בית ספר של החופש הגדול (צילום: תומר אפלבאום)
בית ספר של החופש הגדול (צילום: תומר אפלבאום)

תעלומה: האם בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות יתקיימו?

עד לפתיחתו של החופש הגדול נותר רק מעט יותר מחודש, אך עיריית חיפה עדיין לא פרסמה אם היא מתכוונת לקיים את בתי הספר של החופש הגדול ואת הקייטנות בצהרונים. הורים שפנו לעירייה נענו כי עדיין אין תאריכים לשני המפעלים החינוכיים של הקיץ

פורסם בתאריך: 11.6.20 13:10

ב-14 ביולי אמור להיפתח החופש הגדול, אך למרות שעד אז נותר רק מעט יותר מחודש, עיריית חיפה עדיין לא פרסמה אם היא מתכוונת לקיים את בתי הספר של החופש הגדול ואת הקייטנות בצהרונים. הורים שפנו לעירייה נענו כי עדיין אין תאריכים לשני המפעלים החינוכיים של הקיץ.

הורים ששוחחו עם "כלבו – חיפה והקריות" טענו שבתקופה המקבילה אשתקד קיימה העירייה הרשמה לבתי הספר של החופש הגדול ולקייטנות בצהרונים, אך כעת אין כל מידע אם הם יפעלו.

אב לילדה באחד מהגנים בחיפה: "נכון שמגיפת הקורונה השביתה את המשק, אבל העירייה עבדה באותה התקופה, גם אם מהבית. מה קורה במערכת החינוך בעיר? למה לא יכולים לתת להורים תשובות כדי שנוכל להתארגן?".

אם לילד בגן אחר: "מוזר מאוד מה שקורה פה. החופש הגדול בפתח, ואנחנו ההורים לא יכולים להתארגן. הילדים חוו סגר ממושך, ומיד אחר כך הם שבו ללימודים שהתקיימו בתנאים קשים בגלל ההגבלות שהשית משרד הבריאות. האם לא מגיעה לילדים, בייחוד הקטנים שבהם, פעילות הפגתית בקיץ? למה למשוך אותנו עד הרגע האחרון? כך עשתה העירייה גם כשהיא הודיעה על החזרה ללימודים. משהו פה לא עובד".

 

 

יצוין כי כבר לפני חודש הגישו חברות מועצת העיר סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה והילה לאופר מסיעת הירוקים שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם שבה הן ביקשו מידע בנושא הקייטנות ובית הספר של החופש הגדול, אך עדיין לא נענו.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה שוקדת על המענים הנדרשים להורים ולילדים לתקופת הקיץ ונערכת באופן מסודר מקצועי ומותאם להפעלת הקייטנות בצל מגיפת הקורונה, לפי המתווים המשתנים הנדרשים של משרד החינוך ומשרד הבריאות".

בתוך כך, גם מחוז חיפה במשרד החינוך הודיע כי הוא נערך לפתיחת בתי הספר של החופש הגדול. להודעת המחוז צורפה הודעת משרד החינוך בירושלים שנשלחה למחוזות ואשר בה נכתב: "בתי הספר של החופש הגדול יפעלו חמישה ימים בשבוע בכל הארץ, ובכלל זה בבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים, ויעניקו מגוון רחב של פעילויות חינוכיות. לראשונה מצטרפים השנה גם ילדי הגנים ותלמידי כיתות ד'. מסגרות החינוך יפעלו במשך 18 ימים ולמשך שלושה וחצי שבועות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר