הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)
הטכניון (צילום: דוברות הטכניון)

הושג הסכם: שנת הלימודים בטכניון תיפתח כסדרה

הנהלת הטכניון וארגון סגל ההוראה במוסד חתמו על זיכרון דברים שמבטיח לחברי הארגון את תוספת השכר במלואה. גורם בארגון: "לנוכח ההבנות שהושגו הודענו להנהלת הטכניון כי אנחנו מסכימים להפסיק את העיצומים. במקביל הטכניון יתחיל לשלם את התוספת עד לסוף תקופת ההסכם בשנת 2021 בכמה פעימות"

פורסם בתאריך: 3.10.19 16:45

עדכון אחרון: 4.10.19 10:39

הוסר איום השביתה בטכניון ושנת הלימודים האקדמית תפתח כסדרה לאחר החגים. הנהלת הטכניון וארגון סגל ההוראה (אס"ה) במוסד חתמו היום (חמישי) אחר הצהריים על זיכרון דברים שמבטיח לחברי הארגון את תוספת השכר במלואה.

לאחר החתימה הודיע הארגון על הפסקת העיצומים ועל העברת ציוני מועד ב' ומועד הקיץ לסטודנטים ולמוסדות הטכניון. בהודעה לסטודנטים שהוציא הארגון נכתב כי עורכי הדין משני הצדדים עובדים כעת על הכנת ההסכם הסופי.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון" לפני כשבועיים, אס"ה הכריז על סכסוך עבודה בטענה להפרת הסכם קיבוצי מצד הנהלת הטכניון. לטענתם של אנשי אס"ה, לפי ההסכם שנחתם בנובמבר 2018, הטכניון אמור היה לשלם להם תוספת שכר טכניונית בסך של 2.4 מיליון שקל.

 

 

גורם באס"ה: "הסכום הזה חושב על בסיס מספר המשרות שקיימות בטכניון, אך בפועל התברר שהטכניון טעה והטעה אותנו לגבי מספר המשרות, ולמעשה עלות התוספת שהטכניון אמור היה לשלם מסתכמת ב-3.1 מיליון שקל. במקום לקחת אחריות על הטעות הקריטית, הנהלת הטכניון החליטה ב-1 בספטמבר לעצור את התשלומים ולא לשלם את התוספת הטכניונית. ההנהלה גם דרשה לקזז 700,000 שקל משכרנו בחודשים הקרובים, ועמדה על כך שנחזיר את התוספת ששולמה בשנה וחצי האחרונות".

לאחר הפסקת התשלומים איים אס"ה כי אם ההנהלה לא תעמוד בהסכם, שנת הלימודים האקדמית לא תיפתח. לדבריו של נציג אס"ה שהשתתף במשא ומתן, הנהלת הטכניון נסוגה מסירובה לשלם את תוספות השכר ומדרישתה לקבל רטרואקטיבית את הכספים שכבר שולמו: "לאורך המשא ומתן עמדנו על כיבוד ההסכמים שנחתמו ופעלנו לקידום האינטרסים של סגל ההוראה. לנוכח ההבנות שהושגו הודענו להנהלת הטכניון כי אנחנו מסכימים להפסיק את העיצומים. במקביל הטכניון יתחיל לשלם את התוספת הטכניונית עד לסוף תקופת ההסכם הנוכחי בשנת 2021 בכמה פעימות".

מהטכניון נמסר בתגובה: "הטכניון מברך על הסיכום שהושג במתווה אשר איננו פורץ את ההסכם שנחתם עם ארגון סגל ההוראה הנלווה באישור הממונה על השכר במשרד האוצר בנובמבר 2018".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר