מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

נדחו העתירות נגד תוכנית בז"ן

"אך טבעי לאשר את התוכנית המסדירה את הקיים", קבע בית המשפט המחוזי בחיפה בדחייתו את שתי העתירות שביקשו למנוע את אישור התוכנית המאפשרת את הרחבת הבנייה במתחם

פורסם בתאריך: 11.3.18 10:03

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את שתי העתירות שהוגשו נגד החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את התוכנית להרחבת הבנייה במתחם בתי הזיקוק במפרץ. התוכנית שיזמה קבוצת בז"ן מאפשרת הרחבה של הבנייה הקיימת בשיעור של חמישה אחוזים ביחס למצב הקיים, ואת העתירות הגישו ארגוני איכות הסביבה והרשויות המקומיות באזור המפרץ שהעלו טענות נגד היעדר תכנון מפורט של תוספת הבנייה העתידית ואי קביעת נתונים מספריים של פליטות מזהמי האוויר שהיא מאפשרת.

בהחלטתו לדחות את העתירות קבע בית המשפט: "אך טבעי לאשר את התוכנית כתוכנית שמסדירה את הקיים במתחם, תוך פתח להתחדשותו, זאת בכפוף לשמירה על האינטרסים הנוגדים, לרבות בענייני איכות הסביבה ובריאות הציבור".

 

 

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה תלמד את פסק הדין ותגבש את עמדתה ביחד עם השותפים לעתירה".

רוית שטוסל, חברת ועד הקואליציה לבריאות הציבור – אחד משלושת ארגוני הסביבה שעתרו נגד התוכנית: "המאבק להפחתת הזיהום התעשייתי ולקידום מפרץ חיפה נקי הוא ארוך וסיזיפי. לצד הצלחות כדוגמת הסרת חוק עוקף הרשויות המקומיות מסדר יומה של הכנסת בשבוע שעבר, לא חסרים מהמורות ואתגרים נוספים להמשך. קיבלנו את ההחלטה ואנו עדיין לומדים אותה, אך נטייתנו כרגע היא להמשיך ולערער לבית המשפט העליון".

מנכ"ל בז"ן ישר בן מרדכי: "החלטת בית המשפט מהווה בשורה חשובה הן לבז"ן והן לסביבתה. התוכנית תאפשר לבז"ן לשפר את פעילותה תוך הבטחת צורכי המשק והמשך פעילותה ועתידה של קבוצת בז"ן. יישום התוכנית יאפשר לבז"ן לבנות גם מנועי צמיחה עתידיים, ובהם הקמת חממה טכנולוגית לאנרגיות מתחדשות. בז"ן היתה קשובה במהלך אישור התוכנית לחששות הציבור וביצעה הליך הידברות ממושך, תוך הסכמה לוויתורים משמעותיים, שתוצאותיו אומצו על ידי בית המשפט".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיפאית

    השופט בטוח לא גר בחיפה.
    עד מתי ימשיכו להגדיל את התעשיה שמרעילה את האויר לכמעט מיליון תושבים בעוטף בז"ן?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    זה מעודד את העבריינים שקובעים עובדות בשטח, ואחכ הכי פשוט לאשר את הקיים….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר