השער הפרוץ בגן יונה
השער הפרוץ בגן יונה

ההורים איימו בהשבתת הגן, ציוני באה להרגיע את הרוחות

יומיים עם ליקויים בטיחותיים הספיקו להורים לילדי גן יונה העירוני, והם החליטו להשבית מחר את הלימודים. בעקבות האיום הגיעה לגן מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה סיגל ציוני בניסיון להרגיע את הרוחות. אם לילד בגן: "מבחינתנו אין יותר 'אחרי החגים', אין יותר לחכות שיהיה בסדר ואין יותר תירוצי קורונה"

פורסם בתאריך: 2.9.20 15:03

הורים לילדים בגן יונה – גן עירוני חדש בקרית אליעזר – איימו להשבית את הגן מחר (חמישי) בגלל ליקויים בטיחותיים מהותיים במבנה. כבר ביום ראשון פנו ההורים לעיריית חיפה אך לא נענו. היום בצהריים, בעקבות איום ההשבתה ופניית "כלבו – חיפה והקריות" לעיריית חיפה, הגיעה לגן מחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני במטרה לנסות ולהרגיע את הרוחות.

במכתב להורים כתב ועד הפעולה של הורי הגן: "השבתה היא צעד קשה ביותר, אבל בשום דרך אחרת לא ניתן יהיה לבצע את השינוי הנדרש". בדוח ליקויים שהכין הוועד נכתב: "אין פעמון לדלת הכניסה ולשער היציאה, אין לחצן מצוקה, אין קו בזק, אין תשתית אינטרנט, אין קליטת סלולרית, אין לצוות הגן כל קשר עם העולם החיצון במקרה חירום, וזוהי סכנה ממשית ומיידית. הדרך המובילה למקלט של הגן איננה נגישה, ובדרך לשם מפוזרים קרשים, פסולת בנייה וגוויות של חרקים, והסירחון הוא בלתי נסבל. הפתרון שהקב"ט הציע לגננת בשעות חירום או בתרגיל חירום הוא להוביל את הילדים למסדרון כלשהו, שממנו יש יציאות אשר אליהן הילדים יכולים לברוח".

עוד נכתב כי "הקירות מלאים בעובש. זהו מחדל תברואתי ובטיחותי ממשי ומיידי. מעבר לקיר החדר שבו הילדים משחקים יש ארון חשמל, ולא נעשתה שם בדיקת קרינה. האם מישהו יכול לקחת אחריות על בריאות ילדינו? לא ניתן לאוורר את הגן מכיוון שלחלונות אין רשתות, נוזלות מהם לשלשות של יונים, וחרקים מתעופפים אל תוך הגן. זהו מחדל תברואתי. המחסן של הגן מרוחק כעשרה מטרים מפתח הגן, כך שאם צריך לקחת משם משהו, הילדים יישארו ללא פיקוח של הגננת. ביציאה למחסן יש ריח של עובש. אף אחד לא ניקה את האזור הזה שמזמין חולדות ועכברים. זהו מפגע תברואתי קשה וסכנה ממשית".

כמו כן, נכתב בדוח שהכין ועד הפעולה, "אין כוורת לתיקים של הילדים בתוך הגן, והם נאלצים לתלות אותם מחוץ לגן. אין שם מקום ל-35 תיקים, ובגלל שהמקום פרוץ ניתן בקלות רבה להעלים את התיקים. קופסאות האוכל מוכנסות לגן בלית ברירה כי לא ניתן להשאיר אותן בתיקים ללא פיקוח ובכל מזג אוויר מחוץ לכותלי הגן. במטבח אין מכשיר שמספק מים מסוננים כפי שנדרש, והנושא לא טופל עד כה".

 

 

עוד עולה מהדוח כי "האסלות בחדרי השירותים לילדים מיועדים לילדים בוגרים, וילדים בגילאים 3 ו-4 פשוט נופלים לתוכן. ברז אחד בחדר השירותים אינו עובד. אין מזוזה בכניסה לגן, ויש אנשים שזה חשוב להם מאוד. מלבד זאת, חצר הגן מוזנחת, ללא מתקני משחקים, היא מכוסה כולה בעלים שנושרים מהעצים, ולא ניתן להשתלט על כמות הגזם היומיומית. מדובר בסכנה ממשית כי ענפים יכולים ליפול על הילדים ולפצוע אותם. נשירת העלים עלולה לגרום להחלקה על המשטחים".

אם לילד בגן: "עד מתי אנחנו אמורים לסבול את המצב הזה? לא מספיק שמחיר הארנונה שאנו משלמים בשכונה אינו הוגן, אנחנו גם לא מקבלים תמורה. מבחינתנו אין יותר 'אחרי החגים', אין יותר לחכות שיהיה בסדר ושהכל יטופל, ואין יותר תירוצי קורונה – אנחנו רוצים שילדינו ילמדו ללא חשש ממפגעים".

מהעירייה לא התקבלה תגובה.

 

סיגל ציוני בגן יונה, היום

סיגל ציוני בגן יונה, היום

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. השקוף

    רציתם קאליש וציוני זה מה שתקבלו!!!!!אני אוצה לרטות אותן שולחות את הילדים שלהן לגן כזה!!!בושה וחרפה!אלק האמא של הילדים חחחחחחחחח

  2. צביקה ב.

    עירייה שמבינה רק כוח!!! תתבעו אישית את העבריינית המורשעת ואת המזדנבת שלה שהמציאה לעצמה את הכינוי "האמא של כל הילדים". שתי חלאות אדם

  3. גלית

    פשוט מחדל איזה זלזול בילדים שלנו , שמישהו יתעורר לפני שזה יגמר באסון … שכל הגורמים בעירייה יתעוררו ממקומם הנוח והממוזג

  4. יונה היה דואג לגן יונה ב 10 דקות + 2 שיחות טלפון.

    העיקר רצית לשלוח אותו הביתה….
    אמרתם " הוא זקן ,עייף. צריך להחליף"
    עכשיו תאכלו את הדייסה

  5. לירן

    בושה וחרפה, תעודת עניות לעריית חיפה וכומדת בראשה, אני דייר בפרוייקט מחיר למשתכן בשכונת קרית אליעזר משלם 2,400₪ ארנונה לחודשים (מחדל בפני עצמו) והשכונה נראת כמו שכונת מצוקה בברזיל!! אין פחי זבל מפוזרים בשכונה, מוסדות החינוך פה מוזנחים ולא מציעים לילדים שום גרויים. גני ילדים אינם מצויידים והגננות חסרות אונים בטענה שכבר שמו עליהן עין בגין תלונותיהן, פשוט בושה וחרפה!!!!! קליש תתעוררי!!! גב׳ ציוני כדי ומהר שתתחילו לטפל בנושא מוסדות החינוך כיוון שהילדים שלנו הם העתיד של השכונה והעיר!! הגיע הזמן שתתעוררו!!! 2,400₪ ארנונה לחודשיים!!!!!!!!!!!! בפרויקט מחיר למשתכן!!! ואין עתיד לילדנו פה!!

  6. לסגור את יפה נוף ומייד

    חברת יפה נוף אחראית על הקמה ועל התחזוקה של מבני הציבור בעיר. אבל המליארדים הלכו לכיכרות ומחלפים ולא לבתי ספר וגנים. זאת התוצאה רבותי של הכשלון המוחלט המהדהד של חברת יפה נוף.
    זה ככה כל הגנים ובתי הספר בעיר.
    להזכיר לכם חוגים החדש נחנך ללא אולם ספורט כי נגמר התקציב בגלל חריגות. האצטדיון נחנך ללא קירוי היקפי ובאיחור שנתיים. יפה נוף חברה נוראית.

  7. דנה

    אני מאוד מאוכזבת מהגן, מהשכונה ובעיקר מעיריית חיפה!!! הרי במשך חודשים ידעו שיפתח כאן גן חדש והשקיעו בקירות ובפרקטים בגן ולא דאגו לבטיחות הילדים ומצב התברואה של ילדים בני 3+4!!! פשוט מחדל!!! אין כפתור מצוקה???? בושה!!!

  8. אבי הענק

    לכל הדיירים החדשים הגעתם לשכונת מצוקה! השכונה מנוהלת ע"י הרווחה ראיה לכך כל הטיפוסים הרבים המסתובבים בה, היא מתוייגת כשכונת מצוקה , לא שמתם לב לארועים התרבותיים הרבים "בחינם" שהעירייה כאילו ממנת ששוים בערכם לאפס תרבות, נכנסו לשכונה כל מיני עמותות עאלק לעזור לשכונה להיתפתח אין אף שכונה בארץ שיש בה כל כך הרבה מבני ציבור שלא לטובת השכונה, אז חברה תתעוררו עצתי לכם אם יש לכם ילדים ת ב ר ח ו!!!!

  9. נמרוד

    פשוט כואב הלב הדרדרות של שכונה שהיתה תפארת לחיפה זה התחיל עוד מיונה שהביא לפה את כל העמותות וההזנחה רק גדלה. ה7זנחה בכל םינה בכל התחומים כואב הלב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר