הפקולטה לרפואה של הטכניון בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: תומר נויברג, ג'יני)
הפקולטה לרפואה של הטכניון בקריה הרפואית רמב"ם (צילום: תומר נויברג, ג'יני)

לימודי רפואה בטכניון – כבר מכיתה ח'

בחודש אוקטובר תפתח היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך בטכניון את תוכנית הלימודים "ניצני רפואה" שמיועדת לתלמידי כיתות ח'-י' בחיפה ובקריות. הלימודים יתקיימו בפקולטה לרפואה של הטכניון ויתפרשו על פני 20 מפגשים שבועיים עד לחג פסח

פורסם בתאריך: 11.9.20 07:53

היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך בטכניון תפתח בחודש אוקטובר תוכנית לימודים שנקראת "ניצני רפואה" ואשר מיועדת לתלמידי כיתות ח'-י' בחיפה ובקריות. הלימודים יתקיימו בפקולטה לרפואה של הטכניון סמוך לקריה הרפואית רמב"ם והיא ותתפרש על פני 20 מפגשים שבועיים עד לחג פסח.

במסגרת התוכנית ילמדו התלמידים נושאים כמו החייאה, אורח חיים בריא, פגיעות ספורט, סיכונים בהיריון, מחלות נדירות, שינה, מחלות נפשיות, רפואת גוף ונפש, הנדסה גנטית, אולטראסאונד, CT ,MRI, וגם נושאים מתחום הקרדיולוגיה ובהם ניתוח לב, קוצבים, מכות חשמל והפרעות קצב. כמו כן הם יבקרו בחדר סימולציות בבית חולים. מחיר ההשתתפות בקורס הוא 3,100 שקל, כאשר התנאי היחיד לקבלה הוא עמידה בריאיון קבלה עם רכזת התוכנית.

 

 

בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי היא מיועדת ל"תלמידים שרוצים להכיר ולהעמיק את הידע שלהם בנושאים רפואיים אקטואליים, לפגוש את מיטב המומחים, להתנסות בסימולטורים רפואיים, ללמוד לבצע החייאה, להכיר הנדסה גנטית, לצלול לעולם השינה, לערוך היכרות עם מחלות נדירות, להבין הבדלים בין סוגי הדמיות, ללמוד לזהות סממני דיכאון בילדים, ללמוד על השפעת של סמים ועישון, ועוד נושאים רבים ומגוונים".

מנהל היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך בטכניון עודד רביב: "מדינת ישראל, ביחד עם כל העולם, מצויה מאז תחילת שנת 2020 במציאות של מגיפה כלל עולמית. מציאות זו העלתה את הדיון סביב מערכות הרפואה השונות ואופן התמודדותן עם שלל תרחישים. אנו בטכניון רואים את חיזוק המערכת הרפואית ואת הנחת התשתית לעתידה כחלק מהמשימות שלנו, ולכן בחרנו לפתוח בעת הזו צוהר לבני נוער שתחום הרפואה מושך אותם, ומסגרת שתאפשר להם היכרות מעמיקה עם התחום ועם אתגריו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יופי של תכנית. ודאי יגדיל את הדרישה ללימודי רפואה. האם יקבלו יותר סטודנטים ללמוד בארץ, כדי שגם ישארו כאן

  2. תושב הצפון

    ממש נחמד
    אבל חשוב להגדיל יותר: את הפקולטה לרפואה שיוצאי צבא למשל יוכלו ללמוד בה, במקום לנסוע לחו"ל…
    אחר כך הם גם ישארו בארץ אולי,

  3. בני

    יוזמה ברוכה, מקווה שעוד מקצועות נדרשים יבינו שצריך פחות להשקיע בהשכלה כללית ללא תועלת ולהתמקד בעיקר צעירים שיתמקדו במסלול מקצועי יהיו מקצוענים ממש כבר בגיל צעיר בתקווה שהדבר ה"בוגר" לא יתרפדו את התהליך מסיבות אישיות

  4. ביזיון

    ולימודי הנדסה בערב לא חס וחלילה
    שיתביישו על מוסדות הלימודים הגבוהים בצפון דאין להם לימודי ערב בהנדסה וגורמים לתודבי הצפון לוותר או להדרים
    בושה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תכנית נחמדה, אבל אין לה שום קשר להנחת התשתית לדור רופאי העתיד. יש המון מועמדים שמשפרים ציוני פסיכומטרי מופרכים משפרים ציוני 740 ומעלה נבחנים באין ספור בחינות בגרות מורחבות כדי להשביח את הממוצע בגרות האסטרונומי שלהם, משפרים אפילו ממוצע בגרות 116+! אלו ציוני בגרות שאי אפשר להגיע אליהם בתיכון גם עם ציון 100 בכל המקצועות רק משום שבתיכון מקוצר יריעת הזמן נבחנים לכל היותר בשלוש בגרויות מורחבות לכן מקצוע בסיס שאין לו בונוס גם בציון 100 מוריד את המומצע. לכן אנשים מוכשרים, חכמים ומלאי מוטיבציה במשך שנים מבזבזים את זמנם ומיטב כספם על אין ספור מבחנים ושלבי קבלה בעוד האקדמיה מזלזלת בהם ועושה בם כרצונה. בגלל שיש כל כך הרבה מבחנים ורשימות המתנה סטודנטים לרפואה מקבלים אחרונים את הודעת הקבלה כאשר כבר אין מקומות פנויים במעונות ורבים מהם צריכים לעבור עיר כדי לגור קרוב ללימודים. מהתלים במועמדים בכל כך הרבה רמות שזה פשוט אבסורד! חוסר השקיפות של מבחני הקבלה להוציא בגרות ופסיכומטרי מאפשר לקבל החלטות שרירותיות במקרה הטוב ונפוטיזם במקרה הרע.

  6. דנידין הרופא שאינו נראה.

    למועמד המתוסכל שלום רב,
    בעולם שבו אנו חיים יש את מה שנקרא ביקוש והיצע ולכן זה לא משנה איך יסובבו את נושא הקבלה ללימודי רפואה במדינת ישראל עדיין יהיה קושי רב.
    אני יודע שאמא לימדה אותך שאם ממש ממש תרצה אתה יכול להשיג כל דבר שתרצה אבל העולם לא עובד כך.
    לצערי לא כל מה שרוצים משיגים וגם במקרה של לימודי רפואה לא כולם יכולים ללמוד רפואה למרות שכולם רוצים.
    אם זה עושה לך טוב אתה יכול להמשיך לרקוע על הקרקע עם הרגליים ולכעוס על העולם רק קח בחשבון שאם אתה תתקבל, אתה בעצמך תגרום לאחרים בדיוק את אותה התחושה והם בתורם ירקעו עם רגליהם ויספרו בכל מיני אתרים שהתקבלת בגלל נפוטיזם.

    שמחתי לתת לך חלום קטן למציאות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר