תלמידי רעות מוחים מול בניין עיריית חיפה
תלמידי רעות מוחים מול בניין עיריית חיפה

משמרת מחאה של תלמידי רעות מול העירייה

תלמידי כיתה ח' בבית הספר רעות לאמנויות דורשים לחזור ללמוד בבית הספר כבר מחר. הבוקר ארגנו נעם קלנר וחבריו משמרת מחאה מול בניין עיריית חיפה: "העירייה לא עושה כלום, לא שמענו כלום מראש העיר עינת קליש רותם או ממחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני. נעמוד פה בכל יום עד שישימו לב אלינו"

פורסם בתאריך: 28.2.21 17:18

לנעם קלנר ולחבריו, תלמידי כיתה ח' בבית הספר רעות לאמנויות, נמאס. נמאס להם להיות שנה שלמה בבית והם רוצים לחזור ללמוד בבית הספר כבר מחר, ולכן הבוקר (ראשון) הוא ארגן מחאה מול בניין עיריית חיפה.

"אנחנו רוצים לחזור מחר לבית הספר אבל כנראה שבלי מחאה שתעשה רעש ושידברו עליה זה לא יקרה", מוחה קלנר על המצב, "הקריאה של ועד ההורים היישובי בשיתוף עם מועצת התלמידים העירונית לתלמידי כיתות ז'-י' להגיע ללמוד בקניונים בשבוע שעבר לא ממש הצליחה".

כמה תלמידים הגיעו?

"הגענו לגרנד קניון שלושה-ארבעה תלמידים, ולא היה לכך שום אפקט. חשבתי על איך לגרום ליותר תלמידים להגיע ולמחות על המצב, ולכן ארגנתי הבוקר הפגנה מול רחבת העירייה. הגיעו שישה ילדים, וזה ממש לא רציני. המטרה שלנו היא שמחר נלמד, אבל אם לא – נחזור לפה בכל יום למשמרת מחאה. עשינו חשיבה אסטרטגית, ובמקום הפגנה חד פעמית אנחנו הופכים את העניין לאירוע מתגלגל. נגיע עם שלטים ונעמוד במשך כמה שעות בכל יום עד שמישהו יתייחס אלינו. אנחנו חייבים להעיר את המערכת. אף אחד מהעירייה לא פנה אלינו, עמדנו מולם והם שתקו".

הכפלתם את כוחכם, אבל זה די מבאס.

"זה ממש מבאס, ואני חושב שזה קשור לכך שסוגרים אותנו כבר שנה בבית. הילדים נמצאים בבית כבר יותר מדי זמן והופכים לאדישים. הם התרגלו לסיטואציה הזו ולא בא להם לצאת מאזור הנוחות שלהם".

 

 

בית הספר תומך בכם?

"בית הספר שלנו נמצא מאחורינו. זה באמת לא הגיוני ש-20 תלמידים לא יכולים להיפגש כקפסולה בשטח פתוח. בשבוע שעבר חגגנו את פורים בבית הספר כאשר מכל כיתה הגיעו 20 ילדים בלי להתערבב, ולמחרת הגיע החצי השני של הכיתה באותה המתכונת".

אין לכם מפגשי העשרה עם המורים?

איתי פפרני: "המורה שלנו עשתה לנו כל מיני פעילויות בשבועות האחרונים, בעיקר בקטע פרטני, אחרי השעות הלימודיות כדי לשמור על השפיות ועל קשר עם התלמידים. הבעיה היא שזה נעשה באופן פרטני על ידי המורים".

קלנר: "העירייה לא עושה כלום, היא לא נגישה לנו. לא שמענו כלום מראש העיר עינת קליש רותם או ממחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני. פנינו אליהן אבל כולם אומרים לנו דברים רגילים, אין תגובה אמיתית. הנוער מידרדר בזמן שהעירייה לא עושה דבר, כאילו לא אכפת לה מהנוער שלה. אני מכיר ילדים שמידרדרים לאלכוהול ולסמים וילדים שחטפו דיכאון וסובלים מחרדות, והעירייה שותקת. זה מרגיז מאוד".

"נעמוד פה בכל יום עד שישימו לב אלינו", אומרת אלה רוזנברג, "אנחנו לא אלימים, רק צועקים סיסמאות ומניפים שלטים. גם לנו מגיע ללמוד. למה החזירו רק את תלמידי י"א ו-י"ב? במה תלמידי כיתות ה' ו-ו' שונות מאיתנו? זה לא הגיוני. אנחנו מקווים שעוד בני נוער ייחשפו לפעילות שלנו באמצעות הכתבה הזו כדי שנהיה כוח משמעותי".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פעלה ופועלת למציאת פתרונות יצירתיים במסגרת החוק וכבר החלה בהחזרתם של תלמידי כיתות ז'-י' בשבוע שעבר באופן חלקי ועל פי החוק".

בתוך כך פרסם יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הודעה שבה נכתב: "אני שמח לבשר לכם שמתווה השלטון המקומי לחזרת כל מערכת החינוך בערים צהובות וירוקות יעלה מחר בישיבת ממשלה וצפוי לקבל את האישור. חזרתם של כל שכבות הגיל לספסל הלימודים ברשויות לפי מודל הרמזור הוא נדבך חשוב במשימה להעמיד בראש סדר העדיפות את שגרת חייהם של כל הילדים במערכת החינוך. נמשיך לפעול עד שאחרון התלמידים בכל הרשויות יחזור למסגרות ואף ילד לא יישאר מאחור".

 

תלמידי רעות מוחים מול בניין עיריית חיפה

תלמידי רעות מוחים מול בניין עיריית חיפה

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר