זוכי ההאקתון בטכניון (צילום: חברת תדהר)
זוכי ההאקתון בטכניון (צילום: חברת תדהר)

בטכניון נערך האקתון בנושא בטיחות בענף הבנייה

לראשונה בישראל התקיים בטכניון האקתון בנושא בטיחות בענף הבנייה, שבו השתתפו 90 סטודנטים אשר התבקשו להתמודד במשך 24 שעות ברציפות עם שלושה אתגרי בטיחות שונים באתרי בנייה

פורסם בתאריך: 25.12.19 15:42

לראשונה בישראל התקיים בטכניון האקתון (אירוע יזמות מרתוני) בנושא בטיחות בענף הבנייה. בהאקתון, שאותו יזמו הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון וחברת תדהר בנייה, השתתפו 90 סטודנטים שהתבקשו להתמודד במשך 24 שעות ברציפות עם שלושה אתגרי בטיחות שונים באתרי בנייה.

האתגר הראשון היה בטיחות בהנפה, שכלל התמודדות עם השפעות מזג האוויר בזמן הנפת אלמנטים בעלי מפרש גדול, דרכים לשיפור שליטת המנופאי ופינוי פסולת מאתרי בנייה. האתגר השני היה בטיחות בסביבת העבודה, שכלל התייחסות לציוד בטיחות אישי, סגירת פתחים ופירים, ניהול סיכונים ודילמות עבודה בסביבה אורבנית. האתגר השלישי היה בטיחות בעבודה בגובה, שכלל התייחסות לפתרונות עיגון, ריתום וציוד מגן. מנטורים בכירים בתעשייה ליוו את הסטודנטים שעבדו בקבוצות לאורך ההאקתון.

במקום הראשון זכתה הקבוצה שפיתחה סמן לייזר שיותקן בתחתית זרוע ההנפה של המנוף ויסמן אזורים סטריליים באתר. הצוות שבו היו חברים אורי ישראלי, דור רותם, שקד בנימיני ודני שר זכה בפרס כספי בסך של 40,000 שקל ובאפשרות לממש את הרעיון באתרי בנייה בתמיכה מלאה של חברת תדהר.

 

 

דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון פרופ' שלמה בכור: "ההאקתון נועד למצוא פתרונות לבעיות הבוערות ביותר בענף הבנייה. זהו אירוע ראשון מסוגו בתחום זה שמתקיים בטכניון, ומאמצים רבים הושקעו כדי לקיימו ולהביא את מיטב המנחים בתחום להדרכת הקבוצות. אנו תקווה כי הפתרונות שהגו הסטודנטים ייצאו אל הפועל בענף ויובילו לשינוי".

מנכ"ל תדהר בנייה טל הרשקוביץ ציין בדבריו כי ההאקתון הוא המשך ישיר של שיתוף הפעולה המתמשך בין תדהר לטכניון: "אין תחליף לחיבור בין האקדמיה לתעשייה. חיבור הסטודנטים, שהם דור העתיד של המהנדסים בישראל, לתעשייה ולנושאים המרכזיים והבוערים בענף ובמדינה הוא חשוב מאין כמוהו. עבודת צוות רחבה של סטודנטים ומנטורים מקצועיים מהטכניון ומהתעשייה, וכן ההשקעה וההירתמות של הסטודנטים, הניבו תוצאות פנומנליות שנשמח להוציא אל הפועל בתדהר. אנחנו מאמינים שלפיתוחים האלה יש פוטנציאל להפוך למיזמים של ממש שיהיה להם אימפקט משמעותי על התעשייה, ולהוביל לשינוי ממשי בתפישה ובשגרת העבודה והניהול בענף".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מחדל בלתי נתפס

    הלימודים של ענף הבנייה מיושנים. המכון לחקר הבנייה נסגר (פועל בכאילו, המעבדות סגורות ואין חוקרים חדשים). מעובדי בנייה לא דורשים אפילו קורס בטיחות ותעודה מינימלית בניגוד לכל מדינה בעולם.
    התוצאה כתבות שיווק של מדושני עונג מנותקים בקקדמיה מול שיא מעל 40 הרוגים בבנייה השנה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר