אתר בנייה (צילום: עופר וקנין)
אתר בנייה (צילום: עופר וקנין)

סטודנטים מהטכניון ישולבו בעבודה מעשית באתרי בנייה

מיזם משותף של התאחדות הקבלנים בוני הארץ והפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון יאפשר לסטודנטים לעבור התמחות מעשית (פרקטיקום) באתרי בנייה. היוזמה נולדה לנוכח המחסור במהנדסים בענף הבנייה והיא תאיץ את השתלבותם של הסטודנטים בשוק העבודה

פורסם בתאריך: 19.7.20 15:46

סטודנטים בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון יעברו התמחות מעשית (פרקטיקום) באתרי בנייה. התמחות זאת תתבצע במסגרת יוזמה משותפת של התאחדות הקבלנים בוני הארץ והפקולטה, אשר מטרתה היא לחשוף את סטודנטים בשנת לימודיהם השלישית לעולם הבנייה, להפגיש אותם עם בכירי הקבלנים ולחבר אותם לטכנולוגיות בנייה חדשות. היוזמה נולדה לנוכח המחסור במהנדסים בענף הבנייה והיא תאיץ את השתלבותם של הסטודנטים בשוק העבודה.

יו"ר ועד הסטודנטים בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון זיו לוי שיזם את התוכנית: "זוהי תוכנית ייחודית וראשונה מסוגה בארץ לסטודנטים מתחום ההנדסה האזרחית. מטרתה היא לפתח אצל המהנדסים לעתיד את יכולת ההבנה הפרקטית ביחד עם הידע האקדמי שאותו הם רכשו במהלך לימודי התואר, וכתוצאה מכך, לאחר שנות התואר, ייצאו מהנדסים טובים יותר אל עולם התעשייה ואחרים ימשיכו עם ידע טוב ומעמיק יותר אל עולם המחקר. הרעיון הגיע מתוך הבנה כי כאשר בוגרי הפקולטה הם גם בעלי רקע מעשי, הם יתרמו בצורה טובה יותר לכל פרויקט בנייה שאליו הם יצטרפו בעתיד".

הפעילות שתתקיים בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2020 הוגדרה כפיילוט, שבמסגרתו ייחשפו הסטודנטים לפרויקטים שונים בכל שלבי הבנייה, ולשם כך תגייס ההתאחדות חברות בנייה שישתתפו בתוכנית. כל סטודנט או קבוצת סטודנטים ישובצו לפרויקט מסוים וייקחו בו חלק בהשגחתו של מנהל הפרויקט, וכך הם ילמדו בצורה הטובה ביותר על התנהלות העבודה. הסטודנטים ייחשפו לפרויקטים של בנייה למגורים, הקמת מחלפים, סלילת כבישים ופרויקטים תשתיתיים נוספים. כל סטודנט יתנסה לפחות בשלושה מששת האשכולות – עבודות עפר ופיתוח, שלב השלד, ניהול אתר, מערכות (חשמל, אינסטלציה, כיבוי אש, מיזוג ואיטום), בטיחות וגמר.

 

 

בטכניון מציינים כי הסטודנטים יועסקו בהתאם לתנאי ההעסקה הקבועים בהסכם הקיבוצי בענף הבנייה, וכי כל סטודנט ימלא דוח פעילות שיגובש לפני תחילת הפעילות ויאושר על ידי אחראי החניכה באתר. ממצאי הפיילוט ייבחנו על ידי צוות אקדמי לבדיקת האפקטיביות שלו, וממצאים אלה יהוו בסיס להמשך פעילות ההתמחות המעשית ולהתאמתה. בתום הפיילוט יבחנו הצדדים את הטמעת ההכשרה במסגרת תוכנית הלימודים השנתית כנקודות זכות בתואר. התאחדות הקבלנים תשקיע משאבים בהכשרות ובהדרכות מקצועיות לסטודנטים, ובהן הכשרת בטיחות, הכשרת עבודה בגובה, מפגשים מקצועיים עם בכירים בהתאחדות להכרת ענף הבנייה וחיבור לטכנולוגיות הבנייה החדשות.

דיקן הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית פרופ' שלמה בכור: "הטכניון פועל כל העת לשפר את הקשר עם התעשייה. אני רואה ביוזמה זו הזדמנות חשובה לעודד את הקשר עם התאחדות הקבלנים ולסייע לסטודנטים שלנו להשתלב בשוק העבודה באופן המיטבי".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו: "המהנדסים הישראלים הם מהטובים בעולם, ולא בכדי. אנחנו מהמדינות שבונות הכי הרבה ביחס לגודלן בעולם, ואנו זקוקים למהנדסים הטובים ביותר. לכן ענף הבנייה הישראלי משקיע משאבים נרחבים כדי לשמר ולהעצים את המהנדסים בו. היוזמה המשותפת עם הטכניון נולדה מתוך ההבנה כי לנוכח מחסור של כ-5,000 מהנדסים אזרחיים בישראל, יש לקצר את הליך כניסתם לעבודה מלאה ועצמאית של בוגרי הטכניון, ושילוב הפרקטיקום בזמן הלימודים הוא פתרון מצוין לעניין זה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין בעיה לשלב סטודנטים כי גם ככה עובדים עשרות אלפים משטחי אויב, ללא כל הכשרה, ללא כל צורך בתעודה מקצועית
    לא אתפלא אם חלק מהסטודנטים ימצאו את מותם בתוך החלטורה של הקבלנים או שיקחו אותם רק לאתרים שבהם יש
    פועלים זרים מקצוענים ולא החאפרים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר