גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בשורה להורים בהדר: יוקם מרכז עם מעונות יום

בפוסט שהעלתה ראש העיר עינת קליש רותם היא בישרה כי הצליחה לגייס באמצעות קרן חיפה תרומה של עשרה מיליון שקל מקרן קלור שישמשו לבניית מרכז רב תחומי, אשר יכלול מעונות יום לגילאי 3-0 ומרכז קהילתי. מעונות היום יסובסדו ויפוקחו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה

פורסם בתאריך: 23.12.19 07:55

ראש העיר עינת קליש רותם גייסה באמצעות קרן חיפה תרומה של עשרה מיליון שקל מקרן קלור שישמשו לבניית מרכז רב תחומי אשר יכלול מעונות יום לגילאי 3-0 ומרכז קהילתי. מעונות היום המתוכננים יסובסדו ויפוקחו על ידי משרד הכלכלה והתעשייה.

עבור רבים מתושבי הדר מדובר בבשורה, שכן נכון להיום אין בשכונה מעונות יום מסובסדים, והורים לילדים נאלצים לשלוח את ילדיהם לגנים פרטיים או למעונות במקומות מרוחקים, שהקרוב ביותר מהם להדר שוכנים סמוך למרכז הרפואי בני ציון. המועד המיועד להתחלת העבודות על המרכז הוא סוף הרבעון הראשון של שנת 2020, והוא אמור להיות מוכן עד לתחילת שנת הלימודים הבאה.

גורמים בעירייה אמרו ל"כלבו – חיפה והצפון" כי המרכז צפוי להיות מקם בחלקו הלא מאוכלס של בית הספר בסמ"ת, שהכניסה אליו היא מרחוב בן יהודה, אך גורמים אחרים טענו כי המיקום עדיין לא נקבע.

בפוסט שהעלתה קליש רותם אתמול (ראשון) היא כתבה: "בקרוב יזכו תושבי הדר למעונות יום בלב השכונה. אנחנו שמחים להודיע שלאחר עבודה קשה שארכה חודשים רבים, שנעשתה בהובלתי האישית ביחד עם קרן חיפה, התבשרנו על זכייה בתרומה של עשרה מיליון שקל עבור בניית מרכז רב תחומי בשכונת הדר, הכולל מעונות יום ומרכז קהילתי. תודה לקרן קלור ולנשיאת הקרן דיים ויויאן דאפילד שזו לא תרומתה הראשונה לחיפה, ולקרן חיפה על פעילותה למען השגת מטרה חשובה זו".

 

 

פעיל בשכונת הדר אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "זו אכן בשורה גדולה לשכונה, ואין ספק שראש העיר שיחקה אותה. סוף סוף יש מעונות יום בהדר, וזה בהחלט עשוי להשפיע ולהשאיר בשכונה משפחות צעירות עם ילדים – דבר שהיה עד עתה עקב אכילס של הדר. עד כה נאלצנו לשלם הרבה כסף על מעונות פרטיים שאינם מפוקחים".

תושבת הדר ששולחת את בתה לגן פרטי אמרה: "עד עכשיו לא היתה אופציה אחרת מלבד גנים פרטיים, ומאז שהבנות שלי נולדו שלחתי אותן למסגרות פרטיות. היום אין בהדר גני עירייה לילדים עד גיל 3. עם זאת, למרות ההודעה של ראש העיר, אני תוהה אם זה אפשרי כי בהדר יש הרבה מגזרים ולכל אוכלוסייה יש השקפה שונה בנוגע לחינוך בגיל הזה, ואני לא יודעת איך זה יבוא לידי ביטוי במסגרת עירונית. בסופו של דבר השאלה היא אלו אוכלוסיות הפרויקט הזה ישרת ואם הוא ייתן מענה ברמה מספקת ונאותה לכל הילדים בגיל הזה. כל דבר שיאפשר למשפחה צעירה לגור בהדר יהיה מבורך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שאלה

    מדוע לא הופיע שמה של סיגל ציוני בפוסט של ראש העיר. האם סר חינה בעקבות פרשת הילדים הדרוזים?

  2. ניר

    יותר ויותר תושבים בחיפה מבינים כיום – חיפה ניצלה מיונה יהב. ברכות לעינת קליש וזו רק ההתחלה.

  3. למשל בריכת הפועל

    יש בהדר כמה מתנ"סים חצי ריקים, בנייני קולנוע ריקים ובניינים גדולים להשכרה
    מה הבעיה במקום לבנות משהו פשוט להפוך את אחד מהם למתחם גני ילדים?
    האזור של בסמת זה ממש לא מקום נעים לגני ילדים.
    למשל בריכת הפועל אפשר לעשות שם 20 גני ילדים

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באזור מחם בריכת הפועל יהיו מתנ"סים למגזר הדתי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר