לינוי נגר שאול (צילום: מבטים - סטודיו לצילום)
לינוי נגר שאול (צילום: מבטים - סטודיו לצילום)

"אנו מפצירים בעירייה להפסיק להתעלם מהסטודנטים"

במכתב ששלחו לראש העיר עינת קליש רותם מבקשים היו"רים של אגודות הסטודנטים במוסדות האקדמיים בחיפה להפסיק להתעלם מהסטודנטים בעיר. יו"ר אגודת הסטודנטים בטכניון לינוי נגר שאול: "בשביל לסייע בהתנדבות אנחנו טובים אבל לשאר הדברים לא?"

פורסם בתאריך: 13.9.20 17:36

היו"רים של אגודות הסטודנטים במוסדות האקדמיים בחיפה שלחו מכתב לראש העיר עינת קליש רותם, שבו הם מבקשים להפסיק להתעלם מהסטודנטים בעיר.

על המכתב חתומים יו"ר אגודת הסטודנטים בטכניון לינוי נגר שאול, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה גלעד ג'מאל, יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה ליאור פליק, יו"ר אגודת הסטודנטים של המרכז האקדמי ויצו חי בוהדנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית גורדון לחינוך יוסי נחום ויו"ר הסניף החיפאי של הקריה האקדמית בקעת אונו אלחנן פלהיימר.

תחת הכותרת "חוסר שיתוף פעולה של העירייה עם אגודות הסטודנטים בעיר" כתבו ששת יושבי הראש: "אנו מפצירים בעיריית חיפה להפסיק להתעלם מהסטודנטים בעיר. מאז הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות השיבה העירייה בשלילה לפגישה עם יושבי ראש האגודות. אנו רואים את עצמנו חלק בלתי נפרד מחיפה, ורוב הסטודנטים מעבירים את חייהם לעיר – משלמים ארנונה לעירייה, שוכרים דירות, עובדים במשרות סטודנט ופוקדים את מקומות הבילוי שנותרו בה. נוסף על כך, האגודות מפעילות במשך שנים פרויקטי התנדבות שונים שבהם הסטודנטים לוקחים חלק פעיל בקהילה של העיר. בזכות הרצון שלנו להיות מעורבים בעיר ובזכות העובדה שחיפה חרתה על דגלה את החשיבות בהשארת הצעירים בעיר, קיווינו לזכות בשיתוף פעולה עם העירייה. להפתעתנו, העירייה לא הראתה כוונה לסייע לנו להחיות את הפעילויות הסטודנטיאליות בעיר".

בהמשך המכתב כתבו היו"רים: "אנו רוצים להישאר בעיר. עשרות אלפי סטודנטים מגיעים לחיפה במטרה ללמוד, ובמהלך הלימודים הם לוקחים חלק בלתי נפרד בחייה של העיר. לכן ניסינו לא פעם להיפגש עם ראש העיר כדי לדון כיצד ניתן לעשות זאת, ובעיקר כדי לקבל מענה לשאלה הגדולה מכולן – איך אפשר להשאיר את חיפה על המפה עבור הצעירים? לאור פרסום ההחלטה לבטל את החניה בחינם לסטודנטים החלטנו לפנות שנית לראש העיר כדי שתשב עמנו. חשוב לנו לציין כי אנו מסכימים שמתן חניות חינם לקשישים נמצא בעדיפות גבוהה יותר ממתן חניות לסטודנטים, אך אין זאת הדרך לפעול. ההחלטה התקבלה באופן חד צדדי מבלי לשוחח עמנו. אנו בטוחים שביחד יכולנו להגיע לפתרון מיטבי לשני הצדדים – צביעת חניות כחול-לבן לחניות אפורות בקרבת מוסדות הלימוד, הגדלת מספר קווי התחבורה הציבורית שמגיעים למוסדות הלימוד ועוד".

את מכתבם סיימו היו"רים בכך ש"אנו מאמינים כי שיתוף פעולה בין האוניברסיטאות והמכללות בעיר לבין העירייה יצמיח את העיר וישרת את טובת הסטודנטים".

 

 

נגר שאול אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "זה כשנתיים העירייה מתנערת מאיתנו. במשך שנים קיבלה אגודת הסטודנטים של הטכניון סיוע במימון של פעילויות תרבות וספורט – אנחנו מפיקים את יום הסטודנט ויש לנו נבחרות ספורט שמייצגות את העיר ברמה הלאומית והבין לאומית – והמימון הזה הופסק. כפועל יוצא מכך נאלצנו לצמצם פעילות. אנחנו, כל היו"רים של האגודות, ביקשנו לייצר מפגשים עם ראש העיר, ואנחנו זוכים להתעלמות ברמה הכי נמוכה שיש, כלומר היא כלל לא מגיבה".

לדבריה, "הקש ששבר את גב הגמל היה ההחלטה לבטל את החניות חינם לסטודנטים בצורה חד צדדית, בלי לנסות להגיע לפשרה או להבנות איתנו. אנחנו צריכים לקרוא על זה בכתבה ב'כלבו'? זו שערורייה. בערים רבות יש הסדרי חניה לסטודנטים. חשוב לי לציין שהענקת חניה בחינם לבני הגיל השלישי זה מבורך, אבל יש אמצע, והאמצע הזה הוא להגיד למשל שיש רחובות שבהם אפשר להמשיך את ההסדר עם הסטודנטים. אפשר להיפגש באמצע, אבל אפילו לא היה ניסיון כזה, פשוט התעלמות מופגנת. ציפינו שראש העיר תבוא לקראתנו, בטח כשהיא מצהירה שיש להצעיר את חיפה. זה מוסר כפול, דבר והיפוכו, וזה מקומם. סטודנט שלומד שלושה ימים בשבוע בטכניון וצריך לשלם על חניה ייפרד מ-30 שקל ביום כדי להחנות את רכבו. אנחנו משלמים ארנונה ומפרנסים את העסקים במרכז זיו,  ואם כבר לשלם 20 או 30 שקל לחניה אז עדיף לנו לעשות בגרנד קניון שהחניה בו היא בחינם. איפה פה העידוד והסיוע לעסקים הקטנים כאשר הקהל המרכזי שלהם לא יכול לקנות בסביבה הזו?".

נגר שאול מוסיפה ואומרת כי "האבסורד הכי גדול הוא שלאורך כל משבר הקורונה אנחנו נמצאים בקשר עם אגף הרווחה של העירייה, וכשצריכים אותנו יודעים לבוא אלינו. ארזנו חבילות מזון, הסענו אנשים חולים והקמנו קו טלפוני לניצולי שואה שפעם ביומיים המתנדבים שלנו מתקשרים אליהם כדי לדרוש בשלומם. בשביל לסייע בהתנדבות אנחנו טובים אבל לשאר הדברים לא? נמשיך להתנדב כי אנחנו לא עושים את זה בשביל עיריית חיפה. אנחנו לא מבקשים כלום, אבל כשזה מגיע לאיזושהי הערכה אז אומרים לנו לזוז הצדה. כל הסיטואציה הזו לא תשאיר צעירים בעיר".

עיריית חיפה סירבה להגיב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנה נתון מדהים: רק 27% מהסטודנטים מחוץ לחיפה גרים בחיפה. כלומר 3 מתוך 4 גרים מחוץ לחיפה: בנשר, בקריות, שפרעם והגליל, חוף הכרמל, דליה ועוספיה ועוד. למעשה תרומת הסטודנטים שאינם חיפאים לחיפה היא זעירה. בנוסף לכך שלא גרים ולא מבלים בעיר במהלך התואר הם גם "שואבים" החוצה סטודנטים חיפאים (למשל דרך חתונה או שותפות בדירה במרכז בסוף הלימודים). למעשה רק 10% או 1 מכל 10 סטודנטים יישאר לגור בחיפה עצמה. אז על מי אתם מאיימים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תלכו על ארבע, ותהפכו פחים בלילות.. אז העיריה חזרזירית תתייחס. או שתציעו למנות יועץ לענייני סטודנטים במנהלת 20-30 אלף בחודש קליש תמצא עוד פעיל שלה למנות

  3. ועכשיו, לאמת

    מי שהכי צריך את הסטודנטים זה בעלי דירות שמשכירים להם את הדירות במחיר מופקע. כנראה ההורים של היו"רים מחזיקים בכמה דירות ברחוב גורדון בואכה בורוכוב.
    מגיעים סטודנטים ממרכז הארץ שיש להם כסף לשפר מליון פעם פסיכומטרי כדי להתקבל לטכניון ותושבי חיפה ממעמד כלכלי נמוך יותר לא יכולים ללמוד בעיר שלהם כי יש חבר'ה מתל אביב. קודם שיתנו קדימות בהרשמה לחיפאים ואז נראה.

  4. חיפאית מבינה עניין

    באמת מצםים שהיא תתייחס? לתושבים היא לא מתייחסת אז לסטודנטים? לא לערבים, לא להומואים, לא לסטודנטים, לא לקרית חיים, לא לאתיופים, לא לועדי שכונות…. אז מי כן? עצוב בעיר. גם אם יביאו עוד אלף דוברים, ולעוד אלף שפות, כשזה האופי שום דבר לא ישנה את זה. גם לא המנכל מעכו. התושבים כבר הבינו את זה.

  5. גליה

    עיריית חרפה שמנוהלת רע מאוד.
    מאז שנכנסה לתפקיד רק עצרה, הפסיקה, מנעה, ביטלה, סגרה כל דבר טוב שהיה פה אי פעם.
    עם או בלי קורונה אפס עשייה והכל עצור.
    את כל הכסף של התושבים היא שופכת בכמויות על יועצים ומנהלים בגופים מקבילים לעירייה שלא עושים כלום לטובת תושבי העיר והבאים בשעריה.
    הסטודנטים כל כך צודקים אבל זה לא רק הם, גם אנחנו תושבי העיר חשים ביחס המזלזל בנו ובילדינו וגם בבתי הספר בהם הם לומדים.

  6. שי

    נוי לראשות העיר.
    נוי מקסימה , הלוואי ואפשר היה להחליף את ראש העיר הגרועה בנוי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר