטית לגמר שייערך בארצות הברית. האתגר בתחרות: בניית רובוט המטעין טיל לחלל

פורסם בתאריך: 27.3.19 13:31

קבוצת הרובוטיקה של בית הספר הריאלי שנקראת הגלקסיה ע"ש דודי זהר תייצג את ישראל ביחד עם 13 קבוצות נוספות בתחרות העולמית לרובוטיקה FIRST שתתקיים בחול המועד פסח בדטרויט, ארצות הברית.

יצוין כי לאחרונה זכתה קבוצת הגלקסיה במקום הראשון בתחרות האזורית לרובוטיקה שהתקיימה בתל אביב וכי היא תצא לארצות הברית למרות שהתחרות הארצית שתקבע את זהות הקבוצות שישתתפו בתחרות העולמית תתקיים רק בשבוע הבא בתל אביב. הסיבה היא שבתחרות העולמית שהתקיימה בשנה שעברה בארצות הברית זכתה הקבוצה מהריאלי בפרס ההשראה המדעית, שניתן לקבוצה שהוכיחה פעילות יוצאת דופן בתרומה לקהילה בנושא קידום טכנולוגיה ורובוטיקה. פרס זה הקנה לבית הספר השתתפות אוטומטית בגמר השנה.

במסגרת הפעילות הקהילתית שלהם משמשים חברי הקבוצה כמנטורים של קבוצות אחרות, והם מוכרים על ידי משרד החינוך כגוף שתלמידי הריאלי יכולים להתנדב בו במסגרת משימת המחויבות האישית שלהם.

 

 

התחרות בנויה מכמה סבבים, כאשר בכל סבב חוברות ביחד שלוש קבוצות שונות באמצעות הגרלה ומתחרות נגד שלוש קבוצות אחרות. האתגר השנה בתחרות FIRST הוא מסע לחלל, והקבוצות התבקשו לבנות רובוט שצריך להטעין טיל שישוגר לחלל. במסגרת האתגר נדרש הרובוט לכסות חורים של תאים בטיל בגובה של שלוש קומות ולאחר מכן להניח כדור בכל תא, וזאת תוך פרק זמן מוקצב. אתגר נוסף דורש מהרובוט לעלות בגרם מדרגות. הניקוד ניתן בשלושה פרמטרים – עבודת מחקר שביצעו התלמידים, בניית הרובוט והערכים שהתלמידים למדו במהלך העבודה כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה, כבוד הדדי ותרומה לקהילה.

אם עליתם כבר לתחרות העולמית למה אתם משתתפים בתחרות הארצית?

לדבריה של תרצה הוכברג, מורה בריאלי וראש קבוצת גלקסיה, הקבוצה השתתפה בתחרות האזורית למרות שהיא העפילה אוטומטית לתחרות העולמית "כי להתחרות זה כיף. התלמידים אוהבים את האנרגיות שיש שם. הם עובדים כל הזמן בשביל התחרויות – לאו דווקא בשביל הניצחון, למרות שכמובן הם רוצים לנצח. ביחד איתנו עלו אוטומטית לתחרות העולמית השנה עוד שתי קבוצות ישראליות, ובתחרות הארצית יקבעו מי יהיו 11 הקבוצות הנוספות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר