מורה ותלמידים בכיתה (צילום: תומר אפלבאום)
מורה ותלמידים בכיתה (צילום: תומר אפלבאום)

העירייה תציג בשבוע הבא תוכנית אב למוסדות חינוך

תוכנית האב לחינוך, שתוצג בכנס שיתוף ציבור, תסייע לעיריית חיפה לתכנן את פיתוחה של מערכת החינוך העירונית בעשור הקרוב. מהעירייה נמסר כי התוכנית "נועדה לתת הערכה מעודכנת ומושכלת לצרכים הצפויים במרחב החינוכי עבור גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל יסודיים בשנים הבאות"

פורסם בתאריך: 11.3.21 10:20

ביום רביעי תקיים עיריית חיפה כנס שיתוף ציבור באפליקציית זום שבו היא תציג תוכנית אב למוסדות חינוך בעיר. מהעירייה נמסר כי התוכנית תסייע לה לתכנן את פיתוחה של מערכת החינוך העירונית בעשור הקרוב, תוך הצבת סטנדרטים לאיכותה ולתנאיה.

עוד נמסר כי "התוכנית, שאותה מובילות ראש העיר עינת קליש רותם ומחזיקת תיק החינוך סיגל ציוני, מגובשת על ידי צוות בראשות משרד מתכנני הערים גבריאלי-סגל ובשיתוף עם מינהלים ועם אגפים בעירייה, ובהם מינהל החינוך, מינהל ההנדסה, המרכז למחקר כלכלי וחברתי ואגף המחשוב ומערכות המידע, והיא נועדה לתת הערכה מעודכנת ומושכלת לצרכים הצפויים במרחב החינוכי עבור גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל יסודיים בשנים הבאות, ולהמליץ על ארגון מבני החינוך ועל פרישתם".

 

 

בעירייה מציינים כי תוכנית האב משלבת את החזון החינוכי של העיר עם התשתית הפיזית המתוכננת למוסדות החינוך, והיא מתייחסת להיבטים שונים כמו גודל רצוי של בית ספר, קרבה פיזית בין גני ילדים לבתי ספר לשם יצירת רצף חינוכי, וחיזוק מערכת החינוך העירונית לעומת מערכת החינוך הפרטית. היבט נוסף שעליו מתבססת התוכנית הוא מצאי השטחים הציבוריים הקיימים והמתוכננים בעיר. התוכנית תאתר מגרשים ציבוריים זמינים לתוספת מוסדות חינוך, תתייחס לפערי נגישות בשל הטופוגרפיה, ותבחן התאמה בין פרישתם של המוסדות לקהילה המתגוררת באזור.

כמו כן צוין כי במטרה להעריך את צרכיה של העיר בתחום החינוך בעשור הקרוב, התוכנית תייצר תחזית של מספר התלמידים בעיר לשלוש, חמש ועשר השנים הבאות על בסיס הגידול הטבעי הצפוי בה. לתחזית זו תתווסף הערכה של הצרכים העתידיים כתוצאה מבנייה חדשה למגורים שנמצאת בהליכי תכנון. התוכנית תציע את התכנון המתאים לצרכיה של מערכת החינוך בשנים הבאות בפירוט לשכונות, ותמליץ על מגרשים פוטנציאליים לבינוי מוסדות חינוך. ההמלצות יתורגמו לתוכנית העבודה העירונית וישפיעו על בקשות התקצוב שתגיש העירייה למשרד החינוך.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עמרי

    היופי בתוכניןת האלו שהן הופכות לא רלוונטיות שנה אחרי שהן יוצאות, מכל מיני סיבות. העקרית שהאומדנים אף פעם לא אופטימיים כמו שחושבים בנוסחאו.

  2. שפרה רוזנבוים

    כל החמוצים וכלבלבי יהב מוזמנים לעשות סיור בתיכונים בעיר ולראות את החצרות האחוריות שנראות כמו מחנה פליטים.
    אני בטוחה שקליש המלכה האם יחד עם ביבי המלך וגלנט שר החינוך התותח אפשר יהיה להפוך את מערכת החינוך לאמא אדמה של הפדגוגיה הארצית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר