חוות המיכלים של תש"א (צילום: צבי רוגר)
חוות המיכלים של תש"א (צילום: צבי רוגר)

מכה נוספת במפרץ: צנרת חדשה להולכת דלקים וגז

התעשייה הפטרוכימית כאן כדי להישאר: חברת תש"א מתכננת פרויקט להקמת שמונה קווי דלק וגז פחממני מעובה במפרץ חיפה. הצינורות יהיו באורך של 300 מטר ובקוטר של 12 צול, ייטמנו בעומק של 1.2 מטר וייפרשו מנמל הדלקים המתוכנן ועד לכניסה למנהרת התשתיות

פורסם בתאריך: 9.6.24 07:54

מכה נוספת לחיפה: חברת תש"א (תשתיות אנרגיה) מתכננת פרויקט להקמת שמונה קווי דלק וגפ"מ (גז פחממני מעובה) במפרץ חיפה.

ממכתב שהגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות" ואשר מתוארך לדצמבר 2023 עולה כי תש"א מקדמת את הפרויקט באמצעות חברת לודן הנדסה, וכי הצינורות יהיו באורך של 300 מטר ובקוטר של 12 צול (כ-30 ס"מ) והם ייטמנו בעומק של 1.2 מטר. הצינורות ייפרשו מנמל הדלקים המתוכנן ועד לכניסה למנהרת התשתיות.

כזכור, רק בשבוע שעבר הודיע משרד התחבורה על הקמת נמל דלקים סמוך לנמל המפרץ, אשר יתחיל לפעול בעוד כשלוש שנים. בנמל הדלקים תתאפשר פריקה וטעינה של תזקיקי נפט מכל הסוגים.

ראש העיר הקודמת עינת קליש רותם, התריעה באתר שלה על הפרויקט שתש"א מקדמת: "תזכירו לי, מי אמר שמנקים את מפרץ חיפה? גם אם בז"ן תיסגר, הפטרוכימיה לא עומדת לצאת מכאן – להיפך. התשתיות רק הולכות ומתחדשות. לא מבינים את התוכנית? באמת קשה לעקוב. חשוב לי שתדעו, חיפאים יקרים, שמסמכי התוכנית הזו עברו לגורמי מקצוע רבים שאמונים על המתרחש במפרץ חיפה כבר לפני מספר חודשים (ככל הנראה בתחילתה של המלחמה, בימים שהראש של כולנו היה טרוד בבעיות אחרות). מי הם האחראים היום בעיריית חיפה על הסביבה ועל מה שקורה במפרץ? האם הם ידווחו לכם מה עומד לקרות? הם יודעים בכלל מה קורה? תתחילו לשאול שאלות. חלאס, תתעוררו".

 

 

סגן ראש העיר אביהו האן, המשמש יו"ר איגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה, מסר ל"כלבו – חיפה והקריות": "יש כמה מפעלים במפרץ שרוצים להקים כל מיני צנרות חדשות, ואנחנו באיגוד מקיימים בחינה מעמיקה לגבי כל בקשה. זה לא רק תש"א – אנחנו בוחנים גם בקשה של דור כימיקלים להקמת צנרות חדשות בקוטר של שישה צול לכיוון בתי זיקוק. לא נאשר שום בקשה שתגרום לתוספת של זיהום אוויר במפרץ. בכל בקשה אנחנו בוחנים איך זה מסתדר עם התוכנית לפינוי המפעלים המזהמים, ונאשר רק תוכניות שישתלבו בתוכנית הפינוי המפעלים".

מתש"א נמסר בתגובה: "אין לנו מה להוסיף".

 

נמל הדלקים (הדמיה: משרד התחבורה)

נמל הדלקים (הדמיה: משרד התחבורה)

 

תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. מחכים לאסון ואז יפנו?!

    תושבי קרית חיים תדרשו פינוי 7 ק"מ מחוות המיכלים ובתי הזיקוק.
    שהמדינה תפנה את התושבים אם היא לא מפנה את הסכנה המטורפת הזו מול הבתים

  2. יהודה גזית.

    כל צנרת שתונח תונח רק במנהרת תשתיות לבקרה מלאה על המערכת.
    יש לדאוג לבצע הפרויקט עם מירב אמצעי הזהירות ולא לפגוע במקור הכנסה זה של העיר.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר