איה חלבי
איה חלבי

"אי הוודאות הזה הורג אותנו"

הורים לתלמידים בבית הספר רוממה ניגונים זועמים על עיריית חיפה שגרמה לטענתם לאפליה בין התלמידים וסיבכה את המנהלת, שלא ידעה על כך שארבע הבנות הדרוזיות לא הוזמנו ליום הפתוח באליאנס. ג'וליה חלבי, אמה של איה: "התלמידות הדרוזיות מרגישות מנודות"

פורסם בתאריך: 24.12.19 13:55

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי רוממה ניגונים זועמים על עיריית חיפה שגרמה לטענתם לאפליה בין התלמידים החיפאים לתלמידים הדרוזים בבית הספר.

כזכור, אתמול (שני) שלח עו"ד רשף חן, המייצג שבעה תלמידים דרוזים שהעירייה מונעת מהם להמשיך את לימודיהם בבתי הספר העירוניים, מכתב לשר החינוך הרב רפי פרץ, ובו הוא קבל על כך שהעירייה הזמינה ליום הפתוח המתוכנן באליאנס רק את תלמידי כיתות ו' החיפאים והדירה ארבע תלמידות דרוזיות שלומדות באותה הכיתה. יצוין שרוממה ניגונים הוא אחד מבתי הספר היסודיים המזינים את חטיבת הביניים אליאנס.

ההורים כועסים גם על כך שהעירייה סיבכה את מנהלת בית הספר דפנה בוננה, שלדבריהם לא ידעה על המהלך, ומביעים צער על שתיקתו של משרד החינוך בפרשה.

ג'וליה חלבי, אמה של איה, תלמידת כיתה ו' ברוממה ניגונים שמתגוררת בדלית אל-כרמל, אמרה ל"כלבו – חיפה והצפון": "המצב שנקלענו אליו הוא קשה מאוד. איה הרגישה מושפלת, והיא וכל שאר התלמידות הדרוזיות מרגישות מנודות. מה מצפים מהן להרגיש כש-40 תלמידים מהשכבה מקבלים הזמנה ורק הן לא? למה צריכים להכניס ילדים בגיל 11 למקומות בעייתיים? זה משגע אותי. במקום שהילדה תחזור מבית הספר ותתרכז בשיעורים ובמשחקים עם חברים, היא צריכה להתעסק במחשבות לגבי העתיד שלה – האם היא תמשיך ללמוד עם חבריה או לא? היא כל הזמן שואלת אותי 'אמא, מה עושים? אני רוצה להמשיך בחיפה'. אנחנו ההורים מנסים להרגיע, אבל זה לא פשוט ויש לכך השלכות קשות. אני מבקשת מאיה להתרכז בלימודים ומנסה להרגיע אותה, אבל השיח בבית, באינטרנט וביישוב הוא על מה שקורה, והיא שומעת את זה. אי הוודאות הזה הורג אותנו".

על השתלשלות העניינים בבית הספר מספרת חלבי: "מחנכת הכיתה התקשרה אלי השבוע ואמרה לי 'לצערי הרב, היום חילקו בכיתה הזמנות לבית הספר אליאנס, וכל הבנות הדרוזיות לא קיבלו'. היא אמרה שהיא מצטערת ושהיא בהלם מהמהלך ולא יודעת מה לעשות. רתחתי מזעם. זה גרם לי לסערת רגשות עזה. כאשר איה הגיעה הביתה שאלתי מה קרה, והיא סיפרה לי שלפני שהן יצאו משיעור תנ"ך הן ראו שמורה אחת הביאה מעטפות לכיתה ואמרה למחנכת שאלו מכתבים שצריך לחלק לילדים, המחנכת שמה את המעטפות בצד. למרבה האירוניה, המורה נתנה לאיה להעביר חלק מאותן המעטפות שנועדו לתלמידים שלומדים בכיתה המקבילה".

 

 

"כשהן חזרו לכיתה הן שמו לב שבערימה אין מעטפות עם שמותיהם", ממשיכה חלבי, "בהתחלה הן חשבו שהמעטפות שלהן נמצאות בטעות בכיתה השנייה. הן הלכו לשם וחיפשו בין המעטפות את השם שלהן, אבל לא מצאו. הן נכנסו להלם ולא ידעו מה לעשות. בהמשך הגיעה המחנכת, ראתה את המצב הקשה שבו הן היו שרויות ושאלה אותן 'לא קיבלתן בתחילת שנת הלימודים הזמנה להגיע ליום הפתוח באליאנס?'. הבנות ענו שכן, והמחנכת ניסתה להרגיע אותן ואמרה להן שהנושא יטופל".

לדבריה של חלבי, המחנכת פנתה למנהלת בית הספר וסיפרה לה על שאירע: "בוננה היתה בשוק. היא התקשרה מיד למנהלת חטיבת הביניים של אליאנס והתלוננה. התברר שגם מנהלת החטיבה באליאנס לא היתה מודעת לעניין ונשמעה מופתעת מאוד. היא סיפרה לבוננה שהעירייה העבירה אליה רשימה שמית של תלמידים כדי להזמין אותם ליום הפתוח, בלי שום הערה לגבי הבנות. למחרת דיברתי עם בוננה, והיא נשבעה לי שהיא לא ידעה שהרשימה אינה מלאה ואמרה שאף פעם לא היו בעיות עם מעבר של תלמידים דרוזים לאליאנס. היא אמר לי 'מי העלה על דעתו שיעשו דבר כזה? תמיד קיבלנו מעטפות לכולם'. אני מאמינה לה כי יש לי שלוש בנות שלמדו ברוממה ניגונים ואיה היא הרביעית. בוננה היא מנהלת מקסימה שעשתה מעל ומעבר בשביל הבנות שלי".

יצוין שאיה חלבי היא אחת משבעת התלמידים הדרוזים שאותם מייצג עו"ד חן ושמאיימים לעתור לבית המשפט נגד העירייה אם החלטתה לא לאפשר את לימודיהם בחיפה בשנה הבאה לא תשתנה. התלמידים הנוספים הם חמישה מבית הספר אהוד ואחד מבית הספר איינשטיין.

תגובותיהם של עיריית חיפה ומשרד החינוך יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. הסיפור הזה יחרוץ את גורל הנהלת העירייה !!! כולל הסגנים , העוזרים , היועצים ושאר מלקקי הישבנים

    רק את זה יזכרו ממנה

  2. אריק

    מדוע לא נשמע קולה של מחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני? מה, היא כבר לא "האמא של כל הילדים"?

  3. סדרת כתבות מגמתית ולא מידתית

    עשרות שנים חיילים יהודים משוחררים מקופחים לעומת חיילים משוחררים דרוזים וערבים שמקבלים שטחים לבנייה בעלות פיתוח בלבד.
    חיילים יהודים משוחררים נזרקים לשוק שכירות משתולל.
    אפלייה של המדינה כלפי היהודים.
    למה על זה אף אחד לא עושה כתבה?

  4. מיכל

    לא הצבעתי עבור קליש אבל אני חושבת שהיא צודקת בעניין הדרוזים חיפה לא אזורי הרישום גם היהודים לא יכולים ללמוד בזורי רישום לו קרובים לביתהם והדרוזים יפסיקו לנפנף בשרות שלהם בצהל שיחזרו לביתהם או שערשנו לביתי ספר פרטיים ובלי הנחות

  5. תגובה״למי ששכח״ ול״תזכורת״״שיר״ מכתבות האחרות.

    לא שכחנו את 14 שנות הרס של תקופת יהב, את תחנות האוטובוס המתאימות רק לחתולים, את התרבות החזירים בתקופתו, את ניפוח קופת העירייה, את התנן לתקשורת המקומית , ועוד ועוד, בינהם גם דחיית ילדים מחיפה מבתי ספר , בטענה שאין מקום….

  6. דינה

    קליש, הצבעתי לך ואת מאכזבת אותי. בבקשה תראי שאת לא גזענית. בשביל זה יש לנו המסית הלאומי וחבר מלקקיו. מה קרה לעמוד השדרה שלך?!?!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר