החדר עם הקיר המשותף לגן יונה
החדר עם הקיר המשותף לגן יונה

פנייה לשר הבריאות בבקשה להתערב בנעשה בגן יונה

לאחר ששאילתה שהגיש לראש העיר עינת קליש רותם בנושא ההזנחה במבנה שבו שוכן גן יונה בקרית אליעזר לא נענתה, חבר מועצת העיר אלי בן דיין פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין וביקש ממנו להתערב ולשלוח אנשי פיקוח של משרדו "כדי לוודא שהילדים לא נפגעים בריאותית"

פורסם בתאריך: 8.12.20 07:58

ההזנחה במבנה שבו שוכן גן יונה בקרית אליעזר הגיעה עד לשר הבריאות יולי אדלשטיין, וזאת לאחר שחבר מועצת העיר אלי בן דיין מסיעת הליכוד שלח לשר מכתב שבו הוא מבקש את התערבותו בנושא.

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", הורים לילדים בגן, אשר שוכן במבנה נטוש בקרית אליעזר, טוענים להזנחה קשה בחדרים הגובלים בגן, ואחת האמהות אמרה: "הכל מתפרק, יש מלא עובש, והקירות שחורים מלכלוך. כשפותחים את דלת יציאת החירום מהגן כדי להגיע למקלט מגיעים לחלק שלא שופץ. המעבר חסום בכל מיני חפצים, כך שבמקרה חירום אי אפשר לעבור שם. המקום אפוף בריח חזק של עובש, וזה מה שהילדים שלנו נושמים שם. נוסף על כך, חתולים ויונים נכנסים לגן וחוגגים. הרצפה מלאה בשלוליות, ואפשר אפילו לשמוע את טיפות המים יורדות מהתקרה המתפרקת".

 

יציאת החירום מגן יונה

יציאת החירום מגן יונה

 

 

בתחילה שלח בן דיין שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם שבה הוא כתב: "הורים לילדים שלומדים בגן יונה, שהוא גן ילדים עירוני, פנו מספר רב של פעמים לעיריית חיפה בדבר הזנחה של הגן. אמנם הגן עבר שיפוץ קוסמטי בתחילת השנה אך עדיין הגן סובל מקירות מלאי רטיבות, יש חדר משותף אשר מהווה מבנה מסוכן, ולמעשה יש סכנה יומיומית לילדי הגן. מכיוון שהנושא נדון ואף בוצעה פנייה והתייחסות לא מספקת ממחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, אבקש את התייחסותך לשאלות – מדוע עד עתה הליקויים שהוצגו לא טופלו? האם ניתנה תשובה מהעירייה כי המפגעים טופלו? אם כן כיצד יש תמונות נכון להיום כי עדיין קיימים כל המפגעים? האם תושבי קרית אליעזר לא זכאים למענה הולם וראוי ולדבר בסיסי שהוא בטיחות ילדיהם?".

משלא זכה לתשובת שלח בן דיין מכתב לאדלשטיין וביקש את התערבותו ואת התערבות משרדו בנושא. "אדוני השר", כתב בן דיין, "אני פונה אליך מכיוון שעיריית חיפה והעומדים בראשה טרם השיבו לשאילתה שהגשתי לראש העיר. נכון לכתיבת מכתב זה אף לא עשו דבר כלשהו לתיקון הזנחה ומפגע תברואתי בגן, ולעניות דעתי עלול הדבר לפגוע בבריאות הילדים. מכיוון שהנושא נדון ואף בוצעו כמה פניות לעירייה שלא נענו או שנענו בצורה לא מספקת, אודה על התערבות משרד הבריאות ועל שליחת פיקוח כדי לוודא שהילדים לא נפגעים בריאותית".

בלשכתו של השר אדלשטיין אישרו את קבלת הפנייה ומסרו כי הנושא נמצא בבדיקה.

 

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

אלי בן דיין (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. במקום לדאוג לילדים מטפחים פודטראק של מוקפצים !!

    תזעיקו את המועצה לשלום הילד .

  2. לכו!

    חבל שהוא לא מבקש התערבות בזיהום האוויר(שרת איכ"ס מהמפלגה שלו), בביטול נמל הדלקים, בשיקוע הרכבת (שרת התחבורה מהמפלגה שלו), במלחמה הפשיעה (שר הבט"פ מהמפלגה שלו).
    מדהים לראות כמה הליכוד בחיפה מעדיף שהעיר תידפק אבל העיקר שקליש לא תוכל להראות שום הישג.

  3. דליה

    ככה לא צריך להראות מבנה עירוני . בטח ובטח שלא מבנה חינוך
    עיריית חרפה שעסוקה רק במינויי בכירים ופוליטיקה זולה.
    איפה הולכים כל בספח הארנונה של התושבים בשנתיים האחרונות. אפס עשייה לטובת התושבים
    גם פנייה למחלקות העיר בעניינים שבשגרה לא נענית ככר חודשים, בעבר טופלה תוך ימים בודדים.

  4. איציק

    צריכים לסגור אותה בגן הזה שבוע ימים ושתישב על הרצפה ונרא אותה המנותקת.

  5. איציק

    צריכים לסגור אותה בגן הזה שבוע ימים ושתישב על הרצפה ונרא אותה המנותקת. נראה לי שאתם מסננים אותי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר