עו"ד רשף חן
עו"ד רשף חן

"אין כל כוונה להוציא את מרשיך מבתי הספר"

עיריית חיפה שלחה מכתב לעו"ד רשף חן, המייצג שבעה תלמידים דרוזים שנמנע מהם להמשיך בלימודיהם בחיפה, כי "ההחלטה היא עתידית וטרם התגבשה ספציפית". עו"ד חן בתגובה: "מכתב מתחמק שמנסה להסתיר את העובדה כי העירייה פרסמה ברבים את כוונתה להפלות את הילדים הדרוזים. נעתור לבית המשפט"

פורסם בתאריך: 26.12.19 15:22

עיריית חיפה השיבה היום (חמישי) למכתביו של עו"ד רשף חן, המייצג שבעה ילדים דרוזים שנמנע מהם להמשיך ללמוד בבתי הספר בחיפה, ולמרות שכל פעולותיה מצביעות על כך שאין בכוונתה לאשר לילדים ללמוד בבתי הספר העירוניים, היא טענה במכתבה כי "ההחלטה היא עתידית אשר טרם התגבשה ספציפית" וכי "אין כל כוונה להוציא את מרשיך מבתי הספר".

במכתב ששלחו היועצת המשפטית לעירייה ימית קליין וסגנית היועצת המשפטית לעניינים אזרחיים ומינהליים עו"ד עופרה שלו יפתחאל נטען כי "טענותיך במכתביך נטענות ללא כל בסיס עובדתי והן בלתי רלוונטיות ומוכחשות מכל וכל… מכיוון שמדובר בהחלטה עתידית אשר טרם התגבשה הרי שמדובר בשאלה תיאורטית אשר יכולה להתייתר לאחר בחינתה על ידי הגורמים המקצועיים בעיריית חיפה, וזאת לאור העובדה שהליך הרישום לשנת הלימודים תשפ"א טרם החל וצפוי להיפתח רק ב-21 בינואר 2020".

עוד כתבו עורכות הדין: "הגורמים המקצועיים בעירייה ינסו, לפנים משורת הדין, להתחשב ככל האפשר בבחירת הורי מרשיך, וזאת בכפוף לשיקולים חינוכיים ומערכתיים".

בתגובה מסר חן: "מדובר במכתב מתחמק שמנסה להסתיר את העובדה כי העירייה פרסמה ברבים את כוונתה להפלות את הילדים הדרוזים, ואף החלה בכך בפועל כאשר חילקה הזמנות ליום פתוח בחטיבות הביניים בעיר לכל תלמידי כיתות ו' בבתי הספר, חוץ מהתלמידים הדרוזים. היא עשתה כן באופן שגרם לסבל ולהשפלה לילדים, ואף למבוכה גדולה למורים שנאלצו לבצע את המעשה המזעזע. בימים הקרובים נעתור לבית המשפט, ואין לנו ספק שבית המשפט יורה לעירייה לחדול לאלתר מכל אפליה נגד הילדים הדרוזים".

 

 

בתוך כך, מתברר שבמקביל להשפלתן של ארבע התלמידות הדרוזיות מבית הספר רוממה ניגונים, שלא קיבלו הזמנות ליום הפתוח בבית הספר אליאנס, נהגה העירייה באותו האופן גם בבית הספר איינשטיין. לדברי הורים לתלמידים באיינשטיין, הזמנות ליום הפתוח בחטיבת הביניים של אליאנס חולקו אך ורק לתלמידים תושבי חיפה, וזאת לעיני התלמידים הדרוזים.

יארא פרו, אמו של ראוי, תלמיד כיתה ו' באיינשטיין המתגורר בדלית אל-כרמל: "ראוי לא הופתע מכך שהוא וחבריו לא קיבלו את ההזמנה כי ידענו שזה עומד לקרות. האמהות לתלמידים הדרוזים מרוממה ניגונים כבר עדכנו אותנו שזה מה שקרה אצלן".

לדבריה של פרו, באליאנס כלל לא ידעו שהם אינם יכולים להזמין את התלמידים הדרוזים ליום הפתוח, ולמרבה האירוניה, הם אפילו שלחו בנובמבר הודעת ווטסאפ להורים הדרוזים שמזמינה אותם לאירוע: "התקשרו אלינו מאליאנס כדי להזכיר לנו להגיע ליום ההורים, ואני זו שעדכנתי אותם שאסור לנו להגיע. בדקתי את זה והודעתי למנהלת החטיבה. היא בכלל לא ידעה. היא כנראה לא הבינה שאנחנו דרוזים ומשום כך נמצאים ברשימה השחורה, או שלא נמצאים ברשימה בכלל".

איך ראוי מתמודד עם ההחלטה הזו?

"מבחינתו ללמוד כאן ביישוב זו לא אופציה. אני משתדלת לא לשדר לו לחץ ואומרת לו שהכל יהיה בסדר ושלא ידאג. קשה לי להתייחס לשיקולים של ראש העיר חיפה עינת קליש רותם בהחלטה הזו, אבל אני רואה שהיא עושה המון שגיאות. מבחינתי, המאבק הוא נטו למען הילדים. מספר התלמידים הדרוזים שלומדים בחיפה הוא זניח לעומת עשרות אלפי התלמידים החיפאים שלומדים במערכת החינוך בעיר. גם מבחינת ההשקעה התקציבית זה כלום. בכיתות ו' השנה לומדים רק 23 תלמידים דרוזים. גם הבענו נכונות לשלם את כל מה שהעירייה טוענת שהיא צריכה להוציא מתקציבה על הילדים שלנו. בסופו של דבר, הפגיעה היא בילדים שהתרגלו לסביבה הלימודית ולחברים. לעשות להם את מה שהעירייה עושה עכשיו זה מאוד פוגע וזו צריכה להיות השורה התחתונה, גם מבחינתה של קליש רותם עצמה כהורה".

תגובותיהם של העירייה ומשרד החינוך יפורסמו לכשיתקבלו.

 

ראוי פרו, תלמיד בית הספר איינשטיין

ראוי פרו, תלמיד בית הספר איינשטיין

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הכתם הגדול ביותר של הקדנציה. קו פרשת המים

    20% עברו…. תושבי חיפה היפה ,תחזיקו מעמד…

  2. המכתב של העירייה מייתר את רשף חן

    מלכתחילה מדובר בתעשיית יח"צ, אבל שיהיה להם לבריאות

  3. אפרופו חינוך ובושות

    לפרסם את הכתובות המזויפות של התלמידים בחיפה
    ההורים מלמדים אותן לרמות??
    זה לא מבייש אותם יותר??

  4. שלומי

    רשף מעולה שאתה לא בעירייה יותר.
    בטוחה אני אילו אתה הייתה היועץ גם היום (מזל שאתה לא) הייתה מתיישר עם קליש. ככה התיישרת גם עם יונה שעשה את המוות לדתיים בנווה שאנן.

  5. רוח התקשורת

    כתבה שעושה הרבה רוח, ופרנסה לעורכי דין, שניזונים ממילה פה ומילה שם…ובונים מגדל קלפים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר