עובד באתר בנייה (צילום: מגד גוזני)
עובד באתר בנייה (צילום: מגד גוזני)

סטודנטית בטכניון יזמה תוכנית ללימוד בטיחות באתרי בנייה

הסטודנטית רתם אלכסנדרי מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית לא הסכימה לקבל "לא" לבקשתה לשלב את נושא הבטיחות באתרי בנייה בחומר הלימודים. בעקבות התעקשותה תיפתח בטכניון תוכנית חובה בנושא בטיחות במסגרת קורס המבוא לניהול הבנייה

פורסם בתאריך: 24.6.19 11:31

רתם אלכסנדרי, סטודנטית בשנה השלישית בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, יזמה תוכנית מיוחדת ללימוד נושא הבטיחות באתרי בנייה כחלק מהכשרת החובה של המהנדסים בפקולטה. עד כה הוקדשו לנושא זה שעתיים בלבד במסגרת קורס מבוא לניהול הבנייה, ולדבריה של אלכסנדרי, סטודנט שהחמיץ את ההרצאה לא נחשף כלל לנושא.

אלכסנדרי, שהתעקשה ולחצה על הנהלת הפקולטה במשך חודשים, הצליחה בסופו של דבר לגרום לכך שהנושא ייכנס לתוכנית הלימודים בהיקף של 13 שעות סימסטריאליות כתוכנית חובה בפקולטה, אשר כוללת גם בחינה. התוכנית מקנה נקודת זכות אקדמית אחת.

ראש היחידה למבנים וניהול הבנייה בפקולטה פרופ' אמנון כ"ץ: "אני לא זוכר מקרים דומים שבהם סטודנטים באו וביקשו תוכן שהוא לא פרקטי-טכני. בדרך כל מבקשים עוד תרגילים בנושאים שונים, ומה שאלכסנדרי אמרה היה 'תן לי את הכלים לדעת על מה להסתכל כשאני מדברת על בטיחות'. זה ייחודי מאוד".

 

 

אלכסנדרי: "בקיץ שעבר, בתום שנת הלימודים השנייה שלי בפקולטה, עברתי על תוכנית הלימודים שלנו וחיפשתי קורס בנושא בטיחות. אמרתי לעצמי 'סיימת שנה שנייה ואת לא יודעת כלום בבטיחות, בוא נראה אם מתוכנן משהו בנושא הזה בשנה השלישית'. לתדהמתי גיליתי שאין בתוכנית הלימודים אף קורס בטיחות – לא חובה ולא בחירה. אמנם יש קורס שנקרא מבוא לניהול הבנייה שמתעסק בכל מיני היבטים של ניהול, אבל במסגרתו יש רק הרצאה של שעתיים שמתעסקת בבטיחות. מכיוון שבטכניון אין חובת נוכחות ברוב המקצועות, אם פספסת את ההרצאה הזו אז גם את המידע הזה אין לך".

אלכנסדרי נפגשה עם דיקן הפקולטה פרופ' עודד רבינוביץ' והגישה לו מכתב. "כתבתי לו שאנחנו עוסקים בענף הבנייה שהוא מסוכן פי כמה וכמה מכל ענף אחר בתעשייה מבחינת תאונות עבודה, ושיש בו פצועים והרוגים", מספרת אלכסנדרי, "שאלתי אותו איפה הטכניון יכול להשתלב בנושא הזה, וביקשתי להכניס קורס חובה לכל הסטודנטים בפקולטה שיתעסק בבטיחות. כמו כן ביקשתי לארגן מלגות לסטודנטים לתואר שני שכותבים תזה אשר יחקרו את נושא הבטיחות. הבקשה השנייה נפלה מיד כי לא נמצא מי שינחה את העבודות, אבל לגבי הבקשה הראשונה סיפר לי הדיקן שהוא כבר דיבר בנושא עם כ"ץ. כשפניתי לכ"ץ הוא אמר לי שצריך למצוא מישהו שינחה את התוכנית הזו וכרגע אין מישהו כזה. מבחינתי 'אין' לא היתה תשובה מקובלת. נדנדתי לו כל שבוע במשך חודשיים. הרי כשמהנדס נכנס לאתר בנייה הוא אמור לדאוג גם לבטיחות ולהבין מה הסיכונים".

כ"ץ: "זהו נושא חשוב מאוד. אלכסנדרי אמרה לי 'אני הולכת לנדנד לכם כל שבוע עד שייצא מזה משהו'. זה יהיה מודול פנימי בהיקף משמעותי בתוך הקורס. התוכנית הזו היא אמירה שבמסגרת ההכשרה של המהנדס אנחנו נותנים את הדעת גם לנושא של הבטיחות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליאור בטיחות

    מחמם לראות את ההתלהבות של הסטודנטית להכין קורס שנוגע לבטיחות בתחום הבניה מפני שידוע שזהו תחום שלא זוכה להכרה מספקת מהמדינה מבחינת משאבים, חוקים וכו' והנה סטודנטית החליטה להרים את הכפפה….שאפו ענק!
    https://liorsafety.co.il/

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר